Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

iemand toevallig een tweede liggen van deze lamporen?
Of twee gelijkaardige?

Afbeelding
Afbeelding
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

anders SE oren afzagen?
Of zelf vouwen/buigen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:anders SE oren afzagen?


:angry:
Yamaha Sheriff 1981
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig :P .

Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Yamaha rd50m schreef:blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig :P .

Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?


Als je googlet op Motip chromelak dan zie je dat dat spul niet veegvast is. Dus leuk in gesloten lamparmaturen en dergelijke, maar dat zal op spaken niet houden. Als je chromen spaken wilt hebben kun je ze beter laten verchromen. Neem dan wel een nieuw setje, want dat scheelt een hoop werk en dus veel geld.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

fs1willem schreef:
Yamaha rd50m schreef:blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig :P .

Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?


Als je googlet op Motip chromelak dan zie je dat dat spul niet veegvast is. Dus leuk in gesloten lamparmaturen en dergelijke, maar dat zal op spaken niet houden. Als je chromen spaken wilt hebben kun je ze beter laten verchromen. Neem dan wel een nieuw setje, want dat scheelt een hoop werk en dus veel geld.


het idee was meer voor veroeste spaken weer een beetje properder te laten lijken zonder veel werk, maar dan kan ik ze beter gewoon spuiten met verlgenspray gok ik
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Misschien is verzinken een optie... is ook veel goedkoper.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Nieuwe spaakjes geen optie of zijn deze moeilijk te krijgen?
Voor een fs1 kosten ze bijna niets
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ginofs1 schreef:Nieuwe spaakjes geen optie of zijn deze moeilijk te krijgen?
Voor een fs1 kosten ze bijna niets


het is meer voor wielen die ik heb liggen en nu onder brommers zitten, dus zeker geen restauratieobjecten, dus liever niet opnieuw spaken dan.
ik kan ze ook nog altijd zwart spuiten :)
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

wat is eigenlijk het verschil tussen een fs1 en een fs50?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Fs50 is een motorfiets met 5 bak die 85 km/h loopt. Volgens ook alleen met hoge Franse tank geleverd
barttm
100km gereden
100km gereden
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
Locatie: Hilversum

Bericht door barttm »

Waar herken je originele tankplaatjes aan? Los van scheurtjes of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

die passen het mooist
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

barttm schreef:Waar herken je originele tankplaatjes aan? Los van scheurtjes of iets dergelijks.


Niet altijd aan scheurtjes in ieder geval... ik heb hier 3 ori-tankplaatjes zonder enig scheurtje.

Maar zoals Jet al aangeeft... die passen het mooist... want echt goede imi's moeten nog gemaakt worden.

Ik had bijna gezegd de prijs :oops: ... :wink: ...

Het eerste probleem is meestal echter dat de laklaagjes loslaten... dat heb ik nu dus ook... dus revisie wordt noodzakelijk en ik ben aan het experimenteren om plaatjes weer wat op te lappen.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door carrejans »

Ik was op zoek naar nieuwe dopmoeren (siermoeren). Heb er al uit 2 verschillende winkels gehaald, met opschrift M12.
Deze passen helaas niet, deze hebben een bredere schroefdraad, dan op de brommer.
Die op de brommer heeft toch ook gewoon metrische draad, niet? :?
Plaats reactie