cilinderkoppen
- Ton
- 250km gereden
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:57
- Locatie: Nuland
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
Tombo schreef:Nee idd, fs1 heeft 4 spoelpoorten. Verder heeft een puch maxi een langere slag, dus zou je idd de cilinder moeten afdraaien, en dan heb je nog minder als 50cc, als je een "50cc puch cilinder" monteerd, diameter van puch is volgens mij 38mm ofzo.
Kreidler cilinder (de breitwand, niet de superbreitwand) is ook redelijk "plug & play", moet je alleen even de inlaatpoort afdekken met een plaatje
van welk type kreidler komen die af dan? (rs of rmc ofzo...)
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
zuiger weet ik niet, kan zijn dat de pen-maat anders is.
Voordeel weet ik zo niet echt, voor kreidler zijn wel betere kwaliteit cilinders te koop en ze hebben grote koelribben. Maar verder heeft een fs1 weer 4 spoelpoorten standaard.
Je moet zowiezo nog wel je carter aanpassen op de spoelkanalen voor een kreidler. Ik zou 't zelf eerst proberen met een setje oude carters en een oude kreidlercilinder, niet meteen een duur blok en een dure kreidlercilinder gebruiken
Voordeel weet ik zo niet echt, voor kreidler zijn wel betere kwaliteit cilinders te koop en ze hebben grote koelribben. Maar verder heeft een fs1 weer 4 spoelpoorten standaard.
Je moet zowiezo nog wel je carter aanpassen op de spoelkanalen voor een kreidler. Ik zou 't zelf eerst proberen met een setje oude carters en een oude kreidlercilinder, niet meteen een duur blok en een dure kreidlercilinder gebruiken
Ik heb een 70 cc van een yamaha DT op de yamaha fs1 gehad.
Dit werkt wel. Kheb zeg maar de inlaat van het membraam dichtgemaakt met een ijzeren plaat en daartussen vloeibare pakking.
Maar het is niet helemaaal dat je nou zegt je van het.
want er is veel valse lucht nog ed.
dan zou je ook het hele blok moeten aanpassen.
Maar het loopt iig wel en het wil ook wel hard
als je dan eventueel wat meer aan het blok freest oid dan moet het vast wel willen maar ik vond het zonde van het blok:P
Dit werkt wel. Kheb zeg maar de inlaat van het membraam dichtgemaakt met een ijzeren plaat en daartussen vloeibare pakking.
Maar het is niet helemaaal dat je nou zegt je van het.
want er is veel valse lucht nog ed.
dan zou je ook het hele blok moeten aanpassen.
Maar het loopt iig wel en het wil ook wel hard

als je dan eventueel wat meer aan het blok freest oid dan moet het vast wel willen maar ik vond het zonde van het blok:P
Han schreef:Ik heb een 70 cc van een yamaha DT op de yamaha fs1 gehad.
Dit werkt wel. Kheb zeg maar de inlaat van het membraam dichtgemaakt met een ijzeren plaat en daartussen vloeibare pakking.
Maar het is niet helemaaal dat je nou zegt je van het.
want er is veel valse lucht nog ed.
dan zou je ook het hele blok moeten aanpassen.
Maar het loopt iig wel en het wil ook wel hard
als je dan eventueel wat meer aan het blok freest oid dan moet het vast wel willen maar ik vond het zonde van het blok:P
je kunt die poort ook dichtgieten met lood.....
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Ik heb e probleem: tijdens het kuisen van cilinderkop zijn er hier en daar wat groeven en lichte beschadigingen opgetreden... Moet ik die best vlakken terug, en zo ja Hoe? of maakt het niet zozeer uit? Der komt toch nog een pakking op dus ja...
Het gaat over een 2RU 60cc (boring 43 mm) zet ik best nieuwe cilinderkop? en welk type raden jullie mij aan?

Het gaat over een 2RU 60cc (boring 43 mm) zet ik best nieuwe cilinderkop? en welk type raden jullie mij aan?

daar maakt het niet zo veel uit,
zoals je zegt komt er een pakking tussen,
je kan wel je kopje vlakken, dat wil zeggen , dat randje waar je 'beschadigingen ' zitten, helemaal wehschuren, zodat je een hogedruk kop hebt
je moet dan wel nakijken dat je piston niet boven het huidige randje uit komt, anders zit je zo meteen met een lastig probleemn
zoals je zegt komt er een pakking tussen,
je kan wel je kopje vlakken, dat wil zeggen , dat randje waar je 'beschadigingen ' zitten, helemaal wehschuren, zodat je een hogedruk kop hebt
je moet dan wel nakijken dat je piston niet boven het huidige randje uit komt, anders zit je zo meteen met een lastig probleemn
