The Big small question topic, partnumber 7
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
Ik begrijp je niet?
Wat zoek je nu, een 2RU blok.
Of een 4 bak klokje (tandwielen en zo)
Wat is er aan de hand met het blokje wat je nu hebt?
Wat zoek je nu, een 2RU blok.
Of een 4 bak klokje (tandwielen en zo)
Wat is er aan de hand met het blokje wat je nu hebt?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
-
- 100km gereden
NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?
hij rijdt wel, maar loopt zeker niet echt lekker.
ik moet nog het blok reviseren en uiteen halen, maar ik ben al wat aan het rondkijken voor eventuele wisselstukken.
want waarschijnlijk zijn er wel wat kosten aan.
maar ik vind het wel een goed idee om een tweede blok te kopen om dan 1goed te maken
maar dat is volgens mij wel moeilijk te vinden
- NIX
- 10000km gereden
Daar heb je echt geen 2e blok voor nodig. Niet lekker lopen hoef je geen blok voor open te maken, trenzij het ratelt, rammelt en giert dat het niet mooi meer is. Soms is een kruklager oud, meetsal is gewoon een carb of ontsteking verkeerd afgesteld of klopt de hele setup voor geen meter. Blok zelf kan dat gewoon in elkaar blijven zitten. Bakken gaan echt nooit kapot en als ze al problemen geven. dan is dat meestal een klein prutsveertje dat gebroken is en waar alleen de koppelingskap er maar voor af hoeft.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
wannesfs1 schreef:NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?
ik moet nog het blok reviseren en uiteen halen, maar ik ben al wat aan het rondkijken voor eventuele wisselstukken.
maar ik vind het wel een goed idee om een tweede blok te kopen om dan 1goed te maken
Nee, je moet echt van goede huize komen om een 4-bak kapot te maken hoor

Hoogstens dat je schakelvork wat zijn ingelopen, maar dat kan je dan altijd nog maken.
Wat je vooral nodig hebt voor een revisie zijn lagers en keerringen
-
- 7500km gereden
wannesfs1 schreef:NIX schreef:Nogmaals, wat is er mis met je huidige blok?
niet echt het beste idee om dan een versnellingsbak te gaan kopen, aangezien dat zowat het ene is dat nooit kapot is.
zeker dat je ontsteking niet gewoon slecht staat, of de carb slecht is afgesteld?
ik zou zeker niets nieuw kopen voor je weet wat er mis mee anders, anders zijn het gewoon domme kosten,
en als je het zelf niet goed kan, ga er eens mee langs bij jens en david, die mannen weten er ondertussen genoeg van om je wel even te helpen,
zo ga je goedkoper gesteld graken, kost je waarschijnlijk enkel een paar pinten als je geluk hebt
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 100km gereden
hij schakelt moeilijk en in eerste en tweede gaat hij heel moeilijk en ratelt hij een beetje, de andere vitessen gaan beter maar niet echt goed.
maar bedankt voor de uitleg(wist niet dat het zo'n sterke blokjes zijn)
maar nogmaals ik moet hem nog uiteenhalen.
dus ik moet nog zien wat er misschien zou vervangen moeten worden.
maar bedankt voor de uitleg(wist niet dat het zo'n sterke blokjes zijn)
maar nogmaals ik moet hem nog uiteenhalen.
dus ik moet nog zien wat er misschien zou vervangen moeten worden.
-
- 7500km gereden
-
- 100km gereden
Vanochtend mega pech...
Ik wilde vandaag voor het eerst met mijn blauwe 1j5 na stage gaan.
Maar verder dan 3 meter op de oprit kwam ik niet.
Starten ging goed, alleen toen bleef hij hangen op stationair, vol gaf geven gaf geen effect..
Dus snel even het kapje eraf gepakt maar gasschuif deed het gewoon goed, alleen tot mijn verbazing zag ik dat de benzine door de luchtaanvoer eruit kwam!
Iemand een idee wat het kan zijn?
Vanmiddag ga ik het eens allemaal nakijken.. maar ik baalde er behoorlijk van dus ben eigenlijk benieuwd of iemand dat al eens gehad heeft?!
Ik wilde vandaag voor het eerst met mijn blauwe 1j5 na stage gaan.
Maar verder dan 3 meter op de oprit kwam ik niet.
Starten ging goed, alleen toen bleef hij hangen op stationair, vol gaf geven gaf geen effect..
Dus snel even het kapje eraf gepakt maar gasschuif deed het gewoon goed, alleen tot mijn verbazing zag ik dat de benzine door de luchtaanvoer eruit kwam!
Iemand een idee wat het kan zijn?
Vanmiddag ga ik het eens allemaal nakijken.. maar ik baalde er behoorlijk van dus ben eigenlijk benieuwd of iemand dat al eens gehad heeft?!