Jeti schreef:Eigenlijk zou er eens een zadel-overzicht FAQ mogen komen. Want met die dikke en dunne sierrandjes en 4 en 5 banen en weet ik het wat volg ik ook niet met alleen tekst zonder overzichtje.
binnenkant van de spatborden worden die getectyleerd of niet? zo niet waarom niet? ik probeer alles zo goed mogelijk te houden en met tectyl lijkt mij dat in ieder geval de binnenkant van het spatbord voor/achter goed beschermd word
Ik doe het altijd. Omdat het verder nooit gedaan is, is er geen enkel ori spatboard meer over. Of tegen belachelijke prijzen. Dubbel plaatwerk is niet dubbel zo stevig, het rot vooral dubbel zo hard weg.
daar zat ik ook aan te denken, ik heb een ori 1973 RD achterspatbord waar super weinig roest op zat (komt uit een gebied van lichte luchtvochtigheid en weinig regen) dus ik wil al dat spul even goed onderhanden nemen en beschermen tegen ons klimaat. moet het er dik op of gewoon 1 laag met extra op al het opgepuntlaste plaatwerk en openingen?
Ik plak alle openingen dicht met silicone en vervolgens schilder ik het met grijze hamerite verf. Ziet er na 5 jaar nog perfect uit Maar getectyleerd zal wel nog beter zijn
Hoe werkt hoog/laag licht op een fs1? De lamp in m'n koplamp heeft 2 gloeidraden die ombeurten branden wanneer ik schakel tussen hoog en laag licht op m'n handel. Echter beide gloeidraden zijn 15W dus identiek. En op de webshop worden ook lampen aangeboden met 6v 20w/20w. Hoe zit dit?
Meestal zie iets verschil. De vroegere lampjes hadden ook nog een plaatje onder de bovenste gloeidraad voor dimlicht, daar kreeg je echt 2 totaal verschillende lichtbeelden mee.
Kan het kloppen dat dit totaal niet opvalt, ook als je op een kale muur schijnt? Want ik zie geen verschil.
Op één meter afstand van een muur zie je weinig verschil... op een metertje of 5-6 zie je het echt wel.
Feitelijk is het ook geen echt groot- en dimlicht. Voor de motorkeuring van mijn 1J5 (in 1979) moest ik daarom een andere koplamp versieren met E- of NL-keurmerk en echt groot- en dimlicht... dus een lampje met zo'n kapje onder een van de draden.
Doordat het ene draadje in onze lampjes wat meer uit het midden van de lamp zit en de ander in het midden, krijg je dus een ietwat andere lichtbaan.