Kopelings mechanisme fs1

Alles over de techniek en sleutelen
Franky

Bericht door Franky »

rise and shine schreef:
Franky schreef:
Axel schreef:Als je wat vet aan de stift doet komt ie er meestal wel uit :wink:

oke dus vet aan het einde van me stift en als ie er niet uit komt die van me oude wormpje erin doen :D gaat goed komen :D
weet iemand al wat dat rare pennetje bij mijn worm setje is?

voor in je carter, om het veertje aan te hangen

nee, daar zit een moertje :P kzou niet weten hoe die daar vast zou moeten? trouwens misschien voor ori carterkap zal t dan wel zijn :) naja ik heb imitatie troep :D daar zit al n moertje in
toch bedankt :)
nu maar hopen dat ik hem gerepareerd krijg :)
Franky

Bericht door Franky »

NEEE WIE ZEI DAT HET BALLETJE VAN HET WORMPJE HETZELFDE ALS IN HET BLOK? nu zit ie vast

laat maar, hij is al los
maar

als ik vet op me drukstift doe komt er niks mee naar buiten, en die uit me wormpje is veels te groot die past niet ^^ help!!
Axel

Bericht door Axel »

Moet je ff naar de fietsemaker gaan met je koppelstift, die heeft dan vast wel ene kogletje in die grootte :wink:
Franky

Bericht door Franky »

Axel schreef:Moet je ff naar de fietsemaker gaan met je koppelstift, die heeft dan vast wel ene kogletje in die grootte :wink:

hij moet dus even groot zijn als me stift?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

yup
Franky

Bericht door Franky »

Triforce schreef:yup

en kan het ook dat ie daarom niet werkt?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

jah maar je kan voorde zekerheid wel ff je rechtercarterkap eraf halen, kijken of daar alles ong goed zit, met die eraf kan je ook makkelijker proberen
Franky

Bericht door Franky »

mpro09 schreef:jah maar je kan voorde zekerheid wel ff je rechtercarterkap eraf halen, kijken of daar alles ong goed zit, met die eraf kan je ook makkelijker proberen

rechtercarterkap? moet daarvoor me blok eraf? ^^
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Al die koppelings problemen beginnen me onderhand wel te eriteren... :roll: (er zit niet voor niets een zoek functie op het forum)

Maar om toch maar even een antwoord te geven, nee je hoeft niet je hele blok er ondervandaan te halen om je rechter carterkap dr af te halen, slechts de helft
Franky

Bericht door Franky »

rise and shine schreef:Al die koppelings problemen beginnen me onderhand wel te eriteren... :roll: (er zit niet voor niets een zoek functie op het forum)

Maar om toch maar even een antwoord te geven, nee je hoeft niet je hele blok er ondervandaan te halen om je rechter carterkap dr af te halen, slechts de helft

splitsen dus? ksnap der niks van er kan aan de rechterkant alleen dat kappie van de carb af

+ al die vragen komen vast omdat het een rot systeem is >_< egt 1eklas niks k*t koppeling
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

anders zoek je even gewoon zelf in het techniek forum :wink:

rechter carterkap is gewoon de bouten waarmme die eraan hangt en de carb eraf zie je vanzelf en niet splitsen dus
Franky

Bericht door Franky »

mpro09 schreef:anders zoek je even gewoon zelf in het techniek forum :wink:

rechter carterkap is gewoon de bouten waarmme die eraan hangt en de carb eraf zie je vanzelf en niet splitsen dus

ooowh ja
>_< snap er nog steeds geen hol van :P

mijn zoekfunctie werkt niet
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Franky

Bericht door Franky »

ik weet nog niet eens wat er mis is, misschien is dat wel helemaal nog niet nodig
janl

vastzittende koppeling, ring ontbrak

Bericht door janl »

Ik had zelf het probleem dat de koppeling vastzat ( bij een net aangeschafte fs1) . Blok open gehad, nu werkte het wel. Blok weer dicht en met geen mogelijkheid was de koppelingshendel in te knijpen. Koppeling uit elkaar. Toen bleek dat de ring die tussen de twee koppelingshuizen zit ontbrak. Gelukkig had een buurman een passende ring. Gemonteerd en geen enkel probleem meer met de koppeling.
Als die ring ontbreekt kun je knijpen wat je wil en het wormmechanisme vernielen.
Plaats reactie