Aantal cilinders

Alles over de techniek en sleutelen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die enkele km's dat ik op de meeting meereed was ook met een 3E8..

ik zeg niet dat ie origineel was, maar het kán wel harder mits wat gekietel
when men were men, and helmets were for divers
Brambo

Bericht door Brambo »

oke bedankt
maar een aantal zaken kloppen niet
een 3E8 cilinder met 10 mm carb en een snelle pijp heeft voor mijn gevoel geen koppel onderin.
want in z'n 4de versnelling komt hij niet op toeren en duurt het heel lang en bij tegen wind moet ik zelf terug naar de 3de om toeren te maken.
is het plaatsen van een 16 mm carb (ori ) een optie? natuurlijk met een 16mm spruitstuk.
ik hoef niet perse hard maar wel met kracht dwz een constante snelheid belast of onbelast.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wat is je tandwielverhouding? Klinkt ook als een te zware verhouding.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dikke bocht zestien mm en de schijf als je wil,
dan kijken op welke vertanding en sproeier je uitkomt
when men were men, and helmets were for divers
Brambo

Bericht door Brambo »

ik zal even naar de vertanding kijken
ik heb helaas een membraamblok

wat is een ideale tandwielverhouding?
en hoe dik moet de bocht zijn???
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dé ideale tandwielverhouding bestaat niet (ofjah, eigenlijk wel, dat heet een vario :D).
Ik zou 12/44 - 13/44 gaan, gewoon kijken wat het beste trekt
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

juist een membraanblok kan onderin goed lopen, beter oppakken enzo...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat zowiezo
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

het zou ook bovenin de toeren goed kunnen lopen mits je sterke membraam kleppen hebt, maar dan lever je meteen ook weer onderin de powerband wat in
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

Nee, dat is geen goede vergelijking.
Je moet (en dat heb ik dus gedaan) met exact dezelfde setup rijden (dus cilinder/uitlaat/carburateur) maar alleen met het verschil van blok. Nou ik kan je vertellen dat een membraanblok soepeler rijdt, de powerband is breder en het rijdt op top net zo hard.
Voor bruikbaar vermogen --> membraan
Voor topvermogen --> roterende inlaat (alhoewel je met de moderne membranen net zulke hoge vermogens kunt halen :P)
geo

Bericht door geo »

ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

In de deze zit ook een membraanblokje
Afbeelding
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen :lol: :lol:
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

ach wat is snelheid vertrek wel iets eerder
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

geo schreef:
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

In de deze zit ook een membraanblokje
Afbeelding
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen :lol: :lol:


is die van jou?
geo

Bericht door geo »

Roberto.B schreef:
geo schreef:
ginofs1 schreef:
Tombo schreef:Dat zowiezo


hier bij daag ik alle fs1 membraam rijders uit om te kijken of ze sneller optrekken en op top rijden dan mijn fs1 schijf blok.
membraam blokjes zijn simpeler en goedkoper te vaardigen.
en ondervind minder slijtage.
maar sneller ???

In de deze zit ook een membraanblokje
Afbeelding
En als je tranen in je ogen wil krijgen kan je die misschien eens uitdagen :lol: :lol:


is die van jou?

jammer genoeg niet :(
Plaats reactie