waarom is de oude techniek nou beter????
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
remmen?? tsss BELACHELIJK!!
btw, ik zet met kerstavond ook trommels op de rooie, omdat die nu eenmaal bij het model horen
het grote verschil schijf/trommel is de mogelijkheid tot warmte afvoer.
op een cirquit, waar je élke bocht alles dichtknijpt, daar krijg je met trommels problemen na x aantal toeren.
Kijk maar naar de luchthappers in de tijd net voor de schijven..
remmen doet het (afhankelijk van de hefboom vd trommel) net even hard
nieuwe techniek is vooral duurder, en bij onderhoud aangewezen op nieuwe, niet zelf fabriceerbare onderdelen volgens mij


btw, ik zet met kerstavond ook trommels op de rooie, omdat die nu eenmaal bij het model horen

het grote verschil schijf/trommel is de mogelijkheid tot warmte afvoer.
op een cirquit, waar je élke bocht alles dichtknijpt, daar krijg je met trommels problemen na x aantal toeren.
Kijk maar naar de luchthappers in de tijd net voor de schijven..
remmen doet het (afhankelijk van de hefboom vd trommel) net even hard
nieuwe techniek is vooral duurder, en bij onderhoud aangewezen op nieuwe, niet zelf fabriceerbare onderdelen volgens mij
when men were men, and helmets were for divers
- Bob
- 1500km gereden
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 14:02
- Locatie: Roosteren
- Contacteer:
Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......

Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!

when men were men, and helmets were for divers
- Bob
- 1500km gereden
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 14:02
- Locatie: Roosteren
- Contacteer:
pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......
Behoorlijk!!

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
kan me ook nog herinneren dat er een vogel verschrikker in België een noot stop maakte bij 80 km
bleek dat zijn trommeltje vast geslagen was.
deze snuiter trok een zwarte streep van wel 25 meter .
het zijn toch altijd weer die Belgen he
bleek dat zijn trommeltje vast geslagen was.
deze snuiter trok een zwarte streep van wel 25 meter .
het zijn toch altijd weer die Belgen he
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
YamaSam schreef:naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!
als het set goed gereviseert is doe mij maat schijf remmen
garandeer je dat je eerder stil staat
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Bob schreef:pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......
Behoorlijk!!
dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Klopt idd, het is ook een verschil als ik van de rs100 naar radian stap, want rs heeft maar 1 schijfrem voor en de radian heeft er 2 en die remmen echt heel erg snel! de trommelremmen van de dt die zijn echt licht maar wel krachtig, die kan je zelfs met 1 vinger wel bedienen en die remmen echt perfect.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
mpro09 schreef:Bob schreef:pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Je stond wel snel stil wah.......
Behoorlijk!!
dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
is je trommel nog wel recht dan?
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: