Pagina 2 van 5

Geplaatst: 14 apr 2008, 19:01
door Tombo
Jah, die zuigerspeling was niet al te groot, gewoon zoals het hoort.
Je denkt fysisch na, dat is goed :P Maar zo heel high-end is een standaard parmakit niet dus dat moet met alleen een Homoet en HD kop echt wel goed gaan.
Of het moet standaard met een veels te krappe zuigerspeling geleverd zijn!

Geplaatst: 15 apr 2008, 09:44
door edje
je hebt toch niet toevallig die parmakit gekocht omdat je oude cilinder kapot gelopen is? dan zou het kunne dat er zooi in de carter licht of dat je krukas niet helemaal zuiver meer is :wink:

Geplaatst: 15 apr 2008, 09:55
door YamaSam
Tombo schreef:Jah, die zuigerspeling was niet al te groot, gewoon zoals het hoort.
Je denkt fysisch na, dat is goed :P Maar zo heel high-end is een standaard parmakit niet dus dat moet met alleen een Homoet en HD kop echt wel goed gaan.
Of het moet standaard met een veels te krappe zuigerspeling geleverd zijn!

wreed wetenschappelijke termen allemaal :P

Geplaatst: 15 apr 2008, 10:18
door fs48
Nee mijn andere cilinder is niet kapot, f5b, maaar wilde gewoon sneller. Ik ga vanavond naar de brommerboer met de cilinder vooral omdat de vegen over de inlaat lopen en dat vind ik vreemd. gr. Frank

Geplaatst: 15 apr 2008, 10:37
door Tombo
Het is trouwens niet de inlaat he, maar dat zijn ook gewoon spoelpoorten net zoals de andere 2 die aan de zijkant zitten :)

Geplaatst: 15 apr 2008, 11:27
door fs48
Je hebt helemaal gelijk mar die vegen onstaan toch meestal over de uitlaat omdat dat hetwarmste gedeelte is of heb ik het mis

Geplaatst: 15 apr 2008, 11:31
door Tombo
Jep, normaal gesproken wel.

Geplaatst: 15 apr 2008, 12:27
door YamaSam
meet es breedte en hoogte? niet alle pistons zijn rond, kan zijn dat hij breder is dan hij hoog is, en dan stremt ie daar het eerst ;)

Geplaatst: 15 apr 2008, 18:03
door ginofs1
hoi guido, een permakit opboren? en je chroom wand dan?

elke cilinder is anders
ik heb er nu een op de testbank zitten die heeft 7 uur gedraaid en hij word nog schrikbarend heet.
bij het inlopen worden de cilinders veel heter, je moet gewoon veel kalmer aan doen.

Geplaatst: 15 apr 2008, 18:55
door Tombo
YamaSam schreef:meet es breedte en hoogte? niet alle pistons zijn rond, kan zijn dat hij breder is dan hij hoog is, en dan stremt ie daar het eerst ;)

Zelfde geld voor de cilinder :P je cilinder kan ook lichtjes ovaal zijn, alhoewel me dat sterk lijkt bij een fabrieksnieuwe cilinder.
Gino, een parmakit is gietijzer, dus volgens mij zit daar geen wand in. Als er een wand in zou zitten, zou het zowiezo geen chroomwand zijn, dat wordt bijna nooit meer gebruikt, alleen nicasil (of een afgeleide daarvan) tegenwoordig (bij brommertjes dan)

Geplaatst: 15 apr 2008, 19:04
door ginofs1
is een permakit geen allu cilinder dan?

Geplaatst: 15 apr 2008, 19:09
door Tombo
nope

Geplaatst: 15 apr 2008, 19:39
door Triforce
das gewoon een gietijzeren cilinder met de Z1 karakteristiek, want volgens mij heeft parmakit de oude mallen van Z1 overgekocht en hebben ze deze gemaakt volgens mij.

Geplaatst: 15 apr 2008, 21:31
door fs-ael
maar dan met 44.50 zuigert :twisted:

Geplaatst: 17 apr 2008, 18:26
door ginofs1
okee das ook leuk om te proberen :wink: