Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Jens36
5000km gereden
Berichten: 6140 Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen
Bericht
door Jens36 » 28 apr 2010, 19:26
2RU
Een volle tank is denk ik 9liter... en daarmee rijd ik ongeveer 300km..
Dus 1:33
Laatst gewijzigd door
Jens36 op 15 mei 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Laars
2500km gereden
Berichten: 3738 Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Laars » 14 mei 2010, 19:45
5 liter op 140 km dus 1:28
Z1
60 cc
16 mm
1978 chroom 60 cc
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 14 mei 2010, 20:04
50cc F5B met 16mm carb en FS50 pijp, ~1:40
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 14 mei 2010, 20:11
Twowheeler schreef: na de rit van milsbeek naar hier heb ik volgens mij 1:30 gereden
we tankten pas voorbij amsterdam, en er ging maar 3,4liter in
setup:
schijf inlaat
16mm
orri f5b 50cc met gino's tuning kopje.
snelle immi pijp onderlangs
14:43
dit moet ff bijgesteld worden: het is namelijk ongeveer 1:40
maar dit is dan ook wel rechtdoor 1tempo verbruik
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 15 mei 2010, 09:19
Niels schreef: 50cc F5B met 16mm carb en FS50 pijp, ~1:40
ik geen f5b maar een 378,
ik verbruik iets van 1:18
is die 378 cilinder niet zuinig ofzo? ik betaal me scheel aan benzine
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 15 mei 2010, 09:33
Dan doe je toch écht iets totaal verkeerd. Een originele 378 is poepsloom en moet zeker wel zuiniger zijn als een F5B, zeker met een 10mm carburateur en 28mm uitlaat
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 15 mei 2010, 09:42
correctie 3f2 cilinder ? iemand ervan gehoord??
wiebo
500km gereden
Berichten: 857 Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?
Bericht
door wiebo » 15 mei 2010, 10:55
nieknatuurlijk schreef: correctie 3f2 cilinder ? iemand ervan gehoord??
Is hetzelfde als de 3e8 cilinder (welke werd geplaatst op de FS1 van het type 3e9). 3F2 is de duitse benaming.
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 15 mei 2010, 11:17
En die zou minstens zo zuinig moeten zijn als een F5B. Is de uitlaatpoort flink uitgevijld ofzo?
Kijk eerst even in de FAQ.
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 15 mei 2010, 11:57
ik heb mn cilinder nog nooit open gemaakt
maar hij rijdt egt niet zuinig
(voorlopig wel, omdat ie toch een tijdje stil staat
)
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 15 mei 2010, 11:58
Wat voor een blok heb je, roterende inlaat of membraan?
Hoe hard rijdt je brommer, als het een 3F2 cilinder is, schat ik zo'n 60/65 km/h (met 16mm en FS1 pijp)
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 15 mei 2010, 12:08
roterend, 16 mm fs50 12-43 55/65
maar er zit net een te kleine sproeier in, ik moet em een beetje choken (omdat ik het luchtfilter vervangen heb??
)
zou het qua snelheid schelen als ik er een f5b opzet en em dan zwaarder vertand en met lagere toeren ga rijden?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 15 mei 2010, 12:10
Nee, jou 3F2 moet ook gewoon zuinig te krijgen zet. Stel hem sowieso eens goed af, dat kan al een hoop schelen.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een roterende inlaat blok onzuiniger is, maar dan nog, die van jou moet ook gewoon 1:40 ofzo kunnen lopen
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 15 mei 2010, 14:36
TomD rijdt met een 3E9 cilinder, 10mm en membraamblokje met zijn grote lijf met ruim 1:30 rond. Top is tegen de 60. Zijn sproeier is nog aan de grote kant omdat alles nieuw was toen hij ging rijden. Daar moet nog een 130 in.
Kijk eerst even in de FAQ.
tomd
Bericht
door tomd » 15 mei 2010, 14:57
grote lijf = 2 meter en 115 kilo
plus mijn zeer aerodinamische hair-kut