Yamaha rd50m schreef:blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig .
Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?
Als je googlet op Motip chromelak dan zie je dat dat spul niet veegvast is. Dus leuk in gesloten lamparmaturen en dergelijke, maar dat zal op spaken niet houden. Als je chromen spaken wilt hebben kun je ze beter laten verchromen. Neem dan wel een nieuw setje, want dat scheelt een hoop werk en dus veel geld.
Yamaha rd50m schreef:blijkbaar zijn die van een ty vrij gelijkaardig .
Iemand trouwens ervaring met chrome lak om bijvoorbeeld spaken te spuiten?
Als je googlet op Motip chromelak dan zie je dat dat spul niet veegvast is. Dus leuk in gesloten lamparmaturen en dergelijke, maar dat zal op spaken niet houden. Als je chromen spaken wilt hebben kun je ze beter laten verchromen. Neem dan wel een nieuw setje, want dat scheelt een hoop werk en dus veel geld.
het idee was meer voor veroeste spaken weer een beetje properder te laten lijken zonder veel werk, maar dan kan ik ze beter gewoon spuiten met verlgenspray gok ik
ginofs1 schreef:Nieuwe spaakjes geen optie of zijn deze moeilijk te krijgen? Voor een fs1 kosten ze bijna niets
het is meer voor wielen die ik heb liggen en nu onder brommers zitten, dus zeker geen restauratieobjecten, dus liever niet opnieuw spaken dan.
ik kan ze ook nog altijd zwart spuiten
barttm schreef:Waar herken je originele tankplaatjes aan? Los van scheurtjes of iets dergelijks.
Niet altijd aan scheurtjes in ieder geval... ik heb hier 3 ori-tankplaatjes zonder enig scheurtje.
Maar zoals Jet al aangeeft... die passen het mooist... want echt goede imi's moeten nog gemaakt worden.
Ik had bijna gezegd de prijs ... ...
Het eerste probleem is meestal echter dat de laklaagjes loslaten... dat heb ik nu dus ook... dus revisie wordt noodzakelijk en ik ben aan het experimenteren om plaatjes weer wat op te lappen.
Ik was op zoek naar nieuwe dopmoeren (siermoeren). Heb er al uit 2 verschillende winkels gehaald, met opschrift M12.
Deze passen helaas niet, deze hebben een bredere schroefdraad, dan op de brommer.
Die op de brommer heeft toch ook gewoon metrische draad, niet?