Tuning door dr. Bob
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
De bedoeling is om er meer te maken voor de verkoop.
Niet lullen maar poetsen!
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18379
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11153
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Tuning door dr. Bob
Wat zou zoiets moeten kosten?
En met wat voor cilinder loopt ie goed?
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Verchroomd, compleet met bocht, wartel en pakking rond de 500 euro. Loopt beter met F5B, FS1, Parmakit, Athena, en Deense 44 mm cilinder. Meer trekkracht en ook meer topsnelheid. Door de verstel mogelijkheid kun je hem aanpassen aan je eigen smaak. Lekker toeren met veel trekkracht, of racen met hoge topsnelheid. Moet natuurlijk wel een beetje exclusief ding blijven...
Niet lullen maar poetsen!
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23467
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Omdat originele carburateurs duur en schaars worden, ben ik samen met Sjon Hilversum bezig om de Chinese imitatie carburateurs beter aan het lopen te krijgen. Eerst maar eens de onderdelen eruit gesloopt en naast originele onderdelen gelegd


Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Wat gelijk opvalt is de lange vlotternaald, bijna 5 mm langer dan de originele, terwijl de vlotter zelf weinig verschilt van de originele. Dat geeft een te laag vlotterniveau met kans op vastlopers door een te arm mengsel. Sjon wil daar andere voor laten maken.


Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Verder is de imitatie sproeierbuis inwendig veel kleiner dan de originele 110E4, (ook de door Sjon geleverde huismerk sproeierbuizen zijn te klein), dit geeft ook een te arm mengsel bij halfgas. Daar komt ook een beter alternatief voor


Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
De stationair sproeier is standaard 25, maar de chinese is wat kleiner, daar komt ook een alternatief voor.


Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 944
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Ik heb al gereden met een Chinese carburateur waarin alle onderdelen vervangen waren door originele Mikuni delen, en er was bijna geen verschil merkbaar met een originele carburateur. Heel misschien ietsje armer, maar dat is op te vangen door een iets grotere sproeier en/of de naald iets hoger te zetten. Onder het schema van Mikuni, voor 16 mm is de Engelse setting het beste.


Niet lullen maar poetsen!
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10848
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Tuning door dr. Bob
Wat wijkt die Noorse enorm af. Grote sproeier en rijk op de afschuining van de schuif en toch maar 13mm?
Is de te kleine stationairsproeier niet gewoon een stukje op te boren met een sproeierboor?
Wel goed dat je alles eens zorgvuldig hebt nagemeten. Ook typisch dat de naaldsproeiers te klein zijn. Die gekke vlotternaaldzittingen zie ik al tijden, dat was provisorisch met wat extra ringen en niet te lomp aandraaien nog te doen, of alleen de naald ter vervanging overzetten op de oude zitting. Maar als zulke dingen gemaakt kunnen worden, dan zouden ze ook gewoon 1x goed gemaakt kunnen worden.
Is de te kleine stationairsproeier niet gewoon een stukje op te boren met een sproeierboor?
Wel goed dat je alles eens zorgvuldig hebt nagemeten. Ook typisch dat de naaldsproeiers te klein zijn. Die gekke vlotternaaldzittingen zie ik al tijden, dat was provisorisch met wat extra ringen en niet te lomp aandraaien nog te doen, of alleen de naald ter vervanging overzetten op de oude zitting. Maar als zulke dingen gemaakt kunnen worden, dan zouden ze ook gewoon 1x goed gemaakt kunnen worden.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18379
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Goed dat jullie dit zo aanpakken en Sjon bezig blijft met mooie onderdelen!
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11153
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Tuning door dr. Bob
Ja, mooi om te zien! 
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23467
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Tuning door dr. Bob
Wist niet dat het z’n probleem was om een originele carburateur te vinden
Yamaha Sheriff 1981
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18379
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
De tijd dat je een nette complete had voor 25 euro is wel voorbij denk ik