Roberto.B schreef:ik heb het ook een keer gehad dat mijn brommer erg trilde maar dat kwam door de framebeugels die stonden onder spanning gemonteerd
die heb ik er niet op zitten nu maar heb ze wel ben er trouwens ook achter gekomt dat 1 van de blok bouten los zit maar blok hangt nog wel vast kan het hieraan liggen?
moet je zeker ook weer nieuwe lagers monteren of dat niet?
als je hem dus weer in elkaar zet
zit hier iemand in de buurt van sneek die een fs1 heeft die mij kan helpen met het blok?
Er is niets slechter dan de ene kant tegen de andere kant in te draaien, dan verschuiven de krukaswangen en is je krukas inderdaad "getordeerd". En geloof me, dan gaat 'ie trillen als een gek!
Dus; blok openmaken krukas eruit en richten die hap
bedoel je met tegen elkaar indraaien, het vliegwiel en het primaire tandwiel?
in de faq brommerrevisie staat namelijk dat je de vliegwielmoer kan aandraaien door een doek tussen het primaire tandwiel en de koppeling te doen.
dit is dus slecht voor de krukas?
jeroenalbers schreef:bedoel je met tegen elkaar indraaien, het vliegwiel en het primaire tandwiel? in de faq brommerrevisie staat namelijk dat je de vliegwielmoer kan aandraaien door een doek tussen het primaire tandwiel en de koppeling te doen. dit is dus slecht voor de krukas?
zo doe ik het ook... altijd nog beter dan een zuigerstop oid