Swizzer schreef: [align=center] HEMA (semi-synthetisch): API TC, JASO FD, ISO L-EGD €6,25 ltr. Techno (Action) 2-takt (semi-synthetisch) API TC, JASO FC €3,79 ltr.[/align]
Die van Action/HEMA?iemand ervaring mee ?
Ik koop zelf de goedkoopste bij ons esso tankstation dus
als je wat in de ronte pruttelt dan kan je ook sla olie gebruiken
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan oko wel hoor. Als je er bang voor bent, kan je wat vetter mengen (maar dat zit meer tussen de oren dan denk ik, die angst). Je zal dan hooguit wat vaker moeten ontkolen.
taaltechnisch kan dit twee verhoudingen opleveren:
1 deel olie + 35 delen benzine (totaal 36 delen)
of
1 deel olie + 34 delen benzine (totaal 35 delen)
ik meng 200 cc samen met 7 liter benzine, flink schudden in een jerrycan, zelfmengende 2-takt olie van een bekend merk, bell-ray, motul, castroll.............nooit enig verschil gemerkt.
koppel schreef: ik meng 200 cc samen met 7 liter benzine, flink schudden in een jerrycan, zelfmengende 2-takt olie van een bekend merk, bell-ray, motul, castroll.............nooit enig verschil gemerkt.
Hoe moet ik dat zien?
Rijd je dan met een jerrycan naar de pomp; daar gooi je 7 liter in, mengt deze met de 2-takt olie; schudden; in de tank gooien en dan met de lege jerrycan weer naar huis?
Dat zou vreselijk omslachtig zijn.
Hoe doen andere dit?
Als je even inschat hoeveel je erin kan gooien, gooi je voor die hoeveelheid benzine olie in je tank. Als je dan tankt, gaat alle benzine in je tank toch stomen en mengt het zich goed met de olie
(kan je vergelijken met als je zeep in een vol bad doet, of dat je eerst zeep doet en dan je bad vult. Eerst zeep geeft schuim dus dan mengt het zich goed. Als je erna zeep erin gooit ligt het een beetje op bodem (olie is beetje zelfmengend, ik weet het, maar beter gevoel bij eerst olie)
Yamaha rd50m schreef:ik gebruik die van de action, nog geen problemen mee gehad
²
Swizzer schreef:Rijd je dan met een jerrycan naar de pomp; daar gooi je 7 liter in, mengt deze met de 2-takt olie; schudden; in de tank gooien en dan met de lege jerrycan weer naar huis?
Ik heb mn jerry can meestal in de auto staan en meng meestal thuis (en toen ik nog thuis woonde zette ik de jerrycan in de auto van mijn moeder ). En anders inderdaad de manier van Marco:
koppel schreef: ik meng 200 cc samen met 7 liter benzine, flink schudden in een jerrycan, zelfmengende 2-takt olie van een bekend merk, bell-ray, motul, castroll.............nooit enig verschil gemerkt.
Hoe moet ik dat zien? Rijd je dan met een jerrycan naar de pomp; daar gooi je 7 liter in, mengt deze met de 2-takt olie; schudden; in de tank gooien en dan met de lege jerrycan weer naar huis?
Dat zou vreselijk omslachtig zijn. Hoe doen andere dit?
ik rij tegenwoordig niet zoveel, de fs1's zijn voor de hobby, haal de benzine met de auto in een jerrycan, maar toen ik m'n fs1 voor dagelijks vervoer gebruikte mengde ik altijd zelf, woonde op loopafstand van een pompstation.
Ik tank altijd 20 liter benzine in een jerrycan
en doe daar thuis 500 cc mengsmering bij
ff schudde en klaar zijn we.
Voor ik mijn tank ga bijvullen schud ik de jerrycan nog eens flink
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.