Ik denk dat ik er geen expansie op doe, ik heb een hekel aan dat gejank op hoge toeren. Mijn draait nu zo'n 8000 toeren en dat vind ik al verschrikkelijk. Doe mij maar een dikke harley ofzo met een koppel van hier tot Texas Naah Just kiddin' de fs1 blijft nog steeds geweldig. Je krijgt er wel complimentjes over dat ie niet zo'n "scooter geluid" maakt, maar als je er een expansie uitlaat onder legt hoor je dat niet meer...
Bedankt voor de tip. Hoe klinkt een homoet dan? Die snelle uitlaat maakt echt zo'n lekker diep soort van gorgelend geluid Maar wel met wat zenuwachtigheid erin, zoals het hoort bij 2takt. Ik geloof dat de demper er bij mij beroerd in zit, en dat ie daarom zo'n lekker geluid maakt
om op hogere toeren nog profijt te hebben van je uitlaat puls, moet de pijp hem optijd terug sturen. op hoge toeren moet hij eerder terug zijn, dus bij hogere toeren, heb je meer aan een korte pijp
Daan1990 schreef:Hmmm een mb uitlaat Een vriend van me heeft er ook nog zo een liggen, ga het gewoon proberen. Het is trouwens wel k*t dat je bij een expansie uitlaat alleen vermogen in hoge toeren kan hebben, je hebt dan zo'n gat met lage toeren dat er bijster weinig gebeurt. In ieder geval bij een MB is dat...
neem dan deze homoet van een mb super geluid ga je ook erg hard mee
Daan1990 schreef:Het nut van expansie is toch dat ie extra compressie geeft? Of gaan er nog gassen terug in de cilinder
ja en nee
een exapansie uitlaat werkt simpel gezegt op de volgende manier":
door de vorm van de uitlaat drukt de uitlaat het mengsel dan onsnapt als spoel en uitlaatpoort te gelijkertijd open terug. je eindcompressie zal dus wat hoger liggen, maar dat is niet waar de winst van een expanie zit. Die zit hem in het feit dat je meer brandstof per arbeidsslag kan verbranden.