yamaha tweety

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Als je bij een F5B, FS1 en Z1 cilinder alle poorten even groot vijlt maakt het uiteraard weinig uit.
Onbewerkt zijn het natuurlijk hééél verschillende cilinders...

Duuuuuuhhhh..
luuk

Bericht door luuk »

mijn 1e fs1 liep ook 110
60cc 16mm en met zo,n knik uitlaadje
edje

Bericht door edje »

tweety schreef:ja ik hoor nu niet meer zoveel van jullie mar ik heb een heele korte ks kreitler uitlaat gemontert. en dat is de uitlaat voor een yamaha fs1. als je echt hard wilt rijden en wel een goede cilinder er op zetten met een goede zuiger er in want een egte yamaha zuiger uit de fabeiek van japan is zeer goed . en het maakt niet uit of je een f5b of een fs1 of een z1 hebt als je maar 3 honderste ge hoont hebt. en dan 1000 km in rijden uitlaat poort goed glat schuuren . en daar na blaazen met die hap gr tweety werkendam


beweer je nu dat een gehoonde f5b met een geschuurde uitlaatpoord net zo hard loopt als een z1 :roll:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als dat zo is ben ik de paus :P
Van dei speling klopt gewoon helemaal 100%. Een hogere compressie staat per definitie gelijk aan meer vermogen. Door met een goede zuigerspeling te rijden win je echt veel. Mijn zuigerspeling is eigenlijk ook te groot (lees: ik hoor hem rammelen als 'ie koud is, dús te groot :P) daarom weet ik zeker dat er ook uit mijn cilinder nog meer te halen valt, als er een fatsoenlijk passende zuiger in zit (maar nu weet ik wel zeker dat 'ie niet snel warmloopt 8) :P).
Verder is iedere cilidner snel te krijgen, als je de frees er maar in zet. Maar door alleen een glad geschuurde uitlaatpoort loopt een F5B niet harder als een Z1 :P
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

mijn 2f2 cilindertje...met 40.0 zuiger...liep over de 100 met tweety erop dus
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja leuk, maar niet een 2f2 cilinder zo uit de doos
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Daar kom meer bij kijken als alleen schuren. :) :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Tombo schreef:een 2f2 cilinder zo uit de doos


Daar kan ik ook nog aan komen :P
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Een 2f2,2ru,f5b, die zijn aan inhoudt het zelfde.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het is allemaal 49,9cc inhoud toch? :roll:
Gebruikersavatar
bromtolfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:

Bericht door bromtolfs1 »

Orginele NL bromfietsen lopen 100 km/uur op lachgas :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niels schreef:Het is allemaal 49,9cc inhoud toch? :roll:

Ligt eraan welke overmaat je hebt :prof:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

:play:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

kijk dit loopt gewoon echt ruim 90km met mijn 90 kilo.
met wint mee en berg af richting de 100 km
membraam 4 bak homoet p4 16mm 180 spr

Afbeelding
uitlaatpoort op pijp maat gevreest.

Afbeelding
opening in hempt vergroot. is een belemmering voor de membraam motor.

Afbeelding
uitlaat en inlaat poorten vergroot

Afbeelding
zuiger voorzien van ronde kant smeergat en spoelgaten.

Afbeelding
zuiger sparingen op hempt pas maken.

gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Kijk dit bedoel ik met tuning gewoon. Flinke jaap van een uitlaatpoort heb je daar gino 8) mooi werk
Heb je de spoelpoorten ook bewerkt?
Plaats reactie