Afstellen
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Re: Afstellen
dat zou kunnen; ik heb drie verschillende schijven (ori yamaha) gevonden, een hele tamme, een hele snelle en de plastic uitvoering die er tussen in zit..............lijkt mij de beste optie om mee te beginnen.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 apr 2021, 21:32
Re: Afstellen
kittop schreef:Je gaat nu van pissebed naar kakkebed.Booster schreef: 15 nov 2021, 21:24 Dat zal ik allebei eens doen dan, lezen en een andere carburateur proberen. Merci.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Doe nu eerst maar wat NIX zegt en maak een paar foto's van de cilinder, en cilinderkop binnenkant.
Demonteer de cilinderkop en druk de zuiger naar beneden en maak een foto van de uitlaatpoort aub.
Demonteer de carburateur en maak een foto van de inlaatspruitstuk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 apr 2021, 21:32
Re: Afstellen
En deze…


Hij loopt te ‘rijk’. Dat meen ik ook te zien aan de hoeveelheid rook.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Hij loopt te ‘rijk’. Dat meen ik ook te zien aan de hoeveelheid rook.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 apr 2021, 21:32
Re: Afstellen
Euro 95 of Euro 98, of maakt het niet uit (en alleen in de portemonnee)?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Afstellen
Dit is een imi FS1 cilinder, die lopen meestal niet denderend. Ook de kop is matig van vorm.
Ik zou in ieder geval een ori 16 mm carburateur en een snelle inlaatschijf monteren.
Je spruitstuk is wel ok. Met een beetje geluk haal je 70.
Verder zou ik een kleinere koppakking monteren die netjes aansluit bij de cilinder.
Minder kans op lekkage en iets betere verbranding. Dit lijkt me een 50cc cilinder en 60cc pakking.
https://fs1parts.nl/shop/product_info.p ... 41398f033d
En busjes in de kop en cilinder om de kop te centreren. Ook bij FS1 parts verkrijgbaar. Anders zit die scheef.
En ja hij staat erg rijk..
Ik zou in ieder geval een ori 16 mm carburateur en een snelle inlaatschijf monteren.
Je spruitstuk is wel ok. Met een beetje geluk haal je 70.
Verder zou ik een kleinere koppakking monteren die netjes aansluit bij de cilinder.
Minder kans op lekkage en iets betere verbranding. Dit lijkt me een 50cc cilinder en 60cc pakking.
https://fs1parts.nl/shop/product_info.p ... 41398f033d
En busjes in de kop en cilinder om de kop te centreren. Ook bij FS1 parts verkrijgbaar. Anders zit die scheef.
En ja hij staat erg rijk..
Niet lullen maar poetsen!
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Afstellen
Wat Bob zegt. En omdat je een compressieverhouding van ongeveer 1:4 hebt, zal het ding nooit goed op bedrijfstemperatuur komen. Dan lijkt het of de boel vetslaat omdat hij te rijk is, maar deze setup is gewoon knudde.
Los daarvan is de FS1 cilinder een nerveus ding. Wil je wel een krijsende brommer die 1:20 zuipt? Ik zou een gewone langzame cilinder pakken en die eventueel laten opboren met een overmaat zuiger. Dat loopt in de meeste gevallen met een 10mm en alleen snelle pijp ook nog een nette 60, heeft koppel onderin en loopt lekker 1:40 of zuiniger. En trekt minder aandacht van de politie.
Waarom heb je een nieuwe imitatie FS1 cilinder gekocht?
Los daarvan is de FS1 cilinder een nerveus ding. Wil je wel een krijsende brommer die 1:20 zuipt? Ik zou een gewone langzame cilinder pakken en die eventueel laten opboren met een overmaat zuiger. Dat loopt in de meeste gevallen met een 10mm en alleen snelle pijp ook nog een nette 60, heeft koppel onderin en loopt lekker 1:40 of zuiniger. En trekt minder aandacht van de politie.
Waarom heb je een nieuwe imitatie FS1 cilinder gekocht?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Afstellen
De zuiger zit er verkeerd in.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 apr 2021, 21:32
Re: Afstellen
Staat een pijl op met “up”. Dus ik denk het niet?pee67 schreef:De zuiger zit er verkeerd in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 apr 2021, 21:32
Re: Afstellen
Of moet de pijl naar de uitlaat wijzen. Nu ga ik twijfelen…Booster schreef:Staat een pijl op met “up”. Dus ik denk het niet?pee67 schreef:De zuiger zit er verkeerd in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Bollenkar
- 250km gereden
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Afstellen
Die moet naar de uitlaatpoort wijzen!
René.
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 apr 2021, 21:32
Re: Afstellen
Thanks!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Afstellen
Nee, dat hoeft niet perse. In een situatie als deze (als er echt 'up' staat met een pijl erbij) dan is het beter om te controleren of de slotjes van de zuigerveren niet door een poort lopen.
Dus dat even checken! (slotjes zijn die kleine pinnetjes in de zuiger die voorkomen dat de zuigerveer gaat draaien, die pinnetjes mogen niet 'over' een poort lopen)
- Bollenkar
- 250km gereden
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Afstellen

René.
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Afstellen
Normaal gesproken zou je idd zeggen pijltje naar de uitlaatpoort, maar als er 'UP' bij staat, dan zou je dus idd zeggen pijltje omhoog.
Daarom voor de zekerheid op deze manier checken. Scheelt je met wat geluk een zuiger en cilinder
Daarom voor de zekerheid op deze manier checken. Scheelt je met wat geluk een zuiger en cilinder
