Frederik schreef:die vonk valt best wel mee ik heb es voorgehad da ne maat van mij ne grasmaaier in gang wou trekke, terwijl ik met mijn ene hand de bougiekabel vasthad, en met mijn andere de cilinderkop, en die grasmaaier heeft een heel mooie felle blauwe vonk maar als je al geen vonk kunt zien tussen de bougiekabel en de kop, dan krijg je zeker geen harde schok, maar je kan wel voelen of er stroom is, of helemaal geen.
Jonge geen vonk zegt ook niks, steek jij je poten maar es in het stopcontact, die vonkt toch ook niet
Frederik schreef:maar je kan wel voelen of er stroom is, of helemaal geen.
Zoiets meet je nog altijd...
Het zijn geen zeer hoge vermogens maar kijk wel uit met die vonkspanningen, je kan ook door wat lagere vermogens ge-elektrocuteerd worden
Frederik schreef:maar je kan wel voelen of er stroom is, of helemaal geen.
Zoiets meet je nog altijd... Het zijn geen zeer hoge vermogens maar kijk wel uit met die vonkspanningen, je kan ook door wat lagere vermogens ge-elektrocuteerd worden
niels16 schreef:bovendien dat schokje valt wel mee het is wel 10,000 volt maar er zit totaal geen ampere achter als de weersytand van je bougiekabel weet kun je de ampere die derachter zit meten 10 ampere ofzo
gr niels
10 ampere lijkt me wat veel dan zou je dus een vermogen hebben van: 10000*10=100.000 watt=100kw=137pk, wat doe ik eigenlijk nog met een benzine motor op mijn fs1, denk dat ik er een electromotor aan hang