Het grote kleine vragen topic v3.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Zwepper »

ff kijken of ik hem ken vinde
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan

beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
Axel

Bericht door Axel »

jonnotje schreef:
Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan

beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken

Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
nl-terror-poesje

Bericht door nl-terror-poesje »

ruimte maken en daarna zet je van die grote bandenlepels erop. doe t met beleid anders vliegt ie in t rond!
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Twowheeler schreef:Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?

Als je blok aan die kant olie lekt eerst eens goed kijken waar het vandaan komt. Je kan wel alle keeringen gaan vervangen, maar misschien is de nieuwe keering niet goed, of niet goed gemonteerd. Zinloos als de koppeling drukstift lekt en dat je dan de tandwielkeering gaat vervangen....Maar, een paar nieuwe is nooit verkeerd :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ook de stift zelf goed bekijken, er zijn er veel die nietmeer dicht te krijgen zijn wegens te sterk ingesleten..
je kan ze één keer omdraaien.. :)
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Ok ik zal hem vanmiddag even starten om te kijken waar hij lekt. Die stift is toch gewoon een staafje, zonder inkepingen? En de keering moet met de tekst naar buiten, dus de holle kant binnen?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ja en ja ;)

door de jaren slijten er ribbels in en krijgt ook een goede keerring het nietmeer afgesloten..
(stift kan ook krom zijn)
when men were men, and helmets were for divers
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Zwepper »

heb hier hetzelfde probleem gehad met mijn stiftje gewoon een ander in doen :wink:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Stift is nog goed! Ik heb het probleem gevonden: de keerring was te klein en is er gewoon uitgelopen! Ik heb nu een originele yamaha keerring besteld.
Axel

Bericht door Axel »

Axel schreef:
jonnotje schreef:

Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?

Is gelukt, krukas in de bankschroef, goed heet gemaakt en toen met 2 grote platkopschroevendraaiers voorzichtig eronder gewrikt :)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

Twowheeler schreef:Stift is nog goed! Ik heb het probleem gevonden: de keerring was te klein en is er gewoon uitgelopen! Ik heb nu een originele yamaha keerring besteld.

zeker een "uit het setje" keerring!
altijd lek :D
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Idd! Maarja ben al lang blij dat ik (hopelijk) het probleem heb opgelost! Nu nog op zoek naar een werkende clignoteur automaat, dan hoef ik tenminste niet m'n duim te bewegen :wink:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

haha had ik tijdje terug ook! maar toen ging ik met regen op me smoel! en waren al me knipperlichten stuk :D dus rij nu mooi zonder :D
Gesloten