waarom is de oude techniek nou beter????

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is

liever oude/nieuwe techniek

ouwe techniek
10
59%
nieuwe techniek
7
41%
 
Totaal aantal stemmen: 17

rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Volgens mij zaten er hier toch een hele zooi mensen die auto techniek hebben gevolgd? Hebben jullie dan nooit opgelet bij je les over remmen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

remmen?? tsss BELACHELIJK!!

:lol: :lol:

btw, ik zet met kerstavond ook trommels op de rooie, omdat die nu eenmaal bij het model horen :wink:

het grote verschil schijf/trommel is de mogelijkheid tot warmte afvoer.
op een cirquit, waar je élke bocht alles dichtknijpt, daar krijg je met trommels problemen na x aantal toeren.
Kijk maar naar de luchthappers in de tijd net voor de schijven..

remmen doet het (afhankelijk van de hefboom vd trommel) net even hard

nieuwe techniek is vooral duurder, en bij onderhoud aangewezen op nieuwe, niet zelf fabriceerbare onderdelen volgens mij
when men were men, and helmets were for divers
Monkeymadness

Bericht door Monkeymadness »

wel, maar dat heb je ik 2 jaar geleden gehad, en is sindsdien onbehandeld gebleven op school... :(
Gebruikersavatar
Bob
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1601
Lid geworden op: 16 aug 2007, 14:02
Locatie: Roosteren
Contacteer:

Bericht door Bob »

Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen :?

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18368
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Een goed afgestelde trommelrem remt ook superstrak en direct, een trommelrem is gevoeliger voor afstellen enzo.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen :?

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt


Je stond wel snel stil wah....... :lol:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.

de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..

drommels, die trommels! :P
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Bob
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1601
Lid geworden op: 16 aug 2007, 14:02
Locatie: Roosteren
Contacteer:

Bericht door Bob »

pee67 schreef:
Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen :?

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt


Je stond wel snel stil wah....... :lol:


Behoorlijk!! :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14486
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

kan me ook nog herinneren dat er een vogel verschrikker in België een noot stop maakte bij 80 km
bleek dat zijn trommeltje vast geslagen was.
deze snuiter trok een zwarte streep van wel 25 meter .
het zijn toch altijd weer die Belgen he
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

YamaSam schreef:naar mijn ervaring bolt (bedoel ik ook écht het bollen zelf) een fs1 zonder schijf doorgaans beter dan eentje mét.

de remschoenen van een trommel lossen altijd helemaal, bij een schijf is dat vaak anders.
ook heb ik het met schijfremmen al voorgehad, dat het torsen van de leiding ervoor zorgde dat ie automatisch ging remmen in de bochten..

drommels, die trommels! :P


als het set goed gereviseert is doe mij maat schijf remmen
garandeer je dat je eerder stil staat
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Bob schreef:
pee67 schreef:
Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen :?

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt


Je stond wel snel stil wah....... :lol:


Behoorlijk!! :lol:


dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Klopt idd, het is ook een verschil als ik van de rs100 naar radian stap, want rs heeft maar 1 schijfrem voor en de radian heeft er 2 en die remmen echt heel erg snel! de trommelremmen van de dt die zijn echt licht maar wel krachtig, die kan je zelfs met 1 vinger wel bedienen en die remmen echt perfect.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

mpro09 schreef:
Bob schreef:
pee67 schreef:
Bob schreef:Ik ben ook voor trommel aangezien die vind ik niet al te direct remmen op de brommen dan eh, want toen ik op Peter zijn 77er had gereden en de voorrem introk met die schijfrem vond ik die toch echt veelste fel remmen :?

Op auto is schijf vind ik kwa uiterlijk op die nieuwe karre mooier maar voor de rest zoals sam al zegt


Je stond wel snel stil wah....... :lol:


Behoorlijk!! :lol:


dat heb ik dus met de trommel van mn motor die moet je met een pink bedienen en dan nog krijg ik van edwin een kopstoot, als je bij een noodstop de rem ineens vol intrekt geef je je motor geen tijd om in te duiken, dan blokkeerd je wiel en zijn de figuurlijke poppen aan het dansen, een schijfrem kan je makkelijker eerst zacht en daarna steeds harder intrekken


is je trommel nog wel recht dan?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Nieuwe techniek lijkt me toch echt wel beter, het is niet voor niets nieuw :lol:
Anders zouden we nieuwe dingen maken zonder vooruit te gaan.

Sommige nieuwe dingen zijn goedkoop gemaakt en dat merk je (veel plastic etc.), maar het doel is natuurlijk om iets te maken dat beter is als het oude :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

rise and shine schreef:is je trommel nog wel recht dan?


weet ik veel
Plaats reactie