Schijfrem of trommelrem.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
smeren trommelrem
Als ik rem, piept hij enorm, dus ik wil hem graag even smeren. Op mijn trommelrem zit een zwart dopje die je eruit kan halen. Moet het piepen weg zijn als ik daar wat kroon-oil in doe? Ik heb een Yamaha FS1 2RU, met dus trommelremmen.
Bedankt.
(Ik weet niet of ik mijn vraag op de juiste plek heb gepost. Mocht ik dat niet goed gedaan hebben, mijn excuses daarvoor...)
Bedankt.
(Ik weet niet of ik mijn vraag op de juiste plek heb gepost. Mocht ik dat niet goed gedaan hebben, mijn excuses daarvoor...)
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Welke rem Piept er? Voor of achter?
Want nog wel eens helpt soms:
ff je rem een beetje losmaken, dus achterwiel en ankerplaat losjes.
En dan een paar keer op je rem trappen. Beetje vast maken, en nog eens op je rem trappen. En ga zo door. Dan kunnen de segmenten zich zetten
maar vooral niet vergeten je ankerplaat weer vast te maken, zijn hier een hoop geluksvogels die dat al eens zijn vergeten.
Inclusief ik op de flandria
Want nog wel eens helpt soms:
ff je rem een beetje losmaken, dus achterwiel en ankerplaat losjes.
En dan een paar keer op je rem trappen. Beetje vast maken, en nog eens op je rem trappen. En ga zo door. Dan kunnen de segmenten zich zetten

maar vooral niet vergeten je ankerplaat weer vast te maken, zijn hier een hoop geluksvogels die dat al eens zijn vergeten.
Inclusief ik op de flandria

-
- 7500km gereden
Dan moet je dat richten proberen
aantrappen en aandraaien.
Maar de mijne heeft dat ook soms hoor. Zelfs de allermooiste show brommertjes hebben piepende remmen, met alle frustraties die daar bij gepaard gaan :p
als je dingen gaat gaat invetten, doe dat dan met het daarvoor bestemde vet (kogellager?) alleen het rem mechanisme enzo doen. Als je remt dan wordt de rem heet, als het vet dan gaat smelten komt het op je voering. En dan kan je je voering weg gooien.
succes

aantrappen en aandraaien.
Maar de mijne heeft dat ook soms hoor. Zelfs de allermooiste show brommertjes hebben piepende remmen, met alle frustraties die daar bij gepaard gaan :p
als je dingen gaat gaat invetten, doe dat dan met het daarvoor bestemde vet (kogellager?) alleen het rem mechanisme enzo doen. Als je remt dan wordt de rem heet, als het vet dan gaat smelten komt het op je voering. En dan kan je je voering weg gooien.
succes

- NIX
- 10000km gereden
Uit elkaar halen en de trommel schoonschuren Met fijn schuurpapier en het remstof er met remreiniger uitspuiten. Remstof is slecht voor je, dus ga het niet zitten inhaleren. De voering van de schoenen op een stuk schuurpapier opruwen en met name de korte zijden netjes afronden. Schoonspuiten met remreiniger en deboel we er in elkaar zetten. Nu piept ie echt niet meer.
Kijk eerst even in de FAQ.