Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?
Bij het TIG lassen voer je zelf materiaal toe (in de vorm van staven van ongeveer 1m en diktes tot een paar mm). door dat je dit zelf toevoegt kun je onder het lassen het lasproces goed beinvloeden. daardoor is het wel weer moeilijker. bij Mig/Mag voert het lasapperaat zelf draad en gas toe. aleen te verstellen als je niet aan het lassen bent. [size=10]bij mig beinvloed je beschermgas de las niet[/size], bij mag wel.
ojajo weet je dat zeker.
bij de mijne kan dat wel
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd, bij mij bij het hovercraft team zaten van die grappenmakers die aan de spanningknop en de toevoersnelheid knop zaten te draaien als ik aan het bakken en braaien was dik knetteren, lassen mislukt enzo
Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?
Bij het TIG lassen voer je zelf materiaal toe (in de vorm van staven van ongeveer 1m en diktes tot een paar mm). door dat je dit zelf toevoegt kun je onder het lassen het lasproces goed beinvloeden. daardoor is het wel weer moeilijker. bij Mig/Mag voert het lasapperaat zelf draad en gas toe. aleen te verstellen als je niet aan het lassen bent. [size=10]bij mig beinvloed je beschermgas de las niet[/size], bij mag wel.
ojajo weet je dat zeker. bij de mijne kan dat wel
ja je kunt natuurlijk de instellingen wel veranderen door aan de knoppen te draaien tijdens het lassen, maar of dat echt je las ten goede komt?
Probleempje: mn brommert start niet en ik weet bijna 100% zeker dat het een elektrisch probleem is, en ik denk het contactslot. Als ik em namelijk in de lichtstand zet doen achter- en neutraallicht het namelijk niet. Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen behalve het contactslot?
Axel schreef:Probleempje: mn brommert start niet en ik weet bijna 100% zeker dat het een elektrisch probleem is, en ik denk het contactslot. Als ik em namelijk in de lichtstand zet doen achter- en neutraallicht het namelijk niet. Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen behalve het contactslot?
Net gemerkt dat me accu ook een beetje dood is, heeft dit ook invloed of niet?