Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Oh ja, zo'n T-stuk is misschien ook wel een idee. Ik had nu een bitje op een schroevendraaier bithouder, kan je niet veel kracht mee zetten
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
NIX schreef: 29 jan 2022, 10:23Ik zie dit nu pas. DT50M's werden met 2 soorten dempers uitgerust: de late zoals bij de DT50MX en vroege met dat hele lange hitteschild. Die hadden een bijna meterslange bocht. Die ga je nooit echt snel krijgen, juist vanwege die lange bocht. Nul expansiewerking. Doe eens een plaatje van je demper? Ik bedoel de hele pijp.kittop schreef: 21 nov 2021, 09:36 Deze pijp kon je met veel moeite verwijderen uit de voordemper waardoor de Trail/DT50m een stuk vlotter werd. Nu heb ik een voordemper waarvan de bocht direct op de voordemper gelast was. zoals bij een Luhac van een FS1 bijvoorbeeld. Ik hoopte dat er wat meer gang in zat, maar nee dus.
https://myalbum.com/album/JKrY288eLJSSZX/
Hand gemaakte uitlaat, met DT80mx blok en 24mm
https://myalbum.com/album/UgHNim5QbM3bH7/
origineel korte bocht (sommige zijn nog langer) Autisa en 16mm
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
https://myalbum.com/album/etgL2P7YcDZoAt/
Batty aanpakken:
- Vlotter
- Cilinder
- Ontsteking afstellen
- Verlichting
- Benzinekraan
- Poetsen.
Batty aanpakken:
- Vlotter
- Cilinder
- Ontsteking afstellen
- Verlichting
- Benzinekraan
- Poetsen.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Extra voetpakking geplaatst, na controle bleek de squish wel erg krap (0,3mm) 

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Soms ben je gewoon te bang.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Ik denk dat ik dan op de klote krijg van iemand uit Hilversum
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Enge mensen daar in het Gooi....
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Sinds wanneer ben jij bang voor Mitchel?
Kijk eerst even in de FAQ.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Haha



- Bollenkar
- 250km gereden
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Alle kappen van mijn nieuwe brommer afgehaald.

René.
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
In de container ermee!
Kijk eerst even in de FAQ.
- Bollenkar
- 250km gereden
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Dat zou zonde zijn.
Na vervangen van het een en ander gaat alles er weer op.
Na vervangen van het een en ander gaat alles er weer op.
René.
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Die handgemaakte is een expansiepijp die alleen zin heeft als de cilinder snel genoeg is. En een opmaatkopje met squishrand is eigenlijk ook noodzaak. Een standaard 80cc cilinder is een langzaam ding. Als je die een mm of 2 omhoog vijlt, (eigenlijk dat kleine hapje breed maken) scheelt al een berg, ook al denk ik dat je voor die pijp nog wel een mm minimaal extra omhoog moet.kittop schreef: 30 jan 2022, 00:12NIX schreef: 29 jan 2022, 10:23Ik zie dit nu pas. DT50M's werden met 2 soorten dempers uitgerust: de late zoals bij de DT50MX en vroege met dat hele lange hitteschild. Die hadden een bijna meterslange bocht. Die ga je nooit echt snel krijgen, juist vanwege die lange bocht. Nul expansiewerking. Doe eens een plaatje van je demper? Ik bedoel de hele pijp.kittop schreef: 21 nov 2021, 09:36 Deze pijp kon je met veel moeite verwijderen uit de voordemper waardoor de Trail/DT50m een stuk vlotter werd. Nu heb ik een voordemper waarvan de bocht direct op de voordemper gelast was. zoals bij een Luhac van een FS1 bijvoorbeeld. Ik hoopte dat er wat meer gang in zat, maar nee dus.
https://myalbum.com/album/JKrY288eLJSSZX/
Hand gemaakte uitlaat, met DT80mx blok en 24mm
https://myalbum.com/album/UgHNim5QbM3bH7/
origineel korte bocht (sommige zijn nog langer) Autisa en 16mm
Wat jij origineel korte bocht noemt, noem ik megalang. Die is nauwelijks echt snel te krijgen. Het originele eindpotje houdt volgens mij ook behoorlijk in.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Klopt,
Achter de schokbreker was de demper ook nog eens afgeknepen, en dat veranderen van het pijpje scheelde het wel wat.
Pieter heeft een cilinder achter gehouden, en die wil hij aanpassen aan de pijp inderdaad.
Al met al weet ik niet of hij wat aan deze cilinder gedaan heeft, maar ik denk het niet.
Op zolder heb ik nog een voordemper met een "nog" langere bocht liggen... in jouw term "galactisch lang"
Die is nog erger om mee te rijden.
Die voordemper was gebruikt voor de brommerkeuring. De flens en de wartel is er af geflext en gebruikt voor de handgemaakte uitlaat.
Naast die geamputeerde "Galaxypijp" hangt een fabrieks-expansieflutje voor de TY... Ook een dramading, een hoop gejank en weinig wol.
Maar een rondje om de kerk met de handgemaakte pijp heb ik wel lol aan gehad en me aardig misdragen.
Voor het stoplicht stond voor mij een Can-amachtig ding (zo'n sneeuwscooter op 3 wielen) en achter mij een K100, de K100 wilde mijn plekje opeisen bij het inremmen voor de volgende rotonde.
De Can-Am driewieler op die rotonde buitenom ingehaald en de K100 heb ik niet meer gezien...
Soms kan ik het gewoon niet laten.
Gelukkig volgt Britte dit forum niet, anders krijg ik weer op m'n sodemieter.
Achter de schokbreker was de demper ook nog eens afgeknepen, en dat veranderen van het pijpje scheelde het wel wat.
Pieter heeft een cilinder achter gehouden, en die wil hij aanpassen aan de pijp inderdaad.
Al met al weet ik niet of hij wat aan deze cilinder gedaan heeft, maar ik denk het niet.
Op zolder heb ik nog een voordemper met een "nog" langere bocht liggen... in jouw term "galactisch lang"
Die is nog erger om mee te rijden.
Die voordemper was gebruikt voor de brommerkeuring. De flens en de wartel is er af geflext en gebruikt voor de handgemaakte uitlaat.
Naast die geamputeerde "Galaxypijp" hangt een fabrieks-expansieflutje voor de TY... Ook een dramading, een hoop gejank en weinig wol.
Maar een rondje om de kerk met de handgemaakte pijp heb ik wel lol aan gehad en me aardig misdragen.
Voor het stoplicht stond voor mij een Can-amachtig ding (zo'n sneeuwscooter op 3 wielen) en achter mij een K100, de K100 wilde mijn plekje opeisen bij het inremmen voor de volgende rotonde.
De Can-Am driewieler op die rotonde buitenom ingehaald en de K100 heb ik niet meer gezien...
Soms kan ik het gewoon niet laten.
Gelukkig volgt Britte dit forum niet, anders krijg ik weer op m'n sodemieter.
Laatst gewijzigd door kittop op 03 feb 2022, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.