Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Bericht door Tombo »

Loodvervanger in je tank.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Zou het niet weten
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik vind het altijd leuk als mensen geluiden gaan omschrijven. Bwuhhh bluap vrrrrrr plof BAM vhhwwww. Ahhhh toe??
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Laars is daar de beste in.
carrejans
500km gereden
500km gereden

Bericht door carrejans »

Wiking schreef:
carrejans schreef:Iemand enig idee hoeveel olie er in de voorpoten van een RD50M moet?

Hier in het werkplaats handboekje staat voor de RD 50 M: 94cc +/- 4 cc en de RD 50 DX: 134cc +/- 4cc Olie type SAE 10W/30

Ik zou de DX poten aan houden vooral omdat ik dat getal vaker voorbij heb horen komen bij de FS1 tjes zowel als de RD

Merci! Anders neem ik er tussenin: 114cc. :D
carrejans
500km gereden
500km gereden

Bericht door carrejans »

Er zit wat roest in m'n fs1 tank. Kan je die roestverwijderaar van tankcure ook alleen gebruiken. (dus zonder erna de tankcure zelf) Of is dit af te raden?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Ik had behoorlijk wat roest in een van de tankjes een nachtje in de citroenzuur gezet leeg laten lopen
Vol getankt en een filtertje er tussen, dat is nu 3 jaar geleden en het gaat nog steeds goed.
ik heb er nog wel steeds een filter tussen maar dat is meer omdat het een gewoonte is geworden dan dat het waarschijnlijk
nodig is.
Mijn chromen plaatjestank had ook roest maar minder deze tank heb ik nooit wat aan gedaan maar wel steeds volgetankt.
ik rij er nu sinds 2008 mee en als ik er nu in kijk s hij vrijwel schoon.
Tankcure ken ik niet uit eigen ervaring ik hoor er goede en minder goede vehalen over kan er dus niet over oordelen.
carrejans
500km gereden
500km gereden

Bericht door carrejans »

Dan ga ik ook gewoon roestverwijderaar proberen.
carrejans
500km gereden
500km gereden

Bericht door carrejans »

Ik heb hier nog wat rijnzand liggen van de bouw. Zou ik dat samen met die roestverwijderaar in de tank kappen, om dan te schudden? Of is dat toch nog te fijn grind?
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik had er een doosje schroeven in gegooit die kun je er makkelijk uithalen met een magneet.
Laatst gewijzigd door marco op 09 mar 2014, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
carrejans
500km gereden
500km gereden

Bericht door carrejans »

marco schreef:Ik had er een doosje schroeven in gegooit die kun je er makkelijk uithakken met een magneet.

Goeie tip!
David
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door David »

Vraagje aan de belgen: Ik heb in juli 2 jaar mijn motorrijbewijs, kan ik dan examen gaan afleggen voor mijn onbeperkt rijbewijs of moet ik wachten tot wanneer ik 21 ben (september)? Of moet ik helemaal geen examen afleggen? Snap er helemaal nix meer van met hun nieuwe zakkenvullers-regeling :P
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

David schreef:Vraagje aan de belgen: Ik heb in juli 2 jaar mijn motorrijbewijs, kan ik dan examen gaan afleggen voor mijn onbeperkt rijbewijs of moet ik wachten tot wanneer ik 21 ben (september)? Of moet ik helemaal geen examen afleggen? Snap er helemaal nix meer van met hun nieuwe zakkenvullers-regeling :P

Gewoon gaan omruilen.
Iedereen die voor 1mei 2013 het heeft gedaan, kan het gaan omwisselen zonder bijkomend examen.
Maar je moet er geen jaren mee wachten, best gewoon gaan op 2juli of 3juli :P
Althans zo heb ik het begrepen, kreeg er onlangs een mailtje van, van mn rijschool!
Ik zou dus gewoon langsgaan op het gemeentehuis, mss papiertje meepakken van internet ergens, want die zullen dat wel niet weten.

edit:

Overgangsperiode:

•De nieuwe reglementering rond rijbewijzen geldt vanaf 1 mei 2013. Voor een aantal specifieke gevallengelden ‘verworven rechten’:
•Het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ (maximumvermogen 25 kW/34 pk en een vermogen/gewichtsverhouding van maximum 0,16 kW/kg) wordt gelijkgesteld aan de categorie A2.
•Als je voor het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ (zie hierboven) al een voorlopig rijbewijs haalde voor 1 mei 2013, kan je rechtstreeks en vanaf 18 jaar de praktische examens afleggen voor het rijbewijs A2, op voorwaarde dat je binnen de geldigheidsduur van één jaar voor het voorlopig rijbewijs blijft.

Opgelet: heb je nu een voorlopig rijbewijs en je laat dat vervallen, moet je helemaal opnieuw beginnen!

•Als je het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ (zie hierboven) haalde voor 1 mei 2011 en je bent er minstens twee jaar houder van, kan je het tot 30 april 2014 op het gemeentehuis automatisch laten omruilen voor een rijbewijs A.

•Als je het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ haalde tussen 1 mei 2011 en 1 mei 2013 en je bent er minstens twee jaar houder van, heb je één jaar de tijd om het om te ruilen voor een rijbewijs A.

•Als je houder bent van een voorlopig rijbewijs A, afgegeven vóór 1 mei 2013, dan kan je tijdens de geldigheidsduur van dit voorlopig rijbewijs het praktisch examen voor categorie A afleggen vanaf 21 jaar ten vroegste

bron: https://www.vab.be/nl/rijschool/content.aspx?pid=95

Dus jij zit safe.
Ik ook overigens hopelijk, heb mijn vast rijbewijs behaald op 13maart 2013 (het licht rijbewijs A) :D
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Goewd! Ik had het op 6 maart 2013, dus dan zit ik ook safe :D

Maar ik word wel 21 voor ik het 2 jaar heb. Kan ik het dan gewoon al niet dan gaan inruilen?
David
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door David »

Heel erg bedankt Nick! Eindelijk een duidelijke uitleg :D
Ik begin alvast af te tellen, made my day! 8)
Plaats reactie