Jeti schreef:Erg tof! Ga ik ook eens een keer mee spelen..
Volgens mij heeft jouw camera ook wel een automatische bracketing functie.
Je moet je camera dan wel stabiel zetten en zorgen dat er zo weinig mogelijk bewegende objecten in je beeld zitten.
Als je bijv. bracketing op 1 zet, dan maakt de camera een foto met normale belichting, dan 1 stop donkerder en dan 1 lichter.
Die moet je dan met software over elkaar heen leggen. Ik gebruik daar bijv. Adobe Lightroom voor.
Je kan de belichting ook zelf instellen, maar dat kost een hoop tijd.
Jeti schreef:Erg tof! Ga ik ook eens een keer mee spelen..
Volgens mij heeft jouw camera ook wel een automatische bracketing functie. Je moet je camera dan wel stabiel zetten en zorgen dat er zo weinig mogelijk bewegende objecten in je beeld zitten.
Als je bijv. bracketing op 1 zet, dan maakt de camera een foto met normale belichting, dan 1 stop donkerder en dan 1 lichter. Die moet je dan met software over elkaar heen leggen. Ik gebruik daar bijv. Adobe Lightroom voor.
Je kan de belichting ook zelf instellen, maar dat kost een hoop tijd.
Hmz, erg interessant. Ik zal me er eens in verdiepen.. Wel erg leuk, en gaaf resultaat.
Jah die f1.8 is perfect! Zie je ook goed in jouw foto. En 50mm is inderdaad ook nog een prima afstand.
Mijn zusje heeft volgens mij ook een f1.8 ergens rond de 50 en dat is ook een fijn ding, alleen je moet handmatig scherpstellen en dat is met een DSLR niet altijd even makkelijjk (je hebt niet zo'n referentie met 2 halve rondjes enzo).
Bier koud gelegd om 2 daagjes zonder stroom te kunnen overleven.
En wat blikjes fris voor mezelf, om een alcohol-loos-weekend tegemoet te gaan. Gewoon rustig aan..