verlichting valt uit bij hoge touren
- ge swinkels
- 50km gereden
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
- Locatie: Melderslo
verlichting valt uit bij hoge touren
hallo, als ik mijn accu los haal en ga rijden is de verlichting bij de koplamp te laag, zet ik hem erin dan brand die goed.
ma na een tijdje rondrijden met hoge touren valt de verlichting uit.
zet ik de brommer uit en daarna weer aan doet het meeste het weer.
kan dit komen door de accu, deze dat er nu opzit heeft 4,5 Ah en orgineel zou dat 4Ah moeten zijn.
weet namelijk dat een beetje verschil bij een auto niet heel veel uit zou maken.
ook heb ik de gelijkrichter vervangen.
weet iemand hier raad mee?
mvg ge
ma na een tijdje rondrijden met hoge touren valt de verlichting uit.
zet ik de brommer uit en daarna weer aan doet het meeste het weer.
kan dit komen door de accu, deze dat er nu opzit heeft 4,5 Ah en orgineel zou dat 4Ah moeten zijn.
weet namelijk dat een beetje verschil bij een auto niet heel veel uit zou maken.
ook heb ik de gelijkrichter vervangen.
weet iemand hier raad mee?
mvg ge
- ge swinkels
- 50km gereden
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
- Locatie: Melderslo
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
trouwens volgendsmij was het andersom met de accu, maar dat weet ik zo 123 even niet
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
JE verlichting brandt direct op de laadspoel. De accu vangt de overtollige stroom op. Tenzij je de boel anders hebt aangesloten. Je licht brandt niet op de accu zelf. Alleen knippers, neutraal, toeter en remlicht gaan via de accu.
Kijk eerst even in de FAQ.
- ge swinkels
- 50km gereden
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
- Locatie: Melderslo
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
Zou het kunnen dat er te weinig ampère op deze accu zit?
De orginele accu staat 10A op en die er nu inzit staat initial current =1,35A.
Mischien dat de accu te weinig piekspanning op kan nemen en dan teveel doorstuurt naar de lampen?
De orginele accu staat 10A op en die er nu inzit staat initial current =1,35A.
Mischien dat de accu te weinig piekspanning op kan nemen en dan teveel doorstuurt naar de lampen?
- ge swinkels
- 50km gereden
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
- Locatie: Melderslo
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
En ja dat klopt want de koplamp blijft wel constant branden en de knipper, achter en neutraal valt uit
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
Het lijkt erop dat je bedrading verkeerd is aangesloten. Ik wil je daar wel mee helpen maar dan moet je de brommer naar Beek in de achterhoek brengen. Vlakbij jou zit Peter in Meerlo, misschien kan die je helpen? Die weet er ook veel vanaf.
Niet lullen maar poetsen!
- ge swinkels
- 50km gereden
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
- Locatie: Melderslo
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
Bedankt voor de hulp, maar ik heb er een orginele 10 ampère accu in gezet en nu brand niks meer door en valt niks meer uit.
Thx voor het aanbod.
Thx voor het aanbod.
- Marcel
- 100km gereden
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
- Locatie: omgeving Rotterdam
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
Welk type Yamaha gaat het hier over?ge swinkels schreef: 06 jan 2025, 18:32 Bedankt voor de hulp, maar ik heb er een originele 10 ampère accu in gezet en nu brand niks meer door en valt niks meer uit.
Thx voor het aanbod.
Mijn FS1 heeft een 6volt 4Amp accu er in zitten en dan werkt op de eerste stand van het contactslot de knippers, het vrijstand lampje en het remlicht.
In stand twee werkt alles en is dus ook de verlichting aan.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: verlichting valt uit bij hoge touren
Deze storing heeft niet veel te maken met wat voor een accu je gemonteerd hebt, mits het 6 volt is.
Sommige oudere modellen branden de koplamp en achterlicht rechtstreeks op de spoel en de rest op via de accu. Maar nieuwere modellen hebben alleen de koplamp op rechtstreeks op de spoel.
Ik heb het idee dat de accu niet bijlaadt of dat de accu naar de knoppen is.
Laat de fs1 stationair draaien en haal de plus van de accu los, en kijk of deze pluskabel vanuit de brommer spanning geeft.
Geef geen gas zonder aangesloten accu, anders heb je de kans dat je de lampen weer naar de knoppen branden.
Ik ben benieuwd.
Sommige oudere modellen branden de koplamp en achterlicht rechtstreeks op de spoel en de rest op via de accu. Maar nieuwere modellen hebben alleen de koplamp op rechtstreeks op de spoel.
Ik heb het idee dat de accu niet bijlaadt of dat de accu naar de knoppen is.
Laat de fs1 stationair draaien en haal de plus van de accu los, en kijk of deze pluskabel vanuit de brommer spanning geeft.
Geef geen gas zonder aangesloten accu, anders heb je de kans dat je de lampen weer naar de knoppen branden.
Ik ben benieuwd.