Pagina 83 van 100

Geplaatst: 24 sep 2009, 11:22
door Roberto.B
niels16 schreef:als je niewe koppelingsplaten in je brommer doet ,dan moet je die eerst een nachtje in de olie zetten :?:
want als ik ze nu in de olie zet kan iik ze dan morgen monteren :D


ben je er al mee bezig?

Geplaatst: 24 sep 2009, 11:46
door niels16
Roberto.B schreef:
niels16 schreef:als je niewe koppelingsplaten in je brommer doet ,dan moet je die eerst een nachtje in de olie zetten :?:
want als ik ze nu in de olie zet kan iik ze dan morgen monteren :D


ben je er al mee bezig?


ja straks moet eerst even wat inkopen doen 8)

Geplaatst: 24 sep 2009, 21:01
door Twowheeler
heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs)
rare ratelende geluid was weg.
maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf.
maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden.
ik heb volgens mij een 150sproeier.
16mm carb en 50cc 257cillinder.

wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds.
misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!

Geplaatst: 24 sep 2009, 21:04
door niels16
Twowheeler schreef:heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs)
rare ratelende geluid was weg.
maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf.
maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden.
ik heb volgens mij een 150sproeier.
16mm carb en 50cc 257cillinder.

wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds.
misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!


zuigerveertjes mischien

Geplaatst: 24 sep 2009, 21:04
door niels16
ik heb de 16 mm carb gemonteerd, en de brommer wil ook wel starten, als ik gas geef trekt ie onnoemeliik hard op,
maar als ik dan weer wil afremmen gas terugneem doet hij niks en als je de koppeling inknijpt dan slaat ie gewoon op hol

edit : ik rij dan wel zonder carb kapje

Geplaatst: 24 sep 2009, 21:43
door Andries
Twowheeler schreef:heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs)
rare ratelende geluid was weg.
maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf.
maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden.
ik heb volgens mij een 150sproeier.
16mm carb en 50cc 257cillinder.

wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds.
misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!


kan het begin zijn van een versleten zuiger.. dat heb ik ook wel eens gehad (heb die van mij toen trouwens wel totaal opgereden, zat geen kracht meer in op het laatst :lol: ),
hoeveel km's heeft dit setje gelopen??
anders nog eens goed naar de afstelling kijken

Geplaatst: 24 sep 2009, 21:53
door Twowheeler
Andries schreef:
Twowheeler schreef:heb vandaag testritje gedaan met bosch w5ac bougie. (is toch gelijk aan b7hs)
rare ratelende geluid was weg.
maar bij een tijdje volgas ging hij inhouden, net of je op de rem trapt. ik dacht warmlopen, dus gas eraf.
maar ik kon na terugzakken in snelheid gewoon weer normaal door rijden.
ik heb volgens mij een 150sproeier.
16mm carb en 50cc 257cillinder.

wat kan dit zijn? hij liep verder weer als van ouds.
misschien heeft die agent hem wel gemold want hij gaf vol gas terwijl hij nog niet eens echt warm was!


kan het begin zijn van een versleten zuiger.. dat heb ik ook wel eens gehad (heb die van mij toen trouwens wel totaal opgereden, zat geen kracht meer in op het laatst :lol: ),
hoeveel km's heeft dit setje gelopen??
anders nog eens goed naar de afstelling kijken


ik weet niet hoe lang hij er al op zit maar ik denk wel lang.
maar wou toch al een immi f5b gaan kopen. goede reden omdat nu te gaan doen :wink:

Geplaatst: 24 sep 2009, 22:09
door Twowheeler
Oké morgen middag bestel ik bij almere een 50cc f5b cilinder.
Ik weet niet of ik een 43mm kop heb(morgen ff nakijken) past een 43mm(60cc) op een 50cc f5b.
Het is een k-star semi hogedruk kop.

Edit: nog een vraag, is het mogelijk zonder speciaal gereedschap een zuigerpen te verwijderen? Anders ga ik natuurlijk nooit m'n setje kunnen vervangen.

Geplaatst: 24 sep 2009, 22:22
door Dingetje
je kan geloof k wel met een 43mm kop rijden, maar dan verlies je wel compressie. Ik zou gewoon voor een 40mm gaan.
een zuigerpen kan je meestal vrij simpel verwijderen door m met een schroevendraaier eruit te duwen/tikken. Wel eerst die veertjes verwijderen anders sla je de boel stuk.

Geplaatst: 25 sep 2009, 04:35
door Yamaha rd50m
Dingetje schreef:je kan geloof k wel met een 43mm kop rijden, maar dan verlies je wel compressie. Ik zou gewoon voor een 40mm gaan.
een zuigerpen kan je meestal vrij simpel verwijderen door m met een schroevendraaier eruit te duwen/tikken. Wel eerst die veertjes verwijderen anders sla je de boel stuk.


leg best een doek ofzo rond je krukas, die veertjes kunnen alles kanten uitschieten en als die je blok invallen kan je alles open gooien...

Geplaatst: 25 sep 2009, 11:15
door Roberto.B
niels16 schreef:ik heb de 16 mm carb gemonteerd, en de brommer wil ook wel starten, als ik gas geef trekt ie onnoemeliik hard op,
maar als ik dan weer wil afremmen gas terugneem doet hij niks en als je de koppeling inknijpt dan slaat ie gewoon op hol

edit : ik rij dan wel zonder carb kapje


wat verschillende sproeiers proberen

Geplaatst: 25 sep 2009, 12:27
door Twowheeler
Yamaha rd50m schreef:
Dingetje schreef:je kan geloof k wel met een 43mm kop rijden, maar dan verlies je wel compressie. Ik zou gewoon voor een 40mm gaan.
een zuigerpen kan je meestal vrij simpel verwijderen door m met een schroevendraaier eruit te duwen/tikken. Wel eerst die veertjes verwijderen anders sla je de boel stuk.


leg best een doek ofzo rond je krukas, die veertjes kunnen alles kanten uitschieten en als die je blok invallen kan je alles open gooien...


dat is idd echt zo iets om te vergeten

Geplaatst: 26 sep 2009, 12:39
door geo
mijn 2ru is aan een nieuwe bobine toe. Wat is de kwaliteit van de op de meeste webshops aangeboden imi bobine :?:

Geplaatst: 26 sep 2009, 13:59
door Tombo
Ik denk gewoon goed, kan me alleen voorstellen dat mss de aansluiting van de bougiekabel wat minder stevig is ofzo. Een bobine is stuk of hij doet het.

Geplaatst: 27 sep 2009, 22:43
door niels16
ik heb eens een imi van almere besteld en die was k*t, hoeft niet aan materiaal te liggen kan ook een productiefout ziijn,maar heb de klacht dat zodra die warm word wegvallen ,vaker gehoord-