Alles over de techniek en sleutelen
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 17 jul 2007, 17:56
edje schreef: ik vroeg me altijd al af waar dat lipje voor was
hah hier van't zelfde,
ik was maar op zoek naar merktekens tussen vliegwiel en blok aan de buitenkant,
toen ik later de onsteking stelde op 1.7 om es te testen hoe hij zich zo zou gedragen,
en BINGO! de klomp brak, de frank viel etc
when men were men, and helmets were for divers
Aad
1500km gereden
Berichten: 1773 Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:
Bericht
door Aad » 17 jul 2007, 21:09
YamaSam schreef: edje schreef: ik vroeg me altijd al af waar dat lipje voor was
hah hier van't zelfde,
ik was maar op zoek naar merktekens tussen vliegwiel en blok aan de buitenkant,
toen ik later de onsteking stelde op 1.7 om es te testen hoe hij zich zo zou gedragen,
en BINGO! de klomp brak, de frank viel etc
Zonde van je klomp! Heb je de frank nog teruggevonden?
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 17 jul 2007, 21:11
Aad schreef: YamaSam schreef: edje schreef: ik vroeg me altijd al af waar dat lipje voor was
hah hier van't zelfde,
ik was maar op zoek naar merktekens tussen vliegwiel en blok aan de buitenkant,
toen ik later de onsteking stelde op 1.7 om es te testen hoe hij zich zo zou gedragen,
en BINGO! de klomp brak, de frank viel etc
Zonde van je klomp! Heb je de frank nog teruggevonden?
dus je frank is op je klomp gevallen en die brak dus?
juist
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 18 jul 2007, 09:30
och, allemaal zo niet op gelet, kwas eerder bezig met die aap die in m'n mouw bleek te wonen
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 18 jul 2007, 16:48
haha, wat is het toch een kleine wereld hé
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 18 jul 2007, 19:22
véél te klein idd!
en to topic, es benieuwd in welke modellen dat merkteken staat,
bij de faq motorrevisie in ieder geval al niet,
Niels wordt gek
als hij ontdekt dat er nog een modelgebonden onderscheid bestaat!
ook best bizar eigenlijk dat dat niet in de handleiding staat
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 18 jul 2007, 19:55
waarschijnlijk werd het alleen in de fabriek gebruikt om het ff snel goed te zetten
zodat de brommers gewoon reden als ze de deur uit gingen, fijn afstel werk doen ze denk ik nooit in de fabriek zelf...
Aad
1500km gereden
Berichten: 1773 Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:
Bericht
door Aad » 19 jul 2007, 12:42
edje schreef: ik vroeg me altijd al af waar dat lipje voor was
en bij mij zit dat lipje er helemaal niet
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 19 jul 2007, 13:38
Aad schreef: edje schreef: ik vroeg me altijd al af waar dat lipje voor was
en bij mij zit dat lipje er helemaal niet
en je hebt wel de streep in je vliegwiel?
dan hebben ze't gejat!
ook weer iets waar dan op afgeboden kan worden!
"hoezo volledig origineel? EN HET LIPJE DAN HUFTER?!!"
when men were men, and helmets were for divers
Aad
1500km gereden
Berichten: 1773 Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:
Bericht
door Aad » 19 jul 2007, 14:26
YamaSam schreef: Aad schreef: edje schreef: ik vroeg me altijd al af waar dat lipje voor was
en bij mij zit dat lipje er helemaal niet
en je hebt wel de streep in je vliegwiel?
dan hebben ze't gejat!
ook weer iets waar dan op afgeboden kan worden!
"hoezo volledig origineel? EN HET LIPJE DAN HUFTER?!!"
't streepje zit er wel! Jasper heeft me opgelicht
waar zit jullie lipje aanvast? Het einde van de spoel?
Groet, Aad
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 19 jul 2007, 15:48
dat zit als rondel mee onder de bout waar het spoel mee vaststaat,
als ik me niet vergis hangt daar ook de massa-kant van het spoel zelf aan?
when men were men, and helmets were for divers
abel
Bericht
door abel » 19 aug 2007, 10:35
Hallo ik heb dit zo eens gelezen maar hoe krijg ik de ontsteking dan op tijd?
Ik bedoel ik kan er toch verder niets aan afstellen?
Dat ding van mij heeft een krachtige vonk maar blijft ploffen en knallen door de carburateur ik snap er niets van HELP!!!!!
Brambo
Bericht
door Brambo » 21 aug 2007, 14:01
is een electronische ontsteking niet veel handiger?
naar mijn mening is deze nog te krijgen is wel wat kostbaarder maar geeft geen problemen
edje
Bericht
door edje » 21 aug 2007, 21:31
je kan idd hpi of een dtr onsteking nemen. maar op zich is er niet zo veel mis met cpunten hoor
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 03 sep 2007, 18:35
dankzij dit heb ik in de franse bergen een jongen zijn fizzy doen rijden,
langs de kant van de weg in de berm
hij had een schroevendraaier bij, en ik een sigarettenblaadje, dus huppaah
when men were men, and helmets were for divers