Pagina 77 van 100

Geplaatst: 08 sep 2009, 20:01
door ginofs1
YamaSam schreef:das ni mooi nee,
net als onze drummer die op reis vertrekt net nu we zaterdag moeten spelen en 150 man uitgenodigd hadden..

gelukkig komt ie nu vroeger terug, na wat 'druk' :evil:


ja moet je echt spelen :cry:
dus geen bier feest in holland, lang leven heineken

Geplaatst: 08 sep 2009, 20:01
door Wimmel O
ginofs1 schreef:
Wimmel O schreef:heb de bocht niet meer opgestuurd, denk dat ik hem bewaar voor een volgen projectje :wink:


oke bedankt dat je mij daar over berichte .
zit er al een paar weken op te wachten. :evil:
maar goed we weten nu wat voor vlees we in de kuip hebben, das ook wat waard


had idd iets eerder moeten laten weten dat ik hem hield maar heb er gewoon niet meer aan gedacht

Geplaatst: 08 sep 2009, 22:36
door niels16
Wimmel O schreef:
YamaSam schreef:check es of je je schakelas naar de linkerkant kan uittrekken?
zit die borgclip en onderliggende rondel tegen het blok, nog op z'n plek?


kan hem een mm of 2 naar buiten trekken, ik neem aan dat voor die borgclip het oliecarter eraf moet? Wat is het gevaar van te lang hiermee doorrijden?
bedankt voor de snelle reactie trouwens :wink:


had ik ook :wink: twee ringetjes ertussen en de speling was weg :wink: ,en de as goed met wd40 inspuiten als je het pedaal er op doet, dan schuif je de as niet terug in het blok :idea:

Geplaatst: 09 sep 2009, 19:29
door Wimmel O
niels16 schreef:
Wimmel O schreef:
YamaSam schreef:check es of je je schakelas naar de linkerkant kan uittrekken?
zit die borgclip en onderliggende rondel tegen het blok, nog op z'n plek?


kan hem een mm of 2 naar buiten trekken, ik neem aan dat voor die borgclip het oliecarter eraf moet? Wat is het gevaar van te lang hiermee doorrijden?
bedankt voor de snelle reactie trouwens :wink:


had ik ook :wink: twee ringetjes ertussen en de speling was weg :wink: ,en de as goed met wd40 inspuiten als je het pedaal er op doet, dan schuif je de as niet terug in het blok :idea:


kijk hier kunnen we wat mee, top! 8)

Geplaatst: 09 sep 2009, 20:24
door Twowheeler
Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?

Geplaatst: 09 sep 2009, 21:15
door Roberto.B
hee jongens lang geleden

Geplaatst: 10 sep 2009, 00:17
door niels16
Roberto.B schreef:hee jongens lang geleden


ja er word weer vanopuds over problemen nagedacht :D ga zo door :!:

Geplaatst: 10 sep 2009, 10:39
door YamaSam
hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??

Geplaatst: 10 sep 2009, 11:04
door YamaSam
De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!

Geplaatst: 10 sep 2009, 15:53
door Twowheeler
Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?

Geplaatst: 10 sep 2009, 16:21
door Niels
YamaSam schreef:hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??


De 68-69 modellen staan ook niet op het origineel, dat is een lijst met alle nummers van alle Yamaha's (waarschijnlijk vanaf '70 :lol:)

YamaSam schreef:De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!


1J6 staat er gewoon tussen toch? Een aantal keer zelfs...

Geplaatst: 10 sep 2009, 16:28
door YamaSam
Twowheeler schreef:
Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?

elke setup heeft z'n eigen ideale moment

vroeger geeft meer kracht onderin en mankt ('bokt') op hogere toeren,
later geeft veel toeren, en pap onderin :wink:

helaas is het niet zo rechtlijnig te bepalen, het type cilinder (hoogte uitlaatpoort) heeft z'n eigen ideaal.

1.8 is steeds een goede start

Geplaatst: 10 sep 2009, 16:33
door YamaSam
Niels schreef:
YamaSam schreef:hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??


De 68-69 modellen staan ook niet op het origineel, dat is een lijst met alle nummers van alle Yamaha's (waarschijnlijk vanaf '70 :lol:)

YamaSam schreef:De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!


1J6 staat er gewoon tussen toch? Een aantal keer zelfs...

hier bij de modelgeschiedenis wil ik zeggen:
[web]http://www.fs1forum.com/Modelgeschiedenis.html[/web]

op de nummerlijst staat ie idd enkele keren, maar geen enkel nummer boven de 200000?

De mijne is 201880.. vandaar, ik zou willen weten hoe die er origineel heeft uitgezien..

Geplaatst: 10 sep 2009, 16:54
door YamaSam
het is een DX.. en ik vind dit:
Afbeelding


én dit:
Afbeelding

maar ook met metalen kappen etc..

en ook een onderwerpje waar de verschillen 1j5 en 1j6 vermeld worden, maar geen eindbesluit..

Geplaatst: 10 sep 2009, 17:05
door Fyer
anders moe je hier is kijke:
http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html