Giel_fs1 schreef:Gereedschap van de aldi (het is geen top merk ofzo maar makkenlijk te gebruiken) die ratelringsleutels zijn verrekte handig, misschien een keer goede kopen en die schuifmaat is nog redenlijk perfect, als je echt iets nauwkeurigs moet meten moet je toch een micrometer hebben.
hey Sammy Vandaag freemke van 2ru uitgepakt, fourske gemonteerd, bok gemonteerd, voorwieltje geplaatst, achterwiel erin, en blokje gemonteerd en steppenbalk er onder gezet. Da freemke is echt klasse. Bij ons wordt er geen brommer meer ineen gestoken als hij niet via jou poedercoater gepasseerd is. De toekomstige eigenaar is ook effen komen kijken en die was ook laaiend entousiast. grt Geo
blij te horen dat alles naar wens loopt Geo
ma volgende keer weigerde die pint bij de afhaling ni hé
serial number 000001 voor europa!
m'n eigen waterstoffabriekje met brandstofcell die stroom maakt..
eindelijk dat agenschap in de wacht gesleept, en het eerste model toegekregen!
(geen sinecure om dat verscheept te krijgen btw)
hier gaat dus methanol in, die maakt waterstof, en dát gaat door een cel die er dan stroom mee maakt.
250W.. ideaal voor propere, stille én autonome stroomvoorziening!
(mijn vakdomein btw )
Giel_fs1 schreef:Gereedschap van de aldi (het is geen top merk ofzo maar makkenlijk te gebruiken) die ratelringsleutels zijn verrekte handig, misschien een keer goede kopen en die schuifmaat is nog redenlijk perfect, als je echt iets nauwkeurigs moet meten moet je toch een micrometer hebben.
heb ik ook al een tijdje liggen
Die ringratels heb ik ook gehaald. Echt superhandig
Deze is van een aprillia sr, de jongen waar ik hem van kocht zei dat scooterradiateurs best wel goed zijn.
Een flink opgevoerde scooter wordt nog genoeg gekoeld bij 11.000/12.000 toeren, we zullen zien misschien dat ik er nog een van opmaak. Heb jij al eentje fs-ael?
serial number 000001 voor europa! m'n eigen waterstoffabriekje met brandstofcell die stroom maakt..
eindelijk dat agenschap in de wacht gesleept, en het eerste model toegekregen! (geen sinecure om dat verscheept te krijgen btw)
hier gaat dus methanol in, die maakt waterstof, en dát gaat door een cel die er dan stroom mee maakt. 250W.. ideaal voor propere, stille én autonome stroomvoorziening! (mijn vakdomein btw )
Ik begrijp nog altijd het nut van waterstof als brandstof niet.
Is er niet nog altijd meer energie nodig om zuiver waterstof te bekomen, dan de energie die je er uiteindelijk uithaalt?
voorlopig wel ja, maar dat zal allemaal gaan veranderen als de waterstof bijvoorbeeld op zee door stroming of windmolens gemaakt wordt.
de kost van de 'kabel naar het land' zit er hier tussen, die 'energieverspilling' is dus relatief als je de totaalkost bekijkt
het nut van de brandstof zelf, eens je de H hebt, ligt hoofdzakelijk in het type verbranding, er is namelijk geen snellere en eenvoudigere oxidatie mogelijk, dan het ontbranden van waterstof.. twee H'tjes en een O'tje en klaar is kees. resultaat water...
geen roet etc..
nadeel is wel net dat het zo brandbaar is, de vonkbrug die nodig is om pakweg een LPG-wolk te laten ontbranden (lees ontploffen) mag honderd keer groter zijn dan het vonkje dat maar nodig is om waterstof te laten knallen.. dit vergt dus bv. bronzen sleutels die niet vonken als je ze neerlegt etc..
ik ben er heilig van overtuigd dat het waterstof zal zijn over 20 jaar
Andries schreef: Deze is van een aprillia sr, de jongen waar ik hem van kocht zei dat scooterradiateurs best wel goed zijn. Een flink opgevoerde scooter wordt nog genoeg gekoeld bij 11.000/12.000 toeren, we zullen zien misschien dat ik er nog een van opmaak. Heb jij al eentje fs-ael?
moi radiateurtje
ik heb een koelblok (het stuk met de koelribben) daar moet ik zelf de bakjes en de aansluitingen op lassen, maar ik wil eerst het blok klaar hebben