verlichting valt uit bij hoge touren

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ge swinkels
50km gereden
50km gereden
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: Melderslo

verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door ge swinkels »

hallo, als ik mijn accu los haal en ga rijden is de verlichting bij de koplamp te laag, zet ik hem erin dan brand die goed.
ma na een tijdje rondrijden met hoge touren valt de verlichting uit.
zet ik de brommer uit en daarna weer aan doet het meeste het weer.
kan dit komen door de accu, deze dat er nu opzit heeft 4,5 Ah en orgineel zou dat 4Ah moeten zijn.
weet namelijk dat een beetje verschil bij een auto niet heel veel uit zou maken.
ook heb ik de gelijkrichter vervangen.
weet iemand hier raad mee?
mvg ge
Gebruikersavatar
ge swinkels
50km gereden
50km gereden
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: Melderslo

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door ge swinkels »

trouwens volgendsmij was het andersom met de accu, maar dat weet ik zo 123 even niet
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door NIX »

JE verlichting brandt direct op de laadspoel. De accu vangt de overtollige stroom op. Tenzij je de boel anders hebt aangesloten. Je licht brandt niet op de accu zelf. Alleen knippers, neutraal, toeter en remlicht gaan via de accu.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
ge swinkels
50km gereden
50km gereden
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: Melderslo

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door ge swinkels »

Zou het kunnen dat er te weinig ampère op deze accu zit?
De orginele accu staat 10A op en die er nu inzit staat initial current =1,35A.
Mischien dat de accu te weinig piekspanning op kan nemen en dan teveel doorstuurt naar de lampen?
Gebruikersavatar
ge swinkels
50km gereden
50km gereden
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: Melderslo

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door ge swinkels »

En ja dat klopt want de koplamp blijft wel constant branden en de knipper, achter en neutraal valt uit
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 924
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door Dr. Bob »

Het lijkt erop dat je bedrading verkeerd is aangesloten. Ik wil je daar wel mee helpen maar dan moet je de brommer naar Beek in de achterhoek brengen. Vlakbij jou zit Peter in Meerlo, misschien kan die je helpen? Die weet er ook veel vanaf.
Niet lullen maar poetsen!
Gebruikersavatar
ge swinkels
50km gereden
50km gereden
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mei 2013, 18:23
Locatie: Melderslo

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door ge swinkels »

Bedankt voor de hulp, maar ik heb er een orginele 10 ampère accu in gezet en nu brand niks meer door en valt niks meer uit.
Thx voor het aanbod.
Gebruikersavatar
Marcel
100km gereden
100km gereden
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door Marcel »

ge swinkels schreef: 06 jan 2025, 18:32 Bedankt voor de hulp, maar ik heb er een originele 10 ampère accu in gezet en nu brand niks meer door en valt niks meer uit.
Thx voor het aanbod.
Welk type Yamaha gaat het hier over?
Mijn FS1 heeft een 6volt 4Amp accu er in zitten en dan werkt op de eerste stand van het contactslot de knippers, het vrijstand lampje en het remlicht.
In stand twee werkt alles en is dus ook de verlichting aan.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 888
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: verlichting valt uit bij hoge touren

Bericht door kittop »

Deze storing heeft niet veel te maken met wat voor een accu je gemonteerd hebt, mits het 6 volt is.
Sommige oudere modellen branden de koplamp en achterlicht rechtstreeks op de spoel en de rest op via de accu. Maar nieuwere modellen hebben alleen de koplamp op rechtstreeks op de spoel.

Ik heb het idee dat de accu niet bijlaadt of dat de accu naar de knoppen is.

Laat de fs1 stationair draaien en haal de plus van de accu los, en kijk of deze pluskabel vanuit de brommer spanning geeft.
Geef geen gas zonder aangesloten accu, anders heb je de kans dat je de lampen weer naar de knoppen branden.

Ik ben benieuwd.
Plaats reactie