Wat heb jij vandaag met of op een motor gedaan?
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
Gisteren koppelingskap bekeken.. Probleem met de zware koppeling:
koppelingskabel gesmeerd met olie.. Daardoor is het vet bij het wormpje eraf gegaan.. Nu opnieuw gesmeerd en werkt weer perfect en soepel.
En daarna nieuwe uitlaat zonder scheur erop gezet en rondje gereden bij zonsondergang.
Foto's bij brommer-uitlaat-topic.
koppelingskabel gesmeerd met olie.. Daardoor is het vet bij het wormpje eraf gegaan.. Nu opnieuw gesmeerd en werkt weer perfect en soepel.
En daarna nieuwe uitlaat zonder scheur erop gezet en rondje gereden bij zonsondergang.
Foto's bij brommer-uitlaat-topic.
- Jeti
- 17500km gereden
Mijn oom laten rijden op de 378
Hij glunderde helemaal "oh, dat is echt weer als vroeger", was echt geweldig om te zien.
En nog het mooiste:
Hij heeft zijn dochter van 10 even achterop genomen, en zij vond het ook helemaal geweldig.
En nog mooier:
Hij wil ook weer een FS1 (of Kreidler..
)
Ideaal voor naar z'n werk.
Heeft geen haast, maar ik snuffel wel wat voor hem.
Hij had een FS1 uit 1980. Zijn beschrijving klonk als een 2RU (1980, 3E9 dus?), want hij had het erover dat er net een model met een bredere tank uit was, die hij had genomen. En verder: uit de bocht gevlogen, ding kapot, oud ijzer.
Zijn Kreidler 70cc had ie in een auto geparkeerd.
En ja, hij kan wel rijden, maar was en kon vroegah gewoon allemaal zo.
En hij wil dan ook ritjes met mij meerijden, leek hem echt heel gezellig

Hij glunderde helemaal "oh, dat is echt weer als vroeger", was echt geweldig om te zien.
En nog het mooiste:
Hij heeft zijn dochter van 10 even achterop genomen, en zij vond het ook helemaal geweldig.
En nog mooier:
Hij wil ook weer een FS1 (of Kreidler..

Ideaal voor naar z'n werk.
Heeft geen haast, maar ik snuffel wel wat voor hem.
Hij had een FS1 uit 1980. Zijn beschrijving klonk als een 2RU (1980, 3E9 dus?), want hij had het erover dat er net een model met een bredere tank uit was, die hij had genomen. En verder: uit de bocht gevlogen, ding kapot, oud ijzer.
Zijn Kreidler 70cc had ie in een auto geparkeerd.
En ja, hij kan wel rijden, maar was en kon vroegah gewoon allemaal zo.
En hij wil dan ook ritjes met mij meerijden, leek hem echt heel gezellig

-
- 1000km gereden
-
- 5000km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
Ja, tussen Arnhem en Dieren zit een mooi plekje, een carpoolparkeerplaats, met een mooie afslag erbij en een mooie kronkelweg erlangs. Veel uitloop in de desbetreffende bocht en geen palen o.i.d.
ja, circuitdag wil ik ook gaan doen, dat wordt denk ik aankomend voorjaar. Liefst een cursus bij the race academy, daar leer je veel van

-
- Tombo is mijn testpiloot
Tombo schreef:Hele avond knee-downs geoefend met een andere gast van motorforum. Gaat steeds beterknie niet aan de grond gereden maar het is milimeter werk, zitpositie is nu veelbeter en ik rij constanter, het is echt vet om zo plat naast je motor te hangen
ik denk dat het me nu ook wel lukt op een fs1
fs1 dat wil ik zien en ook leren.
Ik heb hier nog een mooie brom staan.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeti
- 17500km gereden
Net 25 km met de 378 gereden, waarvan km of 5 achter elkaar volgas (80 nog maar
)
En als je langzamer dan 50 rijdt, komt er gigantisch veel takkenherrie uit. Alsof er iets los zit en trilt.
Nieuwe uitlaat zit nog goed vast.
Klinkt alsof je een ring onder een niet-helemaal-vastgedraaide-bout doet, en die ring dan trilt. Alleen dan heeeeeeeel veel harder.
Morgen eens op onderzoek uitgaan.
Verder rijdt hij super, en koppeling is ook weer lekker soepel!

En als je langzamer dan 50 rijdt, komt er gigantisch veel takkenherrie uit. Alsof er iets los zit en trilt.
Nieuwe uitlaat zit nog goed vast.
Klinkt alsof je een ring onder een niet-helemaal-vastgedraaide-bout doet, en die ring dan trilt. Alleen dan heeeeeeeel veel harder.
Morgen eens op onderzoek uitgaan.
Verder rijdt hij super, en koppeling is ook weer lekker soepel!

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Tombo
- 17500km gereden
Stukje gereden op de gixxer. Alleen geeft 'ie ineens een foutcode. Wss is mijn STVA (Secundairy Throttle Valve Actuator
) stuk. Draait maar 11.000 rpm ofzo, en houdt in. Bij Suzuki laten vervangen (complete gasklephuis kan officieel alleen vervangen worden) kost dik 1000 euro.
Gelukkig zit er een mannetje in Arnhem wat het al vaker gerepareerd heeft, voor een paar euro's

Gelukkig zit er een mannetje in Arnhem wat het al vaker gerepareerd heeft, voor een paar euro's