Aantal cilinders
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
oke bedankt
maar een aantal zaken kloppen niet
een 3E8 cilinder met 10 mm carb en een snelle pijp heeft voor mijn gevoel geen koppel onderin.
want in z'n 4de versnelling komt hij niet op toeren en duurt het heel lang en bij tegen wind moet ik zelf terug naar de 3de om toeren te maken.
is het plaatsen van een 16 mm carb (ori ) een optie? natuurlijk met een 16mm spruitstuk.
ik hoef niet perse hard maar wel met kracht dwz een constante snelheid belast of onbelast.
maar een aantal zaken kloppen niet
een 3E8 cilinder met 10 mm carb en een snelle pijp heeft voor mijn gevoel geen koppel onderin.
want in z'n 4de versnelling komt hij niet op toeren en duurt het heel lang en bij tegen wind moet ik zelf terug naar de 3de om toeren te maken.
is het plaatsen van een 16 mm carb (ori ) een optie? natuurlijk met een 16mm spruitstuk.
ik hoef niet perse hard maar wel met kracht dwz een constante snelheid belast of onbelast.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
Nee, dat is geen goede vergelijking.
Je moet (en dat heb ik dus gedaan) met exact dezelfde setup rijden (dus cilinder/uitlaat/carburateur) maar alleen met het verschil van blok. Nou ik kan je vertellen dat een membraanblok soepeler rijdt, de powerband is breder en het rijdt op top net zo hard.
Voor bruikbaar vermogen --> membraan
Voor topvermogen --> roterende inlaat (alhoewel je met de moderne membranen net zulke hoge vermogens kunt halen

ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
In de deze zit ook een membraanblokje

En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen


geo schreef:ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
In de deze zit ook een membraanblokje
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen![]()
is die van jou?
Roberto.B schreef:geo schreef:ginofs1 schreef:Tombo schreef:Dat zowiezo
hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
In de deze zit ook een membraanblokje
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen![]()
is die van jou?
jammer genoeg niet
