Pagina 78 van 100
Geplaatst: 10 sep 2009, 17:12
door YamaSam
ja, surprise surprise! daar ging het net over!
tussen die lijst staat geen enkele 1J6 "fs1-DX" met een nummer boven de 200000..
Geplaatst: 10 sep 2009, 17:17
door Fyer
1Y6 1J6 200101 300000 FS1-DX 1977
die?
Geplaatst: 10 sep 2009, 17:20
door YamaSam
Fyer schreef:1Y6 1J6 200101 300000 FS1-DX 1977
die?
ah potverdekke ja, da zal em dan wel zijn!
just een jaar te oud om goe te zijn!
you have a very keen eye Fyer

Geplaatst: 10 sep 2009, 17:28
door Fyer
nee ik hadmijn bril voor de verandering is op

Geplaatst: 10 sep 2009, 20:31
door Twowheeler
YamaSam schreef:Twowheeler schreef:Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?
elke setup heeft z'n eigen ideale moment
vroeger geeft meer kracht onderin en mankt ('bokt') op hogere toeren,
later geeft veel toeren, en pap onderin
helaas is het niet zo rechtlijnig te bepalen, het type cilinder (hoogte uitlaatpoort) heeft z'n eigen ideaal.
1.8 is steeds een goede start
aha dus dan klopte mijn vermoeden toch wel! Hij moest opeens veel meer moeite doen met tegenwind. Maar het is natuurlijk maar beperkt wat je kan afstellen, de grondplaat is immers niet verdraaibaar. Bij m'n nieuwe contactpunten zal ik hem dan wel op 1,8 zetten. Bij een 2ru ontsteking is dat ene lipje ook 1,8 toch? Denk dat die nieuwe punten dan 3,5mm openen.
Edit: bij vroeger openen ook grotere opening dus meer vonk?
Geplaatst: 11 sep 2009, 00:43
door YamaSam
goh dat is moeilijk te zeggen,
hoe langer je punten toe zijn, hoe meer tijd de condensator tijd heeft om op te laden, en dat maakt net de sterke vonk..
het moment van ontsteken, die 1.8 is het belangrijkste,
de staat van de punten maakt dan of die de vonkbrug kunnen breken of niet..
bij te weinig opening breek je de vonk niet, en komt er dus ook geen reactie uit de bobijn..
het is eigenlijk een gammel evenwicht..
Geplaatst: 13 sep 2009, 20:27
door Twowheeler
Door het gighantische vermogen dat er vrij komt bij m'n brommer heb ik nu last van een slippende koppeling! Bij 60 in z'n 3 gaat hij opeens omhoog in toeren.
Ik heb al met dat wormwieltje gespeeld, hij staat nu zo ver mogelijk in gedraaid. Draai ik hem uit dan moet stelschroef op het Carter heeel hoog.
De platen zijn pas een 700km oud.
Ik heb er Olie in waarop staat dat hij speciaal is voor oldtimer of handversnelling natteplaat. Is m'n aangeraden door de lokale brommer boer die zelf 13p'tjes heeft.
M'n veren waren nog goed.
Kan ik een 3de plaat bijzetten? Met tussenplaat uiteraard.
Het is dus alleen als je echt laat schakeld en veel (lees:jing jiiiing

) toeren.
Geplaatst: 13 sep 2009, 20:29
door Tombo
Als je wormwieltje zover mogelijk staat ingedraaid, heb je kans dat je hem zover hebt ingedraaid, dat 'ie de koppeling net lichtjes aanraakt laat maar zeggen (alsof je met je hand de hele tijd net een halve mm de koppeling inknijpt laat maar zeggen). Mss moet je die iets losser stellen.
DIe olie is wel goed lijkt mij. Een 3e gevoerde plaat past niet zomaar, dan moet je je huis uitdraaien (daar weet gino alles van), je kan er wel een extra stalen plaat bij zetten en zwaardere veertjes erin zetten
Geplaatst: 13 sep 2009, 21:06
door Twowheeler
Aha. Dank
Ga ik morgen ff met het wormpje spelen.
En bij een extra stalen plaat wat wordt dan de opstelling?
Geplaatst: 13 sep 2009, 21:21
door Wimmel O
gevoerd - staal - staal - gevoerd
Geplaatst: 13 sep 2009, 21:32
door niels16
Twowheeler schreef:Aha. Dank
Ga ik morgen ff met het wormpje spelen.
En bij een extra stalen plaat wat wordt dan de opstelling?
dat hoef ik niet van je te weten
gezocht :mobylette ,met plaat onder de 100 euro

Geplaatst: 13 sep 2009, 21:34
door Monkeymadness
niels16 schreef:Twowheeler schreef:Aha. Dank
Ga ik morgen ff met het wormpje spelen.
En bij een extra stalen plaat wat wordt dan de opstelling?
dat hoef ik niet van je te weten
gezocht :mobylette ,met plaat onder de 100 euro


Geplaatst: 13 sep 2009, 21:49
door niels16
gezocht :mobylette ,met plaat onder de 100 euro

[/quote]
Geplaatst: 13 sep 2009, 22:33
door Twowheeler
Geplaatst: 13 sep 2009, 23:11
door FS1SE
kan wel zeggen dat het jeti virus wel net zo erg is als de mexicaanse griep
in ene allemaal een mobyjet