Pagina 2 van 4
Geplaatst: 08 jun 2010, 13:40
door NIX
Ik denk ook dat het afwurgen in een te lage versnelling een boel hitte geeft, in combinatie met een slechte verbranding die voor veel te veel olei zorgt die vervolgens op de cilinder wand indikt en nog meer hitte ontwikkelt door de de zuiger die heen en weer door die dikke smurrie gaat. Even volhouden en de temperatuur is zo hoog dat de zuiger zoveel uitzet dat het eerste metaal op metaal contact ontstaat met als gevoilg een warmloper.
Ik denk dat je beter terugschakelt als je met dezelfde gasstand harder in de 3 gaat dan in de 4.
Geplaatst: 08 jun 2010, 14:30
door mpro09
NIX schreef:Ik denk ook dat het afwurgen in een te lage versnelling een boel hitte geeft
dan is het in een kwartiertje afgelopen
Geplaatst: 08 jun 2010, 17:26
door Monkeymadness
ja, dat weet ik nog wel van brommervakantie van vorig jaar, hé mitchel?

Geplaatst: 08 jun 2010, 17:33
door mpro09
ja maar hij deed het nog wel, met remmen, schokbrekers, een uitlaat en zonder loshangend blok en deuken

Geplaatst: 08 jun 2010, 17:49
door Monkeymadness
Geplaatst: 08 jun 2010, 19:48
door Arnoute
hoe weet je welke bougie je moet hebben en welk verschil heeft dat allemaal?
Geplaatst: 08 jun 2010, 19:49
door Phil M
Arnoute schreef:hoe weet je welke bougie je moet hebben en welk verschil heeft dat allemaal?
kijk hier even

:
http://www.fs1forum.com/Bougies.html
Geplaatst: 08 jun 2010, 19:57
door Arnoute
mijne loopt net geen 70, dus B7 zou ong. ideaal zijn?
Geplaatst: 08 jun 2010, 19:57
door Phil M
Arnoute schreef:mijne loopt net geen 70, dus B7 zou ong. ideaal zijn?
ja dat denk ik wel wat zit er nu in
Geplaatst: 08 jun 2010, 19:58
door Arnoute
ok, bedankt!
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:11
door Laars
Witte bougie kan duiden op een te vroege ontsteking.
Misschien een domme vraag maar...
Als je de ontsteking dan later wil zetten gaat hij dan van bv 1,8 naar 1,9 mm of van 1,8 naar 1,7 mm voor BDP
Volgens mij wordt hij van een te vroege ontsteking ook te heet
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:15
door Laars
NIX schreef:Kan echt van alles zijn. Mengverhouding, mengsel, kwaliteit zuiger, zuigerspeling, echt alles. Laat maar een plaatje zien van de zuiger en met name de warmloopplekken.
Komen ze :
Kleine kras en grote aanloopvlakken
Bij de spoelpoorten een bruine aanslag onder de veren (warm geweest?)
Aan beide zijden
Bougie aan 1 zijde bruin en andere zijde wit
Ziet er heel droog uit , ook op de kopse rand (wit)
Kopje aan uitlaatzijde bruin aangeslagen, rest niet?
Lijkt wel alsof er een putje in de zuigerkop is gebrand, of zit er standaard een putje in?
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:42
door mpro09
grotere sproeier zeg ik
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:50
door Laars
Laars schreef:Witte bougie kan duiden op een te vroege ontsteking.
Misschien een domme vraag maar...
Als je de ontsteking dan later wil zetten gaat hij dan van bv 1,8 naar 1,9 mm of van 1,8 naar 1,7 mm voor BDP
Volgens mij wordt hij van een te vroege ontsteking ook te heet
in combinatie met de voorontsteking later zetten???
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:52
door Twowheeler
Kuiltje hoort erin, daar draait de zuiger om als ze hem maken.
Ik dacht dat ik een ernstige warmloper had

maar dit is erger.
Wat een raar spoor op je kopje, staat ontsteking wel netjes op 1.8mm nu? ( omdat je daar mee bezig was

)
groter sproeier monteren en met heel fijn waterproof schuurpapier je zuiger een beetje opzuiveren.
Niet in de looprichting maar rond schuren. Dus zuiger in het papier rond laten draaien. Hoef je niet de diepe krassen mee weg te halen, maar iets mooier maken gewoon. Kan je best nog verder mee rijden