Wat zit je tegen vandaag 4.0
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
NIX schreef:Jeti schreef:Fuck, de auto doet het weer / nog steeds niet..
Accu geeft nu 11.40 aan. Zou hij daarmee moeten starten?
@ nix
het is een gesloten accu, kan het zijn dat ik geen peil kan zien?
Het rondje bovenop is zwart. Groen = goed, zwart = bijladen, wit = kapot. Volgens de legenda ernaast.
Klinkt als een onderhoudsvrije. Laad hem maar weer bij als ie te ver leeg is. Hou eens een multimeter op de volt gelijkstroomstand op de accu met draaiende motor. Je moet nu ruim 14V aflezen. Als de motor af staat moet je nog 12v aflezen. Met draaiende motor staat er dus een hoger voltage op de polen. Als dat niet zo is, dan is er wat met de dynamo of de erin zittende spanningsregelaar. Als dat wel zo is, dan wordt of de accu leegetrokken door een storing in de bedrading of 1 van de afnemers, of loopt de accu gewoon leeg omdat ie bijna dood is.
Probeer eens een paar dagen de - pool los te trekken als je ermee gereden hebt en maak hem pas vast als je er weer mee weg moet. Als dat steeds maar goed blijft gaan is de accu dus ok en zit er ergens sluiting of pakt iets toch nog stroom. Dat wordt dan uitzoeken wat precies.
14.73 als de motor draait. 12.nogwat als de lader er even aan heeft gehangen.
Laat hem vannacht aan de lader hangen, zodat ik zeker weet dat ik op mijn werk kom.
Het glaasje geeft nog steeds zwart aan.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
NIX schreef:Jeti schreef:Fuck, de auto doet het weer / nog steeds niet..
Accu geeft nu 11.40 aan. Zou hij daarmee moeten starten?
@ nix
het is een gesloten accu, kan het zijn dat ik geen peil kan zien?
Het rondje bovenop is zwart. Groen = goed, zwart = bijladen, wit = kapot. Volgens de legenda ernaast.
Klinkt als een onderhoudsvrije. Laad hem maar weer bij als ie te ver leeg is. Hou eens een multimeter op de volt gelijkstroomstand op de accu met draaiende motor. Je moet nu ruim 14V aflezen. Als de motor af staat moet je nog 12v aflezen. Met draaiende motor staat er dus een hoger voltage op de polen. Als dat niet zo is, dan is er wat met de dynamo of de erin zittende spanningsregelaar. Als dat wel zo is, dan wordt of de accu leegetrokken door een storing in de bedrading of 1 van de afnemers, of loopt de accu gewoon leeg omdat ie bijna dood is.
Probeer eens een paar dagen de - pool los te trekken als je ermee gereden hebt en maak hem pas vast als je er weer mee weg moet. Als dat steeds maar goed blijft gaan is de accu dus ok en zit er ergens sluiting of pakt iets toch nog stroom. Dat wordt dan uitzoeken wat precies.
hou het simpel voor onze jet.
jet start de auto, laat hem draaien, en maak nu de min pool los en haal hem van de accu.
blijf hij lopen of slaat hij dan af?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Jeti schreef:Ik ben vandaag op het werk geraakt. Hoop dat ik ook weer terug kom.
Heb de radio los getrokken, zou anders niet iets kunnen bedenken wat stroom verbruikt, behalve een of andere storing.
Vanavond het trucje van Gino proberen.
als ik dit zo hoor denk ik dat je accu is overleden
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Lekstroom en stille stroom verbruikers kan je zo meten met een meter.
+ pool los , meter op amp , een draad op de + pool accu de ander + pool draadboom.
+ pool los , meter op amp , een draad op de + pool accu de ander + pool draadboom.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
o ja dit nog even,
laat de motor nooit te lang draaien met losse polen.
een paar tellen is genoeg.
laat de motor nooit te lang draaien met losse polen.
een paar tellen is genoeg.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Normaal blijft hij op de dynamo lopen als je accuppool is losgekoppeld.
Als hij niet bijlaadt stopt hij.
Maar ik las dat de spanning met lopende motor rond de 14v zit.
Dan laad de dynamo in ieder geval.
Laadstroom is te meten met een Amp.meter die je in serie zet.
Kunnen nog een faq. openen voor auto problemen.
Kennis genoeg v.d.oudjes dacht ik zo.
Als hij niet bijlaadt stopt hij.
Maar ik las dat de spanning met lopende motor rond de 14v zit.
Dan laad de dynamo in ieder geval.
Laadstroom is te meten met een Amp.meter die je in serie zet.
Kunnen nog een faq. openen voor auto problemen.


Kennis genoeg v.d.oudjes dacht ik zo.

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Dat vind je dynamo niet zo leuk.
de oudjes weten het meest (hoop ik)
de oudjes weten het meest (hoop ik)
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;