je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol
dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van 5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol
pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van 5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol
je kan je vergissen, want als je echt een hoog opgevoerde brommer hebt moet je toch echt wel wat meer uit je zak halen om hem heel te laten lopen, want niet elke olie kan hogetoeren aan en blijfen smeren
je kan je vergissen, want als je echt een hoog opgevoerde brommer hebt moet je toch echt wel wat meer uit je zak halen om hem heel te laten lopen, want niet elke olie kan hogetoeren aan en blijfen smeren
Tombo schreef:Niet té vet smeren, dan wordt je mengsel te arm. 1:25 is echt te vet. 1:40 kan makkelijk
Tsja ik meng altijd 1:30 bij een al lang ingelopen cyl en de wand ziet er uber gaaf uit nooit probelemen mee. Bij het inrijden is naar mijn mening 1:25 niet te vet, dat is zelfs standaard fabriekopgave
Vergeet niet dat de oliën van tegenwoordig vele malen beter zijn dan 30 jaar terug. Dus wat minder mengen is geen probleem met een goede olie.
Idd. Die 1:25 is met habbibabbie olie van 40 jaar geleden. Ik smeer 1:40 met half-synthetische olie van de automaterialenzaak hier in de buurt (eigen merk) en heb nog nooit een warm of vastloper gehad.