FS1 blok in 3D

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:mail me anders al es zo'n as door of een tandwiel of zo,
dan brouw ik vannacht wel wat en laat ik het je metteen zien..



btw de buitenschaal van het carter zal ni simpel zijn in een solid modeler,
organisch gaat eenvoudiger met een polygonenmodeler zoals 3d max of zo

dat zei ik ook al tegen niels, in een carter zitten heel veel rare vormen. Al die rondingen enzo.. Cilinders enzo zijn daarintegen wel makkelijk te tekenen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tis ni echt een kwestie van moeilijk of gemakkelijk, maar van soort programma waarmee je tekent
en hoe de comp dat berekent...


solid modelers zijn wiskundige programma's, die weten wat vol is en wat ruimte..

een polygonemodeler kent enkel punten en lijnen in driehoekjes
het oogpunt botst op een eerste driehoekje, en kleurt dat in

je kan dan gewoon elk punt verslepen om een vorm te maken en het aantal punten kiezen

nadeel is wel dat je voor je't door hebt, gigantische aantallen puntjes hebt,
en dan kan je dus eieren op je pc bakken ahware

zo'n tekening is ook waardeloos voor een cnc draaibank of frees, want je weet niet wat de binnenkant is van het net

solids komen wat houterig over omdat alles wiskundig gedefiniëerd moet zijn

(trouwes die polygonen, die kan je zien als je bv in 't één of ander spel, met je poppeteje te dicht bij de camera komt en 'in' iets geraakt)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Riemer schreef:wij tekenen op school met inventor.
daar kun je ook annimaties maken, zou helemaal mooi zijn, of dat bij jullie programma's ook kan :D
draaiend blok in 3d :D :shock: :D

als ik de onderdelen in 3d kan krijgen id zoiets een uur of 2 werk :wink:

je wordt er wel stapelgek van, :D
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:tis ni echt een kwestie van moeilijk of gemakkelijk, maar van soort programma waarmee je tekent
en hoe de comp dat berekent...


solid modelers zijn wiskundige programma's, die weten wat vol is en wat ruimte..

een polygonemodeler kent enkel punten en lijnen in driehoekjes
het oogpunt botst op een eerste driehoekje, en kleurt dat in

je kan dan gewoon elk punt verslepen om een vorm te maken en het aantal punten kiezen

nadeel is wel dat je voor je't door hebt, gigantische aantallen puntjes hebt,
en dan kan je dus eieren op je pc bakken ahware

zo'n tekening is ook waardeloos voor een cnc draaibank of frees, want je weet niet wat de binnenkant is van het net

solids komen wat houterig over omdat alles wiskundig gedefiniëerd moet zijn

(trouwes die polygonen, die kan je zien als je bv in 't één of ander spel, met je poppeteje te dicht bij de camera komt en 'in' iets geraakt)

Ik snap wat je bedoelt, je moet van het blok, om het echt goed te kunnen tekenen, bijvoorbeeld alle radiussen weten van de holtes en bollingen, dat is lastig op te meten :P Als je ze eenmaal hebt, is het vrij simpel het tekenen (kweste van een goeie sketch maken, en dan extruderen)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

in een solidmodeler een geleidelijke protrusie van de ene bol naar de andre via een hol stuk (rechter carterdeksel bv)

is echt niet gelachen, ook al weet je alle radiussen etc
die verschillende vormen onderling 'solid' aanbreien is lastig,
van de ene vorm naar de andere via het gemiddelde, ok,
maar kruislings tussen een paaar bolle vormen.. good luck! :D


"couldn't intersect part with feature" of zow krijg je dan
edje

Bericht door edje »

Martijn schreef:Of een blok dat je in en uit elkaar kan halen ... ( op de pc dan)

Zodat je enigszins kan zien waar wat moet :P


zou mooi zijn maar dan moet je denk ik ook het progama hebben waar het mee getekend is. lang niet iedereen heeft solid works oid op zijn pc staan. ik hebzelf alleen nog maar ervaring met autocad en rhino(1e jaars wtb)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

autocad = solid
rhino = polygone



..btw he..
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

autocad is 2d :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Even de as verder afgemaakt. Ik moet alleen nog wel de spiebanen in het schuiftandwiel gelijk maken aan die van de as, want dat klopt nog niet helemaal :oops:

Afbeelding

Afbeelding
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:autocad is 2d :P


euh? :?
acad was één van de eerste solid 3d paketten... m'n pa tekent al van +/-'93 in 3d met autocad..
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zeg Niels, mail me nou es een modelletje?

geeft al niet wat het is
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:
Tombo schreef:autocad is 2d :P


euh? :?
acad was één van de eerste solid 3d paketten... m'n pa tekent al van +/-'93 in 3d met autocad..

autocad is een 2d pakket, autodesk (De makers van autocad) hebben een 3d cad programma, inventor volgens mij. Je kan wel 3d, maar dat is weer anders als unigraphics of solidworks ofzo
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

whatever, heb wel wat beters te doen dan hierover te discutiëren

check this, come again
http://download.autodesk.com/esd/autoca ... html?ch=ON
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hah! tandwiel gevonden! wist ni dat mn email, één van de slapende accounts was..
hebk effe veranderd.. kan het hier wel niet direct openkrijgen,
test es een "save as" in .3ds, of .dxf, of .vrml als je wil?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

wat ik met autocad bedoel, is dat het heel ander sis kwa modelleren als bv unigraphics of solidedge
Plaats reactie