Pagina 85 van 100

Geplaatst: 29 sep 2009, 19:50
door Twowheeler
ginofs1 schreef:
koppel schreef:Ik heb m'n cilinder en zuiger setje van Almere binnen
en pakking setje. Ziet er goed uit allemaal.
Maar bij de zuigerveren zit ook een soort aandruk veer.
Deze hoort toch bij de onderste veer?


eerlijk gezegd is mij ook niet duidelijk waar dit veertje voor dient, volgens mij heb ik 'm nooit gebruikt..........


heb je en foto van die zuiger met veertjes

[img][img]http://pic90.picturetrail.com/VOL2284/12332054/21936572/375073634.jpg[/img][/img]
gaat om veertje linksboven.
ik zie wel dat de "groef" van de onderste zuigerveer dieper is dan die daar onder
Afbeelding
kan dat onregelmatigheidje links kwaad?

Geplaatst: 29 sep 2009, 19:51
door ginofs1
Roberto.B schreef:ik heb me blok olie ook erg vol,... maar bij mij is er er niks aan het handje


dat kost je zeer veel vermogen, is meetbaar zelfs merkbaar :wink:

Geplaatst: 29 sep 2009, 19:53
door ginofs1
hum ht lijkt wel een olie schraapveer.
is het geen zuiger voor een 4t :lol:

Geplaatst: 29 sep 2009, 19:54
door Twowheeler
:lol:
maar ik denk wel dat hij erachter moet!
en dat onregelmatigheidje?

Geplaatst: 29 sep 2009, 19:58
door Roberto.B
ginofs1 schreef:
Roberto.B schreef:ik heb me blok olie ook erg vol,... maar bij mij is er er niks aan het handje


dat kost je zeer veel vermogen, is meetbaar zelfs merkbaar :wink:


wat bedoel je met , is meetbaar zelfs merkbaar

gaat nu ook wel 85 met 50cc

Geplaatst: 29 sep 2009, 19:59
door ginofs1
is zo niet goed te zien.
maar ik verwacht er geen problemen mee

Geplaatst: 29 sep 2009, 20:02
door Twowheeler
Zolang er maar niks uit steekt.
Als ik er met m'n vinger over ga is het een beetje ruw maar is meer duikjes dan hobbeltjes.
En gezien de ruimte moet die veer er denk ik wel achter. Morgen ff kijken of dat lukt.

Geplaatst: 29 sep 2009, 20:08
door Tombo
ginofs1 schreef:hum ht lijkt wel een olie schraapveer.
is het geen zuiger voor een 4t :lol:

Ik vraag mij ook af wat het nut van dat ding is ja :P origineel zit het bij Honda MB/MT blokken ook gemonteerd

Geplaatst: 29 sep 2009, 20:20
door Twowheeler
De bovenkant van de zuiger is ook gebobbeld!
Hopelijk kan dat onregelmatigheidje echt geen kwaad

Geplaatst: 29 sep 2009, 22:14
door Triforce
Roberto.B schreef:
ginofs1 schreef:
Roberto.B schreef:ik heb me blok olie ook erg vol,... maar bij mij is er er niks aan het handje


dat kost je zeer veel vermogen, is meetbaar zelfs merkbaar :wink:


wat bedoel je met , is meetbaar zelfs merkbaar

gaat nu ook wel 85 met 50cc


als je meer dan 600cc aan olie in je blok hebt zitten dan blaas je je keeringen kapot wegens een te hoge olie druk

Geplaatst: 29 sep 2009, 23:02
door fs-ael
dat moet je toch eens uitleggen ?? :?

er zit gewoon een onluchting op het carter

teveel olie kost idd vermogen, te weinig kost ook een vermogen :wink:

Geplaatst: 29 sep 2009, 23:19
door Triforce
fs-ael schreef:dat moet je toch eens uitleggen ?? :?

er zit gewoon een onluchting op het carter

teveel olie kost idd vermogen, te weinig kost ook een vermogen :wink:


elke keer dat ik er teveel olie in had gegooid dan ging hij lekken tussen de keeringen.

Geplaatst: 30 sep 2009, 11:38
door Louistje
Er wordt hier weleens verteld dat de F5B cilinder vooral ook veel kracht onderin heeft. Ik heb zelf ook een F5B, maar ik merk er weinig van.

Waar kan dat aan liggen?

Een kameraad van mij heeft een Kreidler, wat voor type cilinder hij heeft weet ik niet. Maar ik vind dat die een behoorlijk laagkoppel heeft. Die kan zelfs goed optrekken in zijn 3!

Geplaatst: 30 sep 2009, 12:39
door Twowheeler
Dus wel veel koppel bij laag toeren bedoel je.
Elke cillinder is anders. Misschien heb je net een wat minder koppelige cilinder. Ik weet niet hoe je dat kan veranderen. 1 van de tuners hier zullen het wel weten :wink:

Geplaatst: 30 sep 2009, 17:46
door Roberto.B
wat voor sproeier raden jullie aan ?? voor 16 mm carb met

50cc fs1 imi cilinder
imi uitlaat
vertanding 13 - 41