Pagina 75 van 100
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 20:14
				door Yamaha rd50m
				da mag wel iets meer zijn...
hebt gij ook juist piston enzo vervange?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 20:23
				door Vincent2
				Yamaha rd50m schreef:da mag wel iets meer zijn...
hebt gij ook juist piston enzo vervange?
Maar hier doen ze da precies anders.. met 1:30 ofzo. As ge daar een goeie link naar weet, moogt ge tem altijd geve.
jep alles is vernieuwd (buite de bougie), en nog een vraagske. Waarom hangt da katsjoe'ke aan den uitlaat? da heeft precies geen functie bij mij?
 
			
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 20:23
				door Vincent2
				met hier bedoel ik op het fs1forum, niet bij mij thuis
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 21:43
				door Aad
				Vincent2 schreef:iemand een goeie link naar mengen van naft met olie? ik doe nu 2% (20 ml op 2 liter)
Euh 2 procent op 2 liter? Das dus 1:100?? Das wel erg weinig zoals Maarten aangeeft, de meesten hier doen 1:40 en als je echt safe wilt kun je beter 1:30 doen.
Dus 2,5% of 3,333333333333% (op 1 liter)
 
			
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 21:56
				door niels16
				heeft iemand hier ervaring met het repareren van een clignoteur 
 
 
want die van mij heeft wat teveel stroom gehad en toen is dat ijzerdraadje wat er bovenop zat doorgesmolten
bij een oud vintage 1986 relais kun je daar een niewe op solderen en voila, maar bij deze werkt dat niet
en is ook een stuk kleiner. ik denk dat het condensatortje doorgebrand is 
 
 
en kan het ook kwaat om je clignoteur te zekeren 
 
gr niels
 
			
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 22:11
				door Louistje
				Die van mij was ook kapot, ik heb een nieuwe gekocht nadat ik lang rondreed met een kapotte.
Wel fijn dat ze nu weer werken.
Of je hem echt kan maken.. ik kan het nu bij mijn oude ook gaan proberen!  

 
			
					
				
				Geplaatst: 03 sep 2009, 22:19
				door niels16
				Louistje schreef:Die van mij was ook kapot, ik heb een nieuwe gekocht nadat ik lang rondreed met een kapotte.
Wel fijn dat ze nu weer werken.
Of je hem echt kan maken.. ik kan het nu bij mijn oude ook gaan proberen!  

 
is het zoon wart blokje met een witte onderkant zijn ze goed te repareren, maar als het een miniscul kartonnetje met een ijzeren plaatje is dan weet ik het niet
 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 01:54
				door Vincent2
				Aad schreef:Vincent2 schreef:iemand een goeie link naar mengen van naft met olie? ik doe nu 2% (20 ml op 2 liter)
Euh 2 procent op 2 liter? Das dus 1:100?? Das wel erg weinig zoals Maarten aangeeft, de meesten hier doen 1:40 en als je echt safe wilt kun je beter 1:30 doen.
Dus 2,5% of 3,333333333333% (op 1 liter)
 
oké morgen wat bijkappen dan. Kan het kwaad as ge uwe brommer stillecht door luchttoevooer van carburateur af te snijden?
 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 10:25
				door geo
				Vincent2 schreef:Yamaha rd50m schreef:da mag wel iets meer zijn...
hebt gij ook juist piston enzo vervange?
Maar hier doen ze da precies anders.. met 1:30 ofzo. As ge daar een goeie link naar weet, moogt ge tem altijd geve.
jep alles is vernieuwd (buite de bougie), en nog een vraagske. Waarom hangt da katsjoe'ke aan den uitlaat? da heeft precies geen functie bij mij?
 
rubbertje dient om te voorkomen dat als je je brommer van de bokstandaart afduwd, deze tegen de uitlaatpijp kletst.
 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 17:49
				door Vincent2
				als hij in neutraal staat blijft hij lopen als ik de choke openhoud, maar als ik gas bijgeef dan valt hij stil. Is dat dan iets met de vlotter? Of wat kan dit zijn?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 17:54
				door Louistje
				niels16 schreef:Louistje schreef:Die van mij was ook kapot, ik heb een nieuwe gekocht nadat ik lang rondreed met een kapotte.
Wel fijn dat ze nu weer werken.
Of je hem echt kan maken.. ik kan het nu bij mijn oude ook gaan proberen!  

 
is het zoon wart blokje met een witte onderkant zijn ze goed te repareren, maar als het een miniscul kartonnetje met een ijzeren plaatje is dan weet ik het niet
 
Het is een metalenkokertje, met een plastikken onderkant waar 2 stekkertjes aan zitten.
Lijkt op een elco zegmaar.
Ik heb hem net opengehaald. Ik zie een klein draadje los zitten. Misschien met een lichte soldeerbout nog wel te maken  

 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 17:57
				door Wimmel O
				Vincent2 schreef:als hij in neutraal staat blijft hij lopen als ik de choke openhoud, maar als ik gas bijgeef dan valt hij stil. Is dat dan iets met de vlotter? Of wat kan dit zijn?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
tijdstip van ontsteking komt op een tiende mm nauwkeurig, hij moet op 1,8mm voor het punt dat ie helemaal boven is en de contactpunten moeten tussen de 0,35 en 0,40 mm open zijn op dat moment. Om dit precies zo te krijgen heb je een voelermaat en schuifmaat nodig. Als de ontsteking zomaar een beetje op het oog staat afgesteld dan is dat waarschijnlijk het probleem
 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 17:59
				door Vincent2
				Wimmel O schreef:Vincent2 schreef:als hij in neutraal staat blijft hij lopen als ik de choke openhoud, maar als ik gas bijgeef dan valt hij stil. Is dat dan iets met de vlotter? Of wat kan dit zijn?
heb 'm maar gewoon met het oog afgesteld dat de contactpunten toegaan als de piston boven is.. zou het daar ook iets mee kunnen te maken hebben?
tijdstip van ontsteking komt op een tiende mm, hij moet op 1,8mm voor het punt dat ie helemaal boven is en de contactpunten moeten tussen de 0,35 en 0,40 mm open zijn op dat moment. Is dat niet zo dan zorgt t voor problemen
 
ga dat eerst is juist doen voordat ik verderzoek naar enige problemen, mercikes
 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 20:16
				door Giel_fs1
				maak eerst je carburateur eens even schoon  

  dat gas geven en dan wegvallen klinkt verdacht  

 
			
					
				
				Geplaatst: 04 sep 2009, 20:23
				door Vincent2
				Giel_fs1 schreef:maak eerst je carburateur eens even schoon  

  dat gas geven en dan wegvallen klinkt verdacht  

 
carb lekt ook klein beetje naft. ga die vijs ook is vervangen door imbus, want die schroefkoppen is ook maar wa miserie.
en merci voor de tip