cillinder probleem

Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

behalve met de z1 :P

ik smeer ook 1:40 maar dan met volsynthetische van castrol :wink:
Axel

Bericht door Axel »

Ik heb zelfs een jaar lang gewoon mengsmering getankt aan de pomp, 1:50 dus. Geen problemen mee gehad.
niels16

Bericht door niels16 »

je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:


pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

paull schreef:
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:


pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg

je kan je vergissen, want als je echt een hoog opgevoerde brommer hebt moet je toch echt wel wat meer uit je zak halen om hem heel te laten lopen, want niet elke olie kan hogetoeren aan en blijfen smeren
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Triforce schreef:
paull schreef:
niels16 schreef:je kunt beter een vol sythetysche olie gebruiken met een lage viscositeit dat betekent geen flessen olie van
5 euro, maar een olie van metra voor zwaar belaste en hoog opgevoerde motoren of castrol

dit is wel wat duurder dan de huistuinkeukentweetaktolie :roll:


pff anders ff overdreven, gewoon castrol van 10 eur is goed genoeg

je kan je vergissen, want als je echt een hoog opgevoerde brommer hebt moet je toch echt wel wat meer uit je zak halen om hem heel te laten lopen, want niet elke olie kan hogetoeren aan en blijfen smeren


ik heb het ook niet over elke olie hé
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

Tombo schreef:
Axel schreef:
paull schreef:
Tombo schreef:Niet té vet smeren, dan wordt je mengsel te arm. 1:25 is echt te vet. 1:40 kan makkelijk


Tsja ik meng altijd 1:30 bij een al lang ingelopen cyl en de wand ziet er uber gaaf uit nooit probelemen mee. Bij het inrijden is naar mijn mening 1:25 niet te vet, dat is zelfs standaard fabriekopgave


Vergeet niet dat de oliën van tegenwoordig vele malen beter zijn dan 30 jaar terug. Dus wat minder mengen is geen probleem met een goede olie.

Idd. Die 1:25 is met habbibabbie olie van 40 jaar geleden.
Ik smeer 1:40 met half-synthetische olie van de automaterialenzaak hier in de buurt (eigen merk) en heb nog nooit een warm of vastloper gehad.


hum dan heb ik dus altijd veel te vet gesmeerd :(
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Nee hoor het echt gewoon wat je zelf een beetje doet. De één smeert 1:30 de andere 1:50 tsja wat jezelf wilt :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ontkolen moet je toch :lol:
Afbeelding
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Andries schreef:nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:


Blijft de uitlaat ook lekker gesmeert :P
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

paull schreef:
Andries schreef:nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:


Blijft de uitlaat ook lekker gesmeert :P


een uitlaat moet kurk droog blijven bij een goede afstelling
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

PD schreef:
paull schreef:
Andries schreef:nou heb toen 1 keer gehad dat ie niet meer vooruit te branden was de demper zat helemaal dicht met kool dat is ook niet de bedoeling :lol: :wink:


Blijft de uitlaat ook lekker gesmeert :P


een uitlaat moet kurk droog blijven bij een goede afstelling


je meent het :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wat 'ie dus niet blijft met jou mengverhouding
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

hij gaat er trouwens toch ook sneller van als je minder vet smeert??
Plaats reactie