Pagina 88 van 100

Geplaatst: 10 okt 2009, 14:55
door pee67
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:04
door niels16
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:11
door Roberto.B
ik heb me 16 mm er nu ook op met 150 kort maar hij loop veel te hoog stationair en kan niet veel doen met stationair schroef

en is met de luchtschroef naar buiten meer lucht of minder

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:13
door pee67
Roberto.B schreef:ik heb me 16 mm er nu ook op met 150 kort maar hij loop veel te hoog stationair en kan niet veel doen met stationair schroef

en is met de luchtschroef naar buiten meer lucht of minder


schroef uit draaien is meer lucht

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:16
door pee67
niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:


Zit je vlotterbak wel goed recht onder je carb gemonteerd?

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:16
door oklim
Dankje Aad

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:26
door niels16
pee67 schreef:
niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:


Zit je vlotterbak wel goed recht onder je carb gemonteerd?


ja ik denk het wel ik pruts er nog wel effe mee

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:31
door Roberto.B
als je brommer begint te stotteren bij de 50 b.v

is het dan je contacpunten

of je carb afstellen

ik denk me cotactpunten

Geplaatst: 10 okt 2009, 15:54
door pee67
Waarom denk jij dat het aan je contactpunten zou liggen?

Geplaatst: 10 okt 2009, 16:34
door niels16
Roberto.B schreef:als je brommer begint te stotteren bij de 50 b.v

is het dan je contacpunten

of je carb afstellen

ik denk me cotactpunten


ik denk dat je dan nog effe met je lucht moet prutsen

Geplaatst: 10 okt 2009, 17:26
door Roberto.B
pee67 schreef:Waarom denk jij dat het aan je contactpunten zou liggen?


omdat het wel vaker gebeurd bij een bepaalde snelheid als je contactpunten niet goed zijn afesteld

standaard

Geplaatst: 10 okt 2009, 18:11
door oklim
een zij en midden standaard kunnen toch gelijk op de brommer het is toch niet het een of het ander ?
dvd oklim

Re: standaard

Geplaatst: 10 okt 2009, 18:19
door geo
oklim schreef:een zij en midden standaard kunnen toch gelijk op de brommer het is toch niet het een of het ander ?
dvd oklim

dat kan

Geplaatst: 10 okt 2009, 19:28
door paull
niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:
pee67 schreef:
niels16 schreef:mijn brommer liep eerst prima met een 16mm carb met 150kort sproeier,
maar toen ging de condensator stuk had ik gefixt en een veertje in mijn blok vervangen
carb er weer op deed ie het wel maar deed net alsof ik een te kleine sproeier had,
en wou stationair niet goed lopen, heb er nu een 160 kort sproeier in gedaan en nu wil hij niet starten
maar de bougie is ook droog, maar ik kan nu niet vinden waarom er geen benzine in de cilinder komt :?

iemand een idee :?:


Sluit je carter wel weer goed aan op het blok?
Kan zijn dat die daar lekt ergens


ja die sluit prima en de brommer loopt weer het vlottertje zal scheef gezeten hebben ofzo,
alleen de vlotterkamer pakking lekt ernstig ,iemand hier een beunoplossing voor :?: het is een imi 16mm dus de pakking zal ook wel niet superkwaliteit zijn :evil:


Best knip je er eentje na van een orri van dik papier. Dan kan je de schrroef strakker draaien en lekt het ding nooit meer.

Zit je vlotterbak wel goed recht onder je carb gemonteerd?


ja ik denk het wel ik pruts er nog wel effe mee

Geplaatst: 10 okt 2009, 20:29
door marco
Waarschijnlijk is je carburateurpakking te dun dan moet je gewoon nog dune pakking monteren.