Pagina 2 van 3
Geplaatst: 09 nov 2009, 21:35
door mpro09
ja en je hoeft en nooit meer te stellen, na 1.5jaar rijden waren ze nog niks versleten/verschoven
Geplaatst: 09 nov 2009, 21:41
door robertehendriks
mpro09 schreef:ja en je hoeft en nooit meer te stellen, na 1.5jaar rijden waren ze nog niks versleten/verschoven
Ja klopt, je contactpunten gaan veel langer mee , ook een voordeel die ik vergeten was

Geplaatst: 12 nov 2009, 16:36
door Roberto.B
en hoe sluit je dat dan verder aan op je blok
en wat zit er in dat kitje
en rijden er hier nog meer mensen mee van het forum
Geplaatst: 12 nov 2009, 16:38
door mpro09
je moet een bobine hebben met een -(min) ipv massa, en er zit een best duidelijke handleiding bij met aansluitschema ed. google maar
Geplaatst: 12 nov 2009, 16:43
door Twowheeler
Is ook een FAQ van
Geplaatst: 12 nov 2009, 16:44
door Roberto.B
misschien dat ik het kitje wel koop
Geplaatst: 12 nov 2009, 17:10
door Wimmel O
maar het trekt wel je batterij leeg toch?
Geplaatst: 12 nov 2009, 20:45
door robertehendriks
Wimmel O schreef:maar het trekt wel je batterij leeg toch?
Volgens mij kun i.p.v. de accu gewoon de stroom/spanning van de ontstekingspoel gebruiken.
Enkel de wisselspanning omvormen in gelijkspanning met een gelijkrichter.
Geplaatst: 12 nov 2009, 21:03
door YamaSam
als je zon kit 30v in z'n nek draait is ie sjaak hoor
Geplaatst: 12 nov 2009, 21:51
door robertehendriks
YamaSam schreef:als je zon kit 30v in z'n nek draait is ie sjaak hoor
onbelast 30v YamaSam? Voltspanning bij een enkelvoudig gelijkrichting en belast met een bobine dan?
Of hebben we hier ook te maken met te hoge piekjes? (die ook lampen kapot laat gaan)
Ook hier zou de zener dan weer een uitkomst bieden, maar meten is weten.

Geplaatst: 12 nov 2009, 21:51
door Roberto.B
misschien dat ik dan zo kitje wel in het andere blok zet van de 2ru
want die heeft nog geen ontsteking
Geplaatst: 12 nov 2009, 22:02
door mpro09
je hebt nog wel een grondplaat,puntjes en een lichtspoel van een fs1 nodig hoor

Geplaatst: 12 nov 2009, 22:10
door Roberto.B
mpro09 schreef:je hebt nog wel een grondplaat,puntjes en een lichtspoel van een fs1 nodig hoor

okee
maar ik zal morge eerst effe een nieuwe condensator in me 1j5 zetten en contactpunten
Geplaatst: 12 nov 2009, 22:19
door Twowheeler
Hmmm, nou zit ik er ook weer aan te denken.
Eerst maar eens kijken hoe m'n huidige setje het uit houd

Geplaatst: 13 nov 2009, 10:47
door YamaSam
robertehendriks schreef:YamaSam schreef:als je zon kit 30v in z'n nek draait is ie sjaak hoor
onbelast 30v YamaSam? Voltspanning bij een enkelvoudig gelijkrichting en belast met een bobine dan?
Of hebben we hier ook te maken met te hoge piekjes? (die ook lampen kapot laat gaan)
Ook hier zou de zener dan weer een uitkomst bieden, maar meten is weten.

ik heb er twee of drie stuk gehad denk, die waren omgebouwd tot 6v. Da's eigenlijk niet nodig als je een toerenmaker in huis hebt.
Eén van beiden had weerstanden die niet zwaar genoeg waren (0.5W ipv 1W)
Ze kunnen best wel wat hebben, die kitjes.
zonder batterij rijden belast je bobijnspoel nogal hard. Het moet mogelijk zijn met een weerstand in serie je spoel wat te sparen.
Heb wel es een bobijn opgeblazen toen m'n pluspool van de batterij afgebroken was tijdens het rijden.