die klepjes heb ik gekocht bij de bromboer, daar lag een hele stapel met verschillenden.
ik heb gewoon een membraan mee genomen, compleet, en degene gekocht die er op paste, beetje bijgeknipt en klaar was het.
ik kan er eeenorm veel toeren door maken, dat viel mij op, en hij trekt ook beter bij lagere toeren.
ik weet niet, als hij goed loopt niet maar veranderingen bij een kleine 2-takt zijn vaak goed te merken, dus afstellen moet mss wel, maar dat kan je van te voren niet zeggen
wat ook wel appart is is een menbraam met dubbele kleppen. daar zit midden op een menbraamklep nog een klepje van een andere dikte. zo heb je in meerdere toerengebieden profijt van je menbraam. dat is denk ik wel te maken op een fs1. wat sommigen ook doen is de kleppen omdraaien zodat de reedstops er af kunnen. waar het goed voor is weet ik ook niet
klopt, ehb ik ook gelezen. Dan bepaald de motor zelf hoe ver het membraan open gaat en heb je de reedstops niet nodig. Van dat dubbele membraan heb ik ook wel eens gezien. Op het kreidlerforum was ook iemand bezig met membranen op een sprinter, daar scheelde alleen een ander membraan al een dikke PK.