jonnotje schreef:misschien is mijne dan wel immi... weet je ook hoe dat merkteken dan fout zit? k heb me schijf bij almere vandaan.. kan dus zijn dat die immi is
nou, die staan exact aan de andere kant (kijk maar op die foto, dan zie je het vanzelf )
idd, heb ik ook gedaan, maar dat is weer vet onduidelijk vind ik dan vind je nooit het juiste schijf topic waar je je vraag kan stellen... en een nieuw topic openen is veel makkelijker, en duidelijker
ja oke, maar dat wist ik ook wel, t was alleen dat als ik me snelle schijf 1 puntje verschoof hij wél precies open ging op odp, en op de stand(tgenover spie?) na odp open ging en na bdp dicht...
nope, zo gekocht bij almere, zat in een origineel yamaha zakje geloof ik, en het is ook een snelle schijf, want ik heb de orri schijf hier ook liggen, en die is aanzienlijk kleiner kwa inlaat...
Hij moet ongeveer een 40 graden na bdp dichtgaan,het openingspunt is lastiger .
Maar met een goede uitlaat die een puls door het carter zuigt wil graag dat de inlaat open staat samen met de spoelers anders kan hij niks zuigen,dus de zuiger gaat naar boven en wil de spoelers gaan sluiten maar als de schijf nu al open staat dan zuigt hij nog even door de spoelers het carter vol en door de spoelers de uitlaat in ,en als je een goede uitlaat hebt dan zorgt de puls in de uitlaat er voor dat het mengels wat in de uitlaat zit terug geduwt word de cilinder in als de uitlaat poort nog net een klein stukje openstaat.
Punt is dat schijfmotoren de schijf open laten gaan zodra de spoelers bijna dicht gaan door de zuiger en dat bij een wegracer de schijf dan laat dicht gaat ,zo,n 75 graden na BDP dit laat dicht werkt op een straatfiets als de fs1 niet omdat dit hoogtoerig werkt.
Ik ben met een test bezig op m,n street met een schijf die opengaat als de spoelers ook nog open staan en 40 graden na bdp dichtgaat.
De pin gat moet tegenover het schijfmerk.
Het is heel leuk om hier eens mee bezig te zijn,kop er af carb er af gradenschijf op krukas zetten en kijken wat er daar binnen gebeurt met poorten open en dicht enzo in verhouding tot de schijf,als je hier een middag naar kijkt dan ga je het wel snappen.