waarom is de oude techniek nou beter????
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
remmen?? tsss BELACHELIJK!!
btw, ik zet met kerstavond ook trommels op de rooie, omdat die nu eenmaal bij het model horen
het grote verschil schijf/trommel is de mogelijkheid tot warmte afvoer.
op een cirquit, waar je élke bocht alles dichtknijpt, daar krijg je met trommels problemen na x aantal toeren.
Kijk maar naar de luchthappers in de tijd net voor de schijven..
remmen doet het (afhankelijk van de hefboom vd trommel) net even hard
nieuwe techniek is vooral duurder, en bij onderhoud aangewezen op nieuwe, niet zelf fabriceerbare onderdelen volgens mij

btw, ik zet met kerstavond ook trommels op de rooie, omdat die nu eenmaal bij het model horen

het grote verschil schijf/trommel is de mogelijkheid tot warmte afvoer.
op een cirquit, waar je élke bocht alles dichtknijpt, daar krijg je met trommels problemen na x aantal toeren.
Kijk maar naar de luchthappers in de tijd net voor de schijven..
remmen doet het (afhankelijk van de hefboom vd trommel) net even hard
nieuwe techniek is vooral duurder, en bij onderhoud aangewezen op nieuwe, niet zelf fabriceerbare onderdelen volgens mij
when men were men, and helmets were for divers
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen
Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
-
- 5000km gereden
Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Je stond wel snel stil wah.......

Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!
de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..
drommels, die trommels!

when men were men, and helmets were for divers
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Behoorlijk!!

-
- Tombo is mijn testpiloot
kan me ook nog herinneren dat er een vogel verschrikker in België een noot stop maakte bij 80 km
bleek dat zijn trommeltje vast geslagen was.
deze snuiter trok een zwarte streep van wel 25 meter .
het zijn toch altijd weer die Belgen he
bleek dat zijn trommeltje vast geslagen was.
deze snuiter trok een zwarte streep van wel 25 meter .
het zijn toch altijd weer die Belgen he
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
YamaSam schreef:naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.
drommels, die trommels!
als het set goed gereviseert is doe mij maat schijf remmen
garandeer je dat je eerder stil staat
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Bob schreef:pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Behoorlijk!!
dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
- Triforce
- 2500km gereden
Klopt idd, het is ook een verschil als ik van de rs100 naar radian stap, want rs heeft maar 1 schijfrem voor en de radian heeft er 2 en die remmen echt heel erg snel! de trommelremmen van de dt die zijn echt licht maar wel krachtig, die kan je zelfs met 1 vinger wel bedienen en die remmen echt perfect.
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
mpro09 schreef:Bob schreef:pee67 schreef:Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen![]()
Behoorlijk!!
dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
is je trommel nog wel recht dan?
-
- Site Admin
-
- 10000km gereden
- Contacteer: