Keuren FS1-P 5 bak
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Rinus01
- 100km gereden
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:58
- Locatie: Delft
Laars schreef:Rinus01 schreef:had om 13 uur een afspraak, was denk 13.15 aan de beurt en stond om 14.15 weer buiten
146 euro armer,
50 euro voor dentificatie
50 euro voor beoordelen
37 euro leges voertuig
9 euro leges tenaamstelling
Met wachttijd bedoelde ik tussen het maken van de afspraak en wanneer je kon komen.
bv dagen, weken of maanden
ik had voorkeur voor vrijdag, ze maken de afspraken een maand vooruit dus meestal ben je met 3-4 weken aan de beurt, op de site van de rdw kun je zien hoe druk het bij een bepaald station is, maar dat zegt volgens mij niet zoveel.
je kunt er ook zonder afspraak heen en een nummertje trekken, dan sta je met een paar uur ook weer buiten, met kenteken als het goed is.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Rinus01 schreef:Laars schreef:Rinus01 schreef:had om 13 uur een afspraak, was denk 13.15 aan de beurt en stond om 14.15 weer buiten
146 euro armer,
50 euro voor dentificatie
50 euro voor beoordelen
37 euro leges voertuig
9 euro leges tenaamstelling
Met wachttijd bedoelde ik tussen het maken van de afspraak en wanneer je kon komen.
bv dagen, weken of maanden
ik had voorkeur voor vrijdag, ze maken de afspraken een maand vooruit dus meestal ben je met 3-4 weken aan de beurt, op de site van de rdw kun je zien hoe druk het bij een bepaald station is, maar dat zegt volgens mij niet zoveel.
je kunt er ook zonder afspraak heen en een nummertje trekken, dan sta je met een paar uur ook weer buiten, met kenteken als het goed is.
Bedankt Rinus voor de info
1978 chroom 60 cc
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
mpro09 schreef:volgens mij kan je sóchtens zonder afspraak komen
Dat geldt alleen voor motor keuring, voor brommer keuring niet.
Per keurstation verschilt de wachttijd en hoe streng de keuring is.
Bob en Camiel hebben het in Limburg erg makkelijk gehad.
In Arnhem lijken ze ook wat strenger te zijn dan in Zwolle.
Kortom: je moet gewoon geluk hebben met de keurmeester.
Ondanks alles, heb ik maar één afgekeurd voertuig ooit gezien, en die ging gewoon veel te hard als brommer.
Samen keuren kan een voordeel zijn, als de keurmeester erop kickt

De keurmeester die je treft bepaalt of hij het voertuig geschikt vindt voor op de weg in de staat waarin jij hem aanbiedt. Het is dus ook maar hoe zijn pet staat.
Er zijn dus geen officiele vaste regels, helaas..
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Rinus01
- 100km gereden
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:58
- Locatie: Delft
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Rinus01 schreef:houdt er rekening mee dat 45 de max is. of tie mooi loopt of niet maakt niet uit, zelf had ik een ring met een klein gaatje tussen cilinder en uitlaat, wel een 16 mm erop, ik mocht zelf schakelen, dus als je 5 versn hebt ...
55 is de max bij de rdw.
Let wel op dat ze hem niet in de laatste versnelling moeten testen, maar in de versnelling waarin hij het hardst gaat!
En hen zal het een worst wezen dat je daarna weer harder gaat.. Ik ging 37 met de rdmx bij de rdw.. Toen zeiden ze dat ik hemwel weer een beetje sneller moest laten lopen. Het gaat om het moment van keuring.
Succes iig!
- Rinus01
- 100km gereden
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:58
- Locatie: Delft
de constructienselheid mag niet meer dan 45 (bromfiets) of 25 km per uur (snorfiets) zijn
de geluidsproductie mag de waarde in de typegoedkeuring of algemene bovengrens niet overschrijden
de reminrichting moet in goede staat zijn, op alle wielen werken en de remvertraging moet tenminste 4,0 m/s2 zijn
de bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of hoorn met vaste toonhoogte
de banden moeten in goede staat zijn
de banden moeten over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak zijn voorzien van profilering
de bromfiets op twee wielen moet aan de voorzijde zijn voorzien van een dimlicht (wit of geel) en aan de achterzijde zijn voorzien van een achterlichten (rood) en een retroreflector
dit staat op de site van de RDW, dus hoe hard mag-tie dan?
de geluidsproductie mag de waarde in de typegoedkeuring of algemene bovengrens niet overschrijden
de reminrichting moet in goede staat zijn, op alle wielen werken en de remvertraging moet tenminste 4,0 m/s2 zijn
de bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of hoorn met vaste toonhoogte
de banden moeten in goede staat zijn
de banden moeten over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak zijn voorzien van profilering
de bromfiets op twee wielen moet aan de voorzijde zijn voorzien van een dimlicht (wit of geel) en aan de achterzijde zijn voorzien van een achterlichten (rood) en een retroreflector
dit staat op de site van de RDW, dus hoe hard mag-tie dan?
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Yeahhhh
Vandaag gekeurd en een kenteken gekregen!!
Geen problemen gehad met de blauw witte
Max 25 km uur in zijn 3 en helemaal wegvallen.
Zegt de keurmeester: Die van mij vroeger deed gelijk janken.
Ik zeg, ja deze straks ook maar nu even niet!
Remmen niet getest, alleen verlichting
Geluid ook niet gemeten.
Wel framenummer opgezocht. Is een 69 er zei die man. Ja dat wist ik ook wel!
Dus het restaureren kan beginnen
Vandaag gekeurd en een kenteken gekregen!!

Geen problemen gehad met de blauw witte
Max 25 km uur in zijn 3 en helemaal wegvallen.

Zegt de keurmeester: Die van mij vroeger deed gelijk janken.
Ik zeg, ja deze straks ook maar nu even niet!

Remmen niet getest, alleen verlichting
Geluid ook niet gemeten.
Wel framenummer opgezocht. Is een 69 er zei die man. Ja dat wist ik ook wel!
Dus het restaureren kan beginnen

1978 chroom 60 cc