Na 1 Januari 2007 nog geen kenteken, wat nu?
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Na 1 Januari 2007 nog geen kenteken, wat nu?
Als je na 1 januari geen kenteken hebt mag je niet meer op de openbare weg rijden met je brommer.
Als je nog wel (legaal) wilt rijden, moet je brommer gekeurd worden.
Hierover is op de volgende site het één en ander te lezen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/veelgestelde_vragen_over_bromfietskeuringen.htm
Als je nog wel (legaal) wilt rijden, moet je brommer gekeurd worden.
Hierover is op de volgende site het één en ander te lezen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/veelgestelde_vragen_over_bromfietskeuringen.htm
hallo,
Ik heb mijn fs1 uit 86 laten keuren bij rdw.
Typegoedkeuring bleek niet te kloppen(snap ik niets van is k0031 zoals hier verder op forum ook aan gegeven).
Maar zou 107euro kosten
maar zonder typegoedkeuring is het 130euro omdat
er weging en tenaamstelling bij komt. ZOu voor
jouw wel hetzelfde zijn.
Ik heb mijn fs1 uit 86 laten keuren bij rdw.
Typegoedkeuring bleek niet te kloppen(snap ik niets van is k0031 zoals hier verder op forum ook aan gegeven).
Maar zou 107euro kosten
maar zonder typegoedkeuring is het 130euro omdat
er weging en tenaamstelling bij komt. ZOu voor
jouw wel hetzelfde zijn.
om even trug te kommen op die fs1 2rt
hier zitten wel belgiese papieren bij
je kan hem wel op NL kenteken krijgen ?
maar dat kost dan 130 euro ?
en je moet hem laten keuren wan dat houd in ?
bron: RDW
Bromfiets heeft geen typegoedkeuring en is niet historisch
Heeft uw bromfiets geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring én is het voertuig niet historisch (bouwjaar vóór 1974), dan kan deze alleen een kenteken krijgen na een keuring op zogenoemde toelatingseisen bij de RDW. De herkomst van de bromfiets mag niet twijfelachtig zijn.
Tijdens de keuring wordt onderzocht of de bromfiets op essentiële punten overeenkomt met een geldige typegoedkeuring. Is dat het geval, dan volgt een technische beoordeling als voor een bromfiets met typegoedkeuring. Zo niet, dan moet u aanvullende documenten zoals certificaten overleggen, waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van een bromfiets en dat deze aan de toelatingseisen voldoet.
Als er testen noodzakelijk zijn omdat niet aantoonbaar aan de gestelde toelatingseisen is voldaan, dan zijn de kosten van de keuring meestal hoger dan de waarde van het voertuig zelf.
hier zitten wel belgiese papieren bij
je kan hem wel op NL kenteken krijgen ?
maar dat kost dan 130 euro ?
en je moet hem laten keuren wan dat houd in ?
bron: RDW
Bromfiets heeft geen typegoedkeuring en is niet historisch
Heeft uw bromfiets geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring én is het voertuig niet historisch (bouwjaar vóór 1974), dan kan deze alleen een kenteken krijgen na een keuring op zogenoemde toelatingseisen bij de RDW. De herkomst van de bromfiets mag niet twijfelachtig zijn.
Tijdens de keuring wordt onderzocht of de bromfiets op essentiële punten overeenkomt met een geldige typegoedkeuring. Is dat het geval, dan volgt een technische beoordeling als voor een bromfiets met typegoedkeuring. Zo niet, dan moet u aanvullende documenten zoals certificaten overleggen, waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van een bromfiets en dat deze aan de toelatingseisen voldoet.
Als er testen noodzakelijk zijn omdat niet aantoonbaar aan de gestelde toelatingseisen is voldaan, dan zijn de kosten van de keuring meestal hoger dan de waarde van het voertuig zelf.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle