Yamaha FS1 vs Puch MV50
-
- 500km gereden
http://link.marktplaats.nl/273193326
Zo'n puchie heb ik ook gehad toen ik 16 was rijdt hardstikke lekker heerlijk op dat zweefzadel, ze veren ook lekker, zou zo eentje er best bij willen hebben.
En inderdaad een fs1 die is behoorlijk afhankelijk van een goede sleutelaar zit nou eenmaal stuk meer techniek op dan een puch mv50, ik heb 2 fs1tjes daar rijd ik allebei mee naar Tokio als het moet maar met de laatste heeft 't wel een poosje geduurd voordat ik er een lang ritje mee kon maken.
Zo'n puchie heb ik ook gehad toen ik 16 was rijdt hardstikke lekker heerlijk op dat zweefzadel, ze veren ook lekker, zou zo eentje er best bij willen hebben.
En inderdaad een fs1 die is behoorlijk afhankelijk van een goede sleutelaar zit nou eenmaal stuk meer techniek op dan een puch mv50, ik heb 2 fs1tjes daar rijd ik allebei mee naar Tokio als het moet maar met de laatste heeft 't wel een poosje geduurd voordat ik er een lang ritje mee kon maken.
- Jeti
- 17500km gereden
autotuning_sem schreef:ik moet echt een brommer hebben waaraan ik (bijna) nooit hoef te sleutelen. Ik moet s'ochtends weg kunnen rijden en net zo makkelijk s'avonds terugkomen.
Die zijn er niet als je er dagelijks mee rijdt. Dan moet je gaan fietsen. (of mobylette rijden) Je moet altijd wel kleine onderdeeltjes vervangen of stellen..
En je moet heel erg geluk hebben met je aankoop. Dingen zijn 35 jaar oud, je weet nooit wat er allemaal al mee gebeurd is.. Dus echt zeker ben je er nooit van.
-
- 500km gereden
autotuning_sem schreef:hmmm...wat denken jullie van deze FS1?
http://link.marktplaats.nl/278474629
Nou hier is werkelijk niks origineels meer aan te vinden alles is bijelkaar geschraapt op een fs1 sloperij.
verkeerde kleur en striping, kappen van een ouder type, zadel, achterlicht. eitje, oren, teller zelfs aha kapje komt ergens anders vandaan.
Maar dit alles zegt helemaal niets over de rijeigenschappen het ding kan best uitstekend en betrouwbaar rijden maar 895 euro is een mooi prijsje voor deze, zeker niet meer.
-
- Tombo is mijn testpiloot
Jeti schreef:autotuning_sem schreef:ik moet echt een brommer hebben waaraan ik (bijna) nooit hoef te sleutelen. Ik moet s'ochtends weg kunnen rijden en net zo makkelijk s'avonds terugkomen.
Die zijn er niet als je er dagelijks mee rijdt. Dan moet je gaan fietsen. (of mobylette rijden) Je moet altijd wel kleine onderdeeltjes vervangen of stellen..
En je moet heel erg geluk hebben met je aankoop. Dingen zijn 35 jaar oud, je weet nooit wat er allemaal al mee gebeurd is.. Dus echt zeker ben je er nooit van.
als je een goed opgeknapte hebt is hij gewoon weer nieuw

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuurlijk , er mag best wel een keer wat stuk zijn, maar voor 1500 euro verwacht ik wel iets goeds, en ik wil er niet elke week weet ik hoe lang aan sleutelen.
btw er zijn echt wel goede, mijn vader heeft 7 jaar geleden een zundapp CS50 gekocht voor 1050 euro ( hele nette staat ) , eerst reed hij er behoorlijk wat mee, nooit problemen, niks. Nu rijd hij bijna niks mee, hij haalt hem 6 weken geleden uit de schuur ( daar had ie 18 maand stil gestaan ), 1 keer kicken en lopen.
btw er zijn echt wel goede, mijn vader heeft 7 jaar geleden een zundapp CS50 gekocht voor 1050 euro ( hele nette staat ) , eerst reed hij er behoorlijk wat mee, nooit problemen, niks. Nu rijd hij bijna niks mee, hij haalt hem 6 weken geleden uit de schuur ( daar had ie 18 maand stil gestaan ), 1 keer kicken en lopen.
- Zwepper
- 2500km gereden
Ik vind zelf de fs1 een echt betrouwbare brommer rijd er alweer een tijdje elke dag kilometer of 40 mee naar mijn school, met regen heb ik ook nooit problemen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met je brommer omgaat we hebben het hier tog over brommers van rond de 30 jaar oud en er kan heus wel is wat kapot aan gaan maar dat is natuurlijk niet alleen bij fs1 maar dat is bij alle oldtimers 

klopt, als ik zie bij mij op school, iedereen heeft een aerox (kutscooters) van een jaar of 2/3 oud, maar nu al voledig naar de kloten getrapt. Ik ga zeker me brommertje met liefde behandelen.
Me plan is ook een goede te kopen, hem netjes te houden, en als ik een auto heb, hem erbij te houden, dat is gewoon leuk als je later ouder bent =D
Me plan is ook een goede te kopen, hem netjes te houden, en als ik een auto heb, hem erbij te houden, dat is gewoon leuk als je later ouder bent =D
BWHAHA dit is ff offtopic, maar wel heel grappig:
ik hoor net dat iemand die ik ken is opgepakt. Hij had een aerox die 75 liep, 3x gepakt, dus hij reed niet meer met die scooter, bang dat ie werd ingenomen. gaat ie met zijn fox (snor) die 90 loopt rijden. Rijd ie 60km/h, blijkt er politie achter hem te rijden XD hij moet nu mee naar het bureau XDXD
ik hoor net dat iemand die ik ken is opgepakt. Hij had een aerox die 75 liep, 3x gepakt, dus hij reed niet meer met die scooter, bang dat ie werd ingenomen. gaat ie met zijn fox (snor) die 90 loopt rijden. Rijd ie 60km/h, blijkt er politie achter hem te rijden XD hij moet nu mee naar het bureau XDXD
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Waarom denken mensen altijd dat een Duitse brommer betrouwbaar en goed is?!.
Een Duitser kan net zo verkloot worden/zijn als een japanertje!
En idd een fs1 zelf is hartstikke goed! Het is vaak degene die eraan sleutel die het dan verknalt.
En wat Gino ook al zei: aan een oldtimer moet er altijd wel wat versleuteld worden, of vervangen. En zelfs met €1500 fs1 moet je vaak nog wat kopen. Dat zijn altijd kleine dingetjes die je van tevoren niet ziet. Vergeet niet dat het een oldtimer is hè. Het is al een wondertje dat die dingen al meer dan 35jaar rond rijden, dat zie ik die stofzuigers nog niet doen
Een Duitser kan net zo verkloot worden/zijn als een japanertje!
En idd een fs1 zelf is hartstikke goed! Het is vaak degene die eraan sleutel die het dan verknalt.
En wat Gino ook al zei: aan een oldtimer moet er altijd wel wat versleuteld worden, of vervangen. En zelfs met €1500 fs1 moet je vaak nog wat kopen. Dat zijn altijd kleine dingetjes die je van tevoren niet ziet. Vergeet niet dat het een oldtimer is hè. Het is al een wondertje dat die dingen al meer dan 35jaar rond rijden, dat zie ik die stofzuigers nog niet doen