fs-eal ik heb een mailtje naar emot gestuurd.
ik heb namelijk het idee om een water gekoelde cilinder en kopje van een derbie te gebruiken.
deze passen al redelijk, alleen de cilinder moet zakken en bij het afdraaien kom ik in het koel water.
dus is het makelijker om er een langere drijfstang in te persen.
en dit alles moet eerst gebeuren voor dat ik mijn verlichte drijfstang laat balanceren.
het balanceren gebeurt namelijk met de zuiger en lager er bij.
gr gino
Wat weet je over de magische Yamaha RF302?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
de tap einden zitten iets verder uit elkaar, dit is wel optelossen.
de diameter van de hempt is veel groter, deze moet afgedraait worden.
wat moeilijker is is de tavel hoogte, de cilinder moet wel 8mm zakken om de spoel poorten op de goede hoogte te
krijgen.ik ga dit er ook maar afdraaien.
voordelen van deze cilinder zijn :
het is geen zuiger gestuurde cilinder zo als bij de kreidler, dus geen carb op de cilinder
water gekoeld dus geen warmlopers en minder cilinder geluid.
deze cilinder heeft veel meer mogelijkheden betreft de poorten.veel meer materiaal.
heeft standaart al 3 uitlaatpoorten en grotere spoelpoorten.
ik heb hem ingespannen in de draaibank, als hij klaar is dan maak ik wel wat fotos en een poortmap.
gr gino
de diameter van de hempt is veel groter, deze moet afgedraait worden.
wat moeilijker is is de tavel hoogte, de cilinder moet wel 8mm zakken om de spoel poorten op de goede hoogte te
krijgen.ik ga dit er ook maar afdraaien.
voordelen van deze cilinder zijn :
het is geen zuiger gestuurde cilinder zo als bij de kreidler, dus geen carb op de cilinder
water gekoeld dus geen warmlopers en minder cilinder geluid.
deze cilinder heeft veel meer mogelijkheden betreft de poorten.veel meer materiaal.
heeft standaart al 3 uitlaatpoorten en grotere spoelpoorten.
ik heb hem ingespannen in de draaibank, als hij klaar is dan maak ik wel wat fotos en een poortmap.
gr gino