BelgMattijs schreef:De linkse spoel op de ontstekingsplaat, is dat de licht- of de ontstekingsspoel??
Ontstekingspoel
Dank!
Heb ik nog een nieuw vraagje: Mijn RS125 heeft een stuurslot, maar de contactsleutel (die ook dient voor de benzinedop en het helmslot) lijkt daar niet voor te passe. Nuja; hij past wel en ik kan er ook aan draaien, maar ik krijg hem niet op slot. Doe ik iets fout, of is het effectief een foute sleutel?
BelgMattijs schreef:Heb ik nog een nieuw vraagje: Mijn RS125 heeft een stuurslot, maar de contactsleutel (die ook dient voor de benzinedop en het helmslot) lijkt daar niet voor te passe. Nuja; hij past wel en ik kan er ook aan draaien, maar ik krijg hem niet op slot. Doe ik iets fout, of is het effectief een foute sleutel?
Als die draait moet die ook op slot gaan.
Denk dat je beetje aan je stuur moet draaien en dan proberen of die wel in heet slotje valt.
Weet iemand wat men bedoelt met : 'kontaktlose Zündung mit elektronischer Zündverstellung'
= "contactloos ontsteking(smechanisme) met elektronische "ontstekingsversteller""
Heb al wat gezocht op internet, als ik het juist begrepen heb wordt er een aanpassing gedaan aan de klassieke ontsteking
zodat de contactpuntjes niet meer inbranden en dat het ontstekingstijdstip elektronisch geregeld wordt? of ben ik verkeerd?
Ik wil hem nakijken, maar het klopt volgens mij helemaal niet, er zitten allemaal stekkers aan die niet kloppen met de kleuren van, bijvoorbeeld een origineel contactslot, teller enzoo... Blauw-Blauw Rood-Rood Bruin-Bruin allemaal dezelfde soort stekkers die je natuurlijk niet inelkaar kan steken!!