Het grote kleine vragen topic v3.0
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
jonnotje schreef:Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
-
- 1250km gereden
Twowheeler schreef:Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
Als je blok aan die kant olie lekt eerst eens goed kijken waar het vandaan komt. Je kan wel alle keeringen gaan vervangen, maar misschien is de nieuwe keering niet goed, of niet goed gemonteerd. Zinloos als de koppeling drukstift lekt en dat je dan de tandwielkeering gaat vervangen....Maar, een paar nieuwe is nooit verkeerd

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
Axel schreef:jonnotje schreef:Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
Is gelukt, krukas in de bankschroef, goed heet gemaakt en toen met 2 grote platkopschroevendraaiers voorzichtig eronder gewrikt

-
- 2500km gereden
-
- 7500km gereden