Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 nov 2008, 23:23
door Triforce
Er wordt helaas door sommige mensen niet met hart en ziel op gebouwd en hebben er geen historie mee, wat ik wel jammer vindt, en wordt alleen voor de opbrengst gedaan :cry:

Geplaatst: 29 nov 2008, 00:13
door fs1man
Niels: Ik denk ook niet dat het wijs is een komplete fs1 met delen uit Almere, ik ben er ondertussen wel achter dat je er vaak het dubbele afrekend dan bij andere internet shops.
Onderdelen verzamelen voor eigen gebruik is ook normaal denk ik, net als reserve onderdelen.
Het is gewoon een feit dat het steeds moeilijker word ze te krijgen.

Het is inderdaad ook een verschil of je een band uit het verleden hebt met de fs1 of niet als je gaat restaureren.
Ik zie dat hier ook best wat jongeren zitten, die met de fs1 tjes uit de seventies geen ervaringen hebben, maar ook best orgineel willen.
Maar omdat er eigenlijk alleen de folders zijn, daar staan vaak ook nog niet eens de nederlandse uitvoeringen in.
Dan is het vaak wat lastiger om te zien wat was orgineel en wat niet.
Het is dan sneu als die een brommer voor veel geld kopen, waar de helft imi van is.

Geplaatst: 29 nov 2008, 09:26
door Martijn
Goddank heb ik mijn toen al niet originele belg gekocht voor 475 E, is gewoon naar eigensmaak opgebouwd(L)

Geplaatst: 29 nov 2008, 11:29
door geo
Tombo schreef:Iedereen verstaat weer wat anders onder restaureren, opknappen of reviseren, dat is denk ik het grootste probleem ;)


@Tombo
Restaureren: in de vroegere toestand herstellen.
Opknappen: knapper maken, in betere toestand brengen.
Revisere: het geheel nazien van een motor, met vervanging van alle versleten onderdelen.
:prof: volgens van Dale

Feit is dat een opknapbeurtje al snel als een restauratie (verkocht) bekeken wordt, en een verbeunbeurt als een opknapbeurt, en dat het vervangen van een ontstekingskaars een revisie van een motor is.

@Niels
Waarom moet hier weer enkel Almere bijgesleurd worden. In Spankeren, Hilversum, Dedemsvaart enz..., wordt er evenzeer geld verdient op de rug van de arme fs1 liefhebber. :twisted:

Geplaatst: 29 nov 2008, 11:34
door Tombo
Omdat het gewoon een feit is dat die duurder zijn als jmpb

Geplaatst: 29 nov 2008, 11:36
door Martijn
Ik moet zeggen dat als je wat bij john haalt het echt geen rib uit je lijf is hoor. Die man vraagt echt redelijke prijzen. Zo'n setje rubbers voor je remklauw + zuigertje ervoor = 20 E

Heb het dikwijls voor veel meer zien aangeboden.

Geplaatst: 29 nov 2008, 12:04
door pee67
Met de stelling van Jos ben ik het in essentie wel eens.
natuurlijk valt er vooreen ieder wel iets te duscussieren over waar een punt
of komma moet staan, oftewel, hoe beleef je het en hoe ervaar je het.

Helaas zitten er ook grote verschillen tussen een aantal dealers
van onderdelen. Als deze dealers de prijzen van onderdelen (kunstmatig)
hoog houden stijgt automatisch de prijs van de particuliere handel mee,
tot het soms absurde aan toe.

Geplaatst: 29 nov 2008, 12:29
door Niels
geo schreef:@Niels
Waarom moet hier weer enkel Almere bijgesleurd worden. In Spankeren, Hilversum, Dedemsvaart enz..., wordt er evenzeer geld verdient op de rug van de arme fs1 liefhebber.


Het was meer om maar een voorbeeld te noemen, er zijn er inderdaad zat...

Geplaatst: 29 nov 2008, 13:33
door mpro09
fs-ael schreef:en nee die komt nooit meer te koop

Geplaatst: 29 nov 2008, 13:51
door edje
volgens mij moet iedereen nog altijd zelf weten wat hij met zijn fs1 doet :wink: ik heb er ook een boel immitatie onderdelen op zitten (zelfs kreidler immitatie :shock: ) maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik hem niet heb opgebouwd voor de hobby en het plezier :wink:

Geplaatst: 29 nov 2008, 19:50
door paull
Je brommer mag er knap uit zien met immi onderdelen. Zo'n immi spatbord is helemaal niet lelijk plus niet iedereen heeft ook het geld om orginele onderdelen te halen. Prijs kwaliteit verhoudingen vallen dan ook mee.....

Geplaatst: 29 nov 2008, 21:52
door Andries
interessante discussie..... :roll:

Geplaatst: 29 nov 2008, 21:58
door fs1man
Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij/zij met de yamaha doet, wat ik mooi vind kan de rest van de wereld wel lelijk vinden.
Maar daar gaat het niet om het gaat erom dat de prijzen voor opgeknapte fs1 tjes gewoon veel te hoog zijn en dat er dan gesproken word van een restauratie.

Geplaatst: 02 dec 2008, 13:10
door edje
tja wie bepaald dat de prijzen te hoog zijn he, gek nr 1 vraagt de prijs, en gek nr 2 betaald hem :lol: :wink: dat is gewoon het vraag en aanbod verhaal :wink:

Geplaatst: 02 dec 2008, 13:16
door Martijn
Immi zundapp op mijn moped, zometeen een rd50mx vork + remklauw, een dtr ontsteking met een aerox cdi. Maar wel een ori voorspat (L)