Moet je kijken wat ik gekocht heb! 3.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:voorlopig wel ja, maar dat zal allemaal gaan veranderen als de waterstof bijvoorbeeld op zee door stroming of windmolens gemaakt wordt.

de kost van de 'kabel naar het land' zit er hier tussen, die 'energieverspilling' is dus relatief als je de totaalkost bekijkt

het nut van de brandstof zelf, eens je de H hebt, ligt hoofdzakelijk in het type verbranding, er is namelijk geen snellere en eenvoudigere oxidatie mogelijk, dan het ontbranden van waterstof.. twee H'tjes en een O'tje en klaar is kees. resultaat water...
geen roet etc..

nadeel is wel net dat het zo brandbaar is, de vonkbrug die nodig is om pakweg een LPG-wolk te laten ontbranden (lees ontploffen) mag honderd keer groter zijn dan het vonkje dat maar nodig is om waterstof te laten knallen.. dit vergt dus bv. bronzen sleutels die niet vonken als je ze neerlegt etc..

ik ben er heilig van overtuigd dat het waterstof zal zijn over 20 jaar

Windmolens zijn alleen rendabel met dikke subsidies. Met de zeee energie opwekken is idd een goede optie, door verandering van getijde enzo, dat is vet 8) Ik blijf erbij dat ze meer kernenergie moeten gaan gebruiken :P
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Vandaag per post binnen gekregen
compleet fietssysteem en een zadelrand
Axel

Bericht door Axel »

Tombo schreef:
YamaSam schreef:voorlopig wel ja, maar dat zal allemaal gaan veranderen als de waterstof bijvoorbeeld op zee door stroming of windmolens gemaakt wordt.

de kost van de 'kabel naar het land' zit er hier tussen, die 'energieverspilling' is dus relatief als je de totaalkost bekijkt

het nut van de brandstof zelf, eens je de H hebt, ligt hoofdzakelijk in het type verbranding, er is namelijk geen snellere en eenvoudigere oxidatie mogelijk, dan het ontbranden van waterstof.. twee H'tjes en een O'tje en klaar is kees. resultaat water...
geen roet etc..

nadeel is wel net dat het zo brandbaar is, de vonkbrug die nodig is om pakweg een LPG-wolk te laten ontbranden (lees ontploffen) mag honderd keer groter zijn dan het vonkje dat maar nodig is om waterstof te laten knallen.. dit vergt dus bv. bronzen sleutels die niet vonken als je ze neerlegt etc..

Windmolens zijn alleen rendabel met dikke subsidies. Met de zeee energie opwekken is idd een goede optie, door verandering van getijde enzo, dat is vet 8) Ik blijf erbij dat ze meer kernenergie moeten gaan gebruiken :P

Dit is dus het onderwerp van mijn profielwerkstuk waar ik langzamerhand aan ga beginnen. Energievoorziening in de toekomst. ik denk idd dat kernenergie een erg goed alternatief is voor de fossiele brandstoffen en zo kunnen we ook zorgen dat we niet te afhankelijk worden van het midden-oosten en in het geval van europa vooral van Rusland, die het al een paar keer als politiek middel hebben gebruikt(fftjes de kraan dichtdraaien als het niet naar hun zin gaat)

Maar goed, we gaan een beetje offtopic :lol:
dewaal
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door dewaal »

Yamaha rd50m schreef:
Martijn schreef:Het laatste zal goed tricky worden, aangezien als het knalt het ook echt hard heel hard knalt !

lpg knalt toch ook vrij had als het knalt...
volgens mij is het zeker doenbaar, ik vraag me wel af wat het dan allemaal zou kosten enzo...

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4704&cache=no
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Thomash schreef:yamasam, worden het waterstofcellen of waterstofverbrandings motoren in de toekomst?

Ik hoop het laatste :P
ik help het je hopen! ;)

(je kan er natuurlijk ook gewoon aan beginnen :D )
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

juist achetspatbord van de rd binnegekrege, morge is foto plaatse, zit verf op maar onder die verf zit nog mooie chroom!! :D
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:

geen roet etc..

ze moeten gewoon meer energie gaan maken, eender hoe,
je kan elke tak ontwikkelen tot ie de andere weer voorbijsteekt en je uiteindelijk theoretisch geen verbruik meer zou hebben :D
en wat is rendabel? je kan een windmilen maken met een hemd en een kleerhanger bij wijze van spreken, als je daar water mee omhoogpompt, heb je weer massa op hoogte met potentiëel,.. karige opbrengst, maar het kost niks, en je riskeert niks ;)

als je met je nucleaire speeltje loos gaat, zijn we allemaal de klos,
en fuck geld, als het oorlog wordt is't toch niks meer waard, ze draaien raderen voor je ogen met die bedragen, het gaat over het doel en het risico ;)
het getijde en de energie van de hemellichamen is volgens mij ook wat nu aangeboord zou mogen worden,
met die tonnen water die elke nacht voor niks omhoog en omlaag gaan, zou door "de slimme moderne mens" zo onderhand ook wel es wat uitgestoken mogen worden..

waterstof is zuiver .. punt!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dewaal schreef:
Yamaha rd50m schreef:
Martijn schreef:Het laatste zal goed tricky worden, aangezien als het knalt het ook echt hard heel hard knalt !

lpg knalt toch ook vrij had als het knalt...
volgens mij is het zeker doenbaar, ik vraag me wel af wat het dan allemaal zou kosten enzo...

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4704&cache=no

lpg-knal is echt niks in vergelijking met een waterstofknal met een zelfde hoeveelheid gas :twisted:
das écht wel nijdig spul..
moest de silberpfeil van mercedes daar in de fifties niet in die tribune gegaan zijn en ontploft was,
hadden we nu zeker op waterstof gereden :x
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

wat is dr gebeurt in de jare 50?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

toen is er een experimentele racewagen op waterstof ontploft in de tribune, ik geloof iets in de vijftig doden,
dat was ook de reden waarom mercedes ik denk wel 40 jaar niet meer meeracete..

alle andere constructeurs hebben toen besloten dat waterstof gewoon te gevaarlijk was... helaas..
(nét zoals ze na de tweede nederlaag van het stp-team met straalmotor ook besloten dat dat wat tegek zou worden
(die lag twee ronden voor in de laatste ronde toen een 30cent lager zijn bolletjes doorheen de turbine kegelde en ie stilviel op een halve ronde of wat :evil: )

hadden die twee evenementen anders geweest, reden we nu misschien allemaal op uitstootlose, waterstof aangedreven turbine-FS1's :P

gelukkig is het nooit (én altijd) telaat! :lol:
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

azooo wist ik niet.. aja wie weet over een paar jaartjes 8)
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Tombo schreef:

geen roet etc..

Helemaal mee eens!
En ze moeten wel energie blijven maken, anders ben ik straks werkeloos :lol: :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Idd, en heb ik straks niks meer te verspillen :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

energie ligt te graai op straat, jammer dat jullie er zo over denken vind ik :(
Jelle

Bericht door Jelle »

mijn bestelling uit amerika en engeland is eindelijk binnen 8)

helaas zijn de tankplaatjes niet voor fs1 :(

ze zijn kleiner dan normaal, weet iemand voor wat ze kunnen zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gesloten