lange tijd dat we hierop reageerden, maar ik had nog een vraag: Moet je nou dat roze draad uit je koplamp vissen, ik zie namelijk helemaal geen roze draad in m'n koplamp? Weet iemand iets anders hoe ik het kan monteren??
Thomash schreef:Ik heb geschakelde plus gewoon afgetapt van mijn knipperlichten.
knopje heeft maar 1 kabeltje dat is de plus, aarde word gewoon via het stuur en frame gemaakt!
dus echt heel simpel! bij mij zaten er geen kabels voor dus die heb ik zelf ff getrokken. (yamaha rd)
niet vergeten dat de massa van de behuizing, wanneer deze niet aan de zwarte draad is verbonden, contact geeft dóór de lager van het balhoofd. Bij grotere stromen, krijg je dan vonkjes die de balhoofdschalen inbranden. (claxon krijgt ook massa vanop het stuur)
dus die zwarte in de koplamp aan het metaal hangen best
vanuit je hendel bij je toeterknop zit een roze draad.. naar je koplamp..
die verleng je naar je toeter.. das de massa..
en dan zoek je gewoon een draadje met spanning als je contactslot aanstaat.. en die verleng je ook naar je toeter... en tata je toeter doet het
oh nouja dan moet je daar een draadje aanmaken.. naar je toeter die knopjes maken massa op je stuur..
dus gewoon een draadje aan het knopje naar je toeter..
en dan ergens in je koplamp een draadje zoeken waar spanning opstaat
paull schreef:dat is het: Ik heb geen toeterknopje, die koop ik los...
1 draad van je knopje naar de massa, anderedraad naar de claxson, andere draad van de claxson naar massa
en klaar is kees
Nee dat klopt niet, dan gaat ie van massa naar massa Wat reddevil zegt, ik moet gewoon een draadje zoeken in me koplamp waar spanning op staat(ik weet alleen niet welke) en dan toeter en schakelaar erop en dat weer verbinden met je stuur als massa
en anders maak je gewoon ff 2 draadje.. en dan zet je je brommer aan.. schroef je 1 draadje op je massa.. en ga je met die andere alle losse draadjes in je koplamp af net zolang totdat je toeter geluid maakt