Pagina 2 van 3
Geplaatst: 07 jun 2009, 21:22
door paull
geeltje schreef:Allemaal goede tips mannen, maar ik wil gewoon en plug en play cilinder kopen (fs1 50cc) die het gelijk goed doet,,, heb geen zin om te vijlen oid ,,met als resultaat cilinder erop en cilinder eraf met kans dat je em weer verklooit ,,
heb nog wel 2 oude liggen die aardig versleten zijn ,,, poorten zien er anders uit ,,, eentje is origineel denk ik ,,, als er geen goede fs1 cilinder te koop is laat ik 1 van de 2 honen.
martin
Staat er een tatoo op je cylinder hemd? Zoja gewoon lekker honen en een mooie prox zuiger bij JMPB halen. Dat is gewoon direct goed zonder vijlen etc. Ik snap dat jullie het leuk vinden, maar je geeft zelf al aan dat je geen zin hebt om te vijlen etc. Ik dus ook niet

.
Geplaatst: 07 jun 2009, 21:32
door Tombo
Nogmaals, wat ik opmaak is dat z'n doel is om snel te gaan. Snel ga je niet met een originele cilinder, of je moet een originele FS1 hebben liggen.
Geplaatst: 07 jun 2009, 21:36
door paull
Nogmaals, z'n doel is om lekker vooruit te gaan, zonder vijlen etc. We weten nog niet eens wat voor cyl die heeft liggen. En een uitgehoond 3e9tje met een prox 42mm zuigertje wil
echt wel rijden hoor
Geplaatst: 07 jun 2009, 22:31
door Triforce
paull schreef:Nogmaals, z'n doel is om lekker vooruit te gaan, zonder vijlen etc. We weten nog niet eens wat voor cyl die heeft liggen. En een uitgehoond 3e9tje met een prox 42mm zuigertje wil
echt wel rijden hoor
jah maar gaat niet harder dan 70 of 75 km/h, hij zal er wel heel hard naar toe gaan maar daar houdt het mee op
Geplaatst: 07 jun 2009, 22:45
door geeltje
Vroeger kocht ik gewoon een imi fs1 cilinder en met een beetje goed afstellen rij ik 85/90 ermee ,,, maar wat ik nu allemaal lees is dat de nieuwe imi fs1 50cc ronde de 75 rijden en slecht zijn afgewerkt ,,, dan kan ik beter de ori f5b cilinder erop zetten met 16mm dan rij ik makkelijk de 70km ,,,
Heb pas weer na vele jaren een mooie originele 378 gekocht en weet niet wat de nieuwe cilinders doen,,,
Denk toch maar dat ik de oude fs1 cilinder laat honen met een vers zuigertje erin ,,, eer prox lijkt mij wel wat,,, worden gebruikt in allerlei crossers.
Ga morgen naar uitgeest daar zit een kart shop die cilinders kan honen.
De maat die op de kop van de zuigers staan,,, klopt dat een beetje ,,, weet dat de kreidlers zuigers er niet veel van klopt wat erop staat,,
martin
Geplaatst: 07 jun 2009, 22:54
door Tombo
Het beste is natuurlijk nameten met een micrometer. Mijn zuiger die ik had besteld (42,97mm stond erop) klopte wel met wat ik had gemeten.
Geplaatst: 07 jun 2009, 22:58
door fs-ael
de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen
op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed
Geplaatst: 07 jun 2009, 23:22
door paull
geeltje schreef:Vroeger kocht ik gewoon een imi fs1 cilinder en met een beetje goed afstellen rij ik 85/90 ermee ,,, maar wat ik nu allemaal lees is dat de nieuwe imi fs1 50cc ronde de 75 rijden en slecht zijn afgewerkt ,,, dan kan ik beter de ori f5b cilinder erop zetten met 16mm dan rij ik makkelijk de 70km ,,,
Heb pas weer na vele jaren een mooie originele 378 gekocht en weet niet wat de nieuwe cilinders doen,,,
Denk toch maar dat ik de oude fs1 cilinder laat honen met een vers zuigertje erin ,,, eer prox lijkt mij wel wat,,, worden gebruikt in allerlei crossers.
Ga morgen naar uitgeest daar zit een kart shop die cilinders kan honen.
De maat die op de kop van de zuigers staan,,, klopt dat een beetje ,,, weet dat de kreidlers zuigers er niet veel van klopt wat erop staat,,
martin
Goed bezig

Als hem naar 42 mm wil honen rij je toch net ff wat meer dan 50cc met 16mm wil dat nog wel eens een goede top krijgen. Die dingen zijn onderin sterk dus kun je wat zwaarder met je tandwielverhouding spelen.
Geplaatst: 07 jun 2009, 23:39
door YamaSam
fs-ael schreef:de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen
op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed
Geplaatst: 08 jun 2009, 20:09
door ginofs1
YamaSam schreef:fs-ael schreef:de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen
op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed

Geplaatst: 08 jun 2009, 20:22
door nico
ik heb met mij immi cilindertje nu ruim 2000 km mee gereden. nergens last van , en rijd nu nog steeds goed! allen moet er binnen kort nieuwe contact puntjes op. en af en toe heb ik last dat me bezinne kraantje verstopt raakt. maar dat is ongeveer om de 1500 km.
groeten nico,
ps mijn top snelheid is 78 hele km op de tom tom
Geplaatst: 08 jun 2009, 22:17
door fs-ael
ginofs1 schreef:YamaSam schreef:fs-ael schreef:de zuiger gewoon tegelijk met de cilinder wegbrengen
op 4 honderdste laten honen, dan komt het allemaal goed

allemaal mee eens

Geplaatst: 08 jun 2009, 22:25
door YamaSam
euh, ik koop gewoon telkens een nieuwe imitatie,
heb het meestal lastig met wachten
inrijden met die piston, het maalwerk ahw,
en dan een bewerkte piston erin (die evenveel kost als de cilinder

)
Geplaatst: 09 jun 2009, 22:18
door geeltje
Vanmiddag een ori fs1 cilinder die ik nog had liggen met een flinke stootrand en een kleine ondiepe krasje weggebracht , heb een originele 40,50 zuiger erbij geleverd, wordt van de week gehoond zal wat foto's posten zodra die terug is.
Heb ook opdracht gegeven de poorten wat aan te passen, dus groter maar de timing blijft hetzelfde, aan de uitlaatpoort wordt niks gedaan hoogte was 23,5mm. de andere imi fs1 uit de jaren 70/80 staat de uitlaatpoort op 24mm. en de spoelpoorten zijn optisch kleiner.
Kan em niet in graden meten omdat ik geen reserve blok heb liggen , maar als mijn cilinder eraf is zal ik de timing in graden meten.
Geplaatst: 09 jun 2009, 22:27
door Tombo
Mooi, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen