Alles over de techniek en sleutelen
rene
Bericht
door rene » 03 jan 2008, 21:46
jawel er zijn twee verschillende lengte's je moet de korte hebben.
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 03 jan 2008, 21:48
Ik zal morgen eens ff een fotootje maken van de binnekant van de kap
kunnen jullie misschien iets meer zeggen
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 03 jan 2008, 21:51
ff een vraagje tussendoor, wanneer moet je nou de lange en wanneer de korte koppelingsdrukstift hebben?
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 03 jan 2008, 21:53
ik weet toevallig dat er inderdaad een lange en een korte drukstift voorhanden is voor de fs1
in het 1J5 blok moet een lange zitten, maar vraag mij verder niet naar het hoe en waarom
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 03 jan 2008, 21:54
Dat heeft dus niks te maken met of het een trapperblok is of niet?
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 03 jan 2008, 21:59
Niet dat ik weet
maar ik heb ook niet alle wijsheid in pacht
wellicht kunnen andere mensen hier uitsluitsel in geven?
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 03 jan 2008, 22:00
De afstand tussen je koppelingshuis en de worm is toch altijd hetzelfde ?
Bij zowel een trapper als een steppenlinkerkap ?
Nooit van gehoord...
Aad
1500km gereden
Berichten: 1773 Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:
Bericht
door Aad » 03 jan 2008, 22:04
Volgens mij zijn er wel kortere pinnen, maar die 'kloppen' dan gewoon niet helemaal, waardoor je kan zien dat je wormpje zowat van binnen uit de draad valt, doordat hij zo 'diep' hem in moet drukken.
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 03 jan 2008, 22:06
Ik heb er 1 die 4 mm tekort is...
Ooit eens per ongeluk een kogeltje teveel in het blok gepropt.
Die kwam er niet spontaan uit, geen zin om de koppeling uit elkaar te trekken.
Stift 4mm afgeslepen => nieuw !!
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 03 jan 2008, 22:09
Handyman schreef: Ik heb er 1 die 4 mm tekort is... Ooit eens per ongeluk een kogeltje teveel in het blok gepropt. Die kwam er niet spontaan uit, geen zin om de koppeling uit elkaar te trekken. Stift 4mm afgeslepen => nieuw !!
Practisch gezien geen slecht idee
FS1SE
1000km gereden
Berichten: 1038 Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen
Bericht
door FS1SE » 03 jan 2008, 22:19
weet niet beter dat alle koppeling stiften even lang zijn
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 03 jan 2008, 22:21
ik eerst ook, totdat ik laatst bij een 3E9 blok een kortere drukstift eruit haalde
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 03 jan 2008, 22:29
Vaag...
Alle carters en koppelingen en carterdeksels zijn toch identiek qua afmeting ?
Of je moet in het koppelingshuis een langere hebben zitten....
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 03 jan 2008, 22:32
Bij mijn weten hebben inderdaad alle carters dezelfde afmetingen
Waar het verschil hem dat wel in zit.....that's the question
FS1SE
1000km gereden
Berichten: 1038 Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen
Bericht
door FS1SE » 04 jan 2008, 00:04
is wel grappig dan zit er veel lengte verschil in want je kunt de stalbout van de koppeling niet verder draaien dan de kogel uit het wormpje kan en heb zelf al 3 3e9 gemaaktheb altijd de zelfde stiften gebruikt eigenlijk nooit geen acht op geslagen