helpt een turbo op een 2takt? ja zeker?
als je nu een slang (bv van een stofzuiger) vooraan aan je brommer hangt en die op de inlaat op je carb, dus als je sneller rijdt zou hij meer lucht moeten aanzuigen... zou dit helpen?
kweet niet waarom, maar vroeg me dat af
Arnoute schreef:helpt een turbo op een 2takt? ja zeker? als je nu een slang (bv van een stofzuiger) vooraan aan je brommer hangt en die op de inlaat op je carb, dus als je sneller rijdt zou hij meer lucht moeten aanzuigen... zou dit helpen? kweet niet waarom, maar vroeg me dat af
Een turbo helpt op iedere verbrandingsmotor. Alleen wat jij beschrijft is geen turbo, maar een ramair intake. Dat werkt ook, alleen moet je dan +200 km/h rijden
Arnoute schreef:helpt een turbo op een 2takt? ja zeker? als je nu een slang (bv van een stofzuiger) vooraan aan je brommer hangt en die op de inlaat op je carb, dus als je sneller rijdt zou hij meer lucht moeten aanzuigen... zou dit helpen? kweet niet waarom, maar vroeg me dat af
Een turbo helpt op iedere verbrandingsmotor. Alleen wat jij beschrijft is geen turbo, maar een ramair intake. Dat werkt ook, alleen moet je dan +200 km/h rijden
ah damd, dus de enige manier om een turbo-effect te krijgen is met een turbo zeker? of kan je nog andere trucs toepassen?
Nee, helpt niet. Deze vraag komt ook ongeveer iedere maand voorbij op de diverse brommerfora, omdat er weer iemand dacht het ei van Columbus te hebben uitgevonden Simpele PK's bestaan niet
in de encarwi carbjes van flandria wss ook geen venturi?
ja, dat merk ik dat simpele pk's niet bestaan maar had een foto gezien van iemand die voor een crossbrommer een stofzuigerslang gebruikte als luchtfilter zodat er geen grove vuilig inraakte en vroeg me af of het zou helpen om die vooraan te hangen